پشت‌پرده خبر استعفای روحانی چه بود؟

حسام الدین آشنا در پاسخ به انصاف نیوز که آیا خبر استعفای رییس جمهور که توسط خبرگزاری فارس تکذیب شد صحت دارد یا خیر می‌گوید که ما به اطلاعاتی که این خبرگزاری دارد، دسترسی نداریم.

پشت‌پرده خبر استعفای روحانی چه بود؟

بعد از خبر سقوط هواپیما، گمانه‌زنی‌ها شروع شد و برخی از مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط پدافند داخلی گفتند؛ موضوعی که به کرات توسط سخنگوها، مشاوران و مقامات رسمی تکذیب شد؛ اما با گذشت سه روز از ماجرا و اظهار نظر قطعی برخی کشورهای غربی در این مورد، بالاخره ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای این قصور را پذیرفت.

با اینحال از همان ساعات نخست پذیرش این موضوع توسط نیروهای مسلح، بسیاری این سوال را پرسیدند که آیا دولت مطلع بوده و سخنگویش تکذیب کرده یا نه؟ آیا سازمان هواپیمایی مطلع بوده؟ در همین گیرودار خبری غیر رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه خبر غیررسمی استعفای رییس جمهور روحانی در شب گذشته به همین خاطر بوده و او خواستار رسانه‌ای شدن موضوع بوده است. این خبر ساعاتی بعد توسط خبرگزاری فارس تکذیب شد.

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور درباره‌ی این موضوع و اینکه چرا رییس جمهور در بیانیه‌اش به عواملی که باعث پنهان ماندن موضوع تا سه روز شد نپرداخته بود پاسخ داده است. متن این گفت‌وگوی کوتاه را بخوانید:

رییس جمهور در بیانیه می‌گوید که از ماجرا بی‌اطلاع بوده و موضع‌گیری نزدیکان آقای روحانی هم حول همین بی‌اطلاعی است؛ به چه دلیل دولت مسوولیت این موضوع را بر عهده گرفته اما اشاره‌ای به آنها که پنهان‌کاری کردند نکرده و دلایل پنهان ماندن موضوع تا امروز را مطرح نکرده؟

مسوولیت بر عهده‌ی ستاد کل است و دارد انجامش می‌دهد.

اما میان مردم کوچه و خیابان مسوول اولیه رییس جمهور شناخته می‌شود؛ علاوه بر اینکه نشست رسانه‌ای سردار حاجی‌زاده هم توسط تلویزیون درست و به موقع پوشش داده نشد؛ با اینکه گروه رسانه‎ای این سازمان اعزام شده بود به محل نشست.

به هرحال در تقسیم کار کشوری بین ستاد کل و سپاه و باقی نیروهای مسلح تقسیم کاری وجود دارد که مسوولیت بررسی، ارزیابی و گزارش دادن را بر عهده‌ی ستاد کل گذاشته است.

تقصیر این پنهان‌کاری را بر گردن چه چیزی می‌دانید؟ راه‌حل برای بازسازی اعتمادی که خیلی سریع در حال از بین رفتن است چیست؟

ما صبر می‌کنیم تا گزارش ستاد کل منتشر شود یا حداقل در اختیار دولت قرار گیرد.

خبر و شایعه‌ای در این ساعات دست بدست شد که رییس جمهور استعفا داده بوده و گفته بوده است که یا حقیقت ماجرا را عیان شود و یا استعفا می‌دهم؛ خبرگزاری فارس این خبر را به نقل از منبعی تکذیب کرد. نظرتان در مورد این خبر و این تکذیب چیست؟

متاسفانه ما به اطلاعاتی که خبرگزاری فارس دارد دسترسی نداریم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • غلامرضا خسروی نیا
    0

    دروغ گویی با ذات حکومت گره خورده ۴۰ ساله که دروغ تحویل مردم میدهند

    نظرات شما -
    • روح اله ابراهیمی
      0

      نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 40 سال است مورد اتهام دروغگویان و فتنه گران است. آمریکا،انگلیس و اسرائیل و حامیان پلیدشان در داخل و خارج از کشور توان دیدن پیشرفت این حکومت اسلامی را ندارند . پیشرفت های علمی،نظامی و... .

    • Saeed
      0

      نظام جمهوری اسلامی با این حجم از ناکارآمدی و فساد اصلا مقدس نیست آنچه مقدس است ارزشهای اصیل انقلاب است که به مسلخِ مصلحتِ عده ای مفسد رفته...

  • بینام
    0

    روحانی تاهمه مردم رابه کشتن ندهداستعفانمیدهد

  • ensan
    0

    5 تومن بدید به یه نفر ببینید پس میده دیگه اینها کلش واسه ایناست

  • اسعدی
    0

    کاشکی استعفا میدادی...

  • احمدی
    0

    روحانی مردنجیبی است که بی رحمانه مورد هجمه ی ناجوردانه قرارمی گیرد.خوب است اخلاق محمدی را مدنظرقراردهیم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      برو بابا دلت خوشه 6 ساله مردم بدبخت کرده میگی مرد نجیبیه خدا لعنتش کنه

  • سعید
    0

    من فقط اینو میدانم که اگر پرواز داخلی بود،بدون شک میگفتند که مشکل نقص فنی بوده و بس،اگر الان هم دروغشان فاش شد به علت وجود کارشناس های بین‌المللی بود. همین دروغ کافی است تا بدانیم در این 40 سال چه ها کردند و چطور جلوه دادند... این خیلی زور دارد که اینها آمریکا را دروغگو مینامند ولی خودشان صد ها بار بدترند.

  • یزد
    0

    من نه سیاسی ام ونه طرفدار حزب وگروهی تا الان هرچه مسئولین میگفتن باور داشتم ولی از الان به بعد دیه هیچ اعتمادی به مسىولین فعلی ایران ندارم. امریکا هر چند بد وتخریب گر ولی صداقتش برای افتادن هواپیما قابل تحسین است.درابتدا ایران را مقصر نکرد وگفت باید تحقیق بشه وبعد از چند ساعت که براش یقین شد اعلان کرد.

  • کاربر ناشناس
    0

    مردعمل ودلسوزومردم سالار فقط شهیدرجایی بودکه شهیدشد روحش شاددربهارازادی جای شهیدرجایی خالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها