بیانیه تند حزب اعتمادملی درباره هواپیمای اوکراینی

چوب حراج به اعتماد مردم زدید / چطور پدافند دفاع فرق جنگنده و هواپیمای مسافربری را متوجه نشد؟

حزب اعتماد ملی در رابطه با سقوط هواپيمای اوكرايني با شليک موشک نيروهای مسلح بيانيه‌ای صادر كرد.

چوب حراج به اعتماد مردم زدید / چطور پدافند دفاع فرق جنگنده و هواپیمای مسافربری را متوجه نشد؟

به گزارش سايت رسمی حزب اعتماد ملی، متن اين بیانیه به شرح زير است:

با انتشار خبر سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین از سوی پدافند نیروهای مسلح ایران، داغ از دست رفتن هموطنان‌مان تازه و مضاعف شد. مردم ما که از صبح چهارشنبه تاکنون با اخبار ضدونقیض این حادثه دست به گریبان بودند، اینک با بهت و حیرت دریافتند که نقص فنی عامل سقوط هواپیمای مذکور نبوده بلکه خطای انسانی پدافند موشکی باعث این فاجعه تلخ شده است.

بر خود لازم میدانیم چند نکته را مورد تاکید قرار دهیم:

۱) اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی هر حکومت است و باید با حساسیت با آن مواجه شد. در جریان این حادثه، بر این سرمایه چوب حراج زده شد و مردم در نهایت، اثبات ادعاهایی را شاهد شدند که از سوی دشمنان مطرح می‌شد و بطلان ادعاهایی را که مقامات ما مدعی بودند. این بدترین بلایی است که می‌شود بر سر اعتماد مردم آورد.

۲) حکومت مردمسالار جز مردمش سرمایه‌ای ندارد و باید به آنان اعتماد کند. مسئولان باید با مردم با صداقت و شفاف مواجه شوند و هیچ امری را از آنان پنهان نکنند.

۳) رسانه‌های آزاد و مستقل در این وضعیت بهتر از همیشه می‌توانند اعتماد عمومی را به جامعه برگردانند به شرط آن که حق تحقیق مستقل را داشته باشند و اجازه قانونی برای روزنامه‌نگاری تحقیقی به رسانه‌ها داده شود. متاسفانه تعیین چارچوب‌های امنیتی برای رسانه‌ها در چنین شرایطی دست همه رسانهها را میبندد و در عمل رسانه‌های آن سوی مرز، برای مردم مرجعیت پیدا می‌کند. در این ماجرا هم متاسفانه این اتفاق افتاد.

۴) مراسم تشییع جنازه شهید حاج‌قاسم سلیمانی سرمایه اجتماعی بزرگی را ایجاد کرد و مردم را به وحدت و اتحادی کم‌نظیر رساند و مجالی را برای مسئولان نظام ایجاد کرد که قدرشناس این مردم باشند و در رویه حکمرانی خود تغییرات جدی ایجاد کنند. متاسفانه عدم صداقت برخی مسئولان در این ماجرا، آن سرمایه فراهم آمده را نیز بر باد داده است.

۵) همانگونه که رهبری و ریاست جمهوری در پیام‌های خود تاکید کرده‌اند، بعد از بررسی‌های دقیق، هم باید با مقصران احتمالی برخورد مناسب صورت بگیرد و هم باید تمهیداتی فراهم کرد که از تکرار این گونه رخدادهای تلخ جلوگیری شود. ما نیز همگام با مردم، ضمن انتقاد شدید از عدم صداقت برخی مسئولان، خواستار استعفا، برکناری و برخورد در خور با مقصران، پنهانکاران و ناصادقان با ملت هستیم.

۶) سوالات بسیاری پیرامون بروز این فاجعه وجود دارد که افکار عمومی منتظر پاسخ آنهاست. چرا در شبی که حمله به پایگاه های نظامی آمریکا صورت گرفت و آسمان ایران نا امن بود، اجازه پرواز به هواپیماهای مسافرتی داده شد و چرا حداقل پروازها با تاخیر انجام نشد؟

۷) چگونه پدافند ضد هوایی قادر به تشخیص هواپیمای مسافربری با جنگنده نیست؟ چگونه تصور شده که جنگنده امریکایی از مرزها عبور کرده و بدون هیچ حادثه‌ای تا تهران آمده و در حال برگشتن از تهران است؟!

۸) تا کی تخصص، در ميان معیارهاي بکارگیری نیرو در هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و تقریبا تمام نهادها بايد اولويت دوم و حتي چندم باشد؟ چرا نخبگان به دلایل مختلف آنقدر حذف شده‌اند و فضای کار و رشد ندارند که مجبور به ترک وطن می‌شوند و در همین حادثه اخیر تعداد زیادی از آنها جان عزیزشان را می‌بازند؟

۹) تا کی مردم از حق خود برای انتخاب اصلح محرومند و ناچار به انتخاب بد، بين بد و بدتر برای جلوگیری از فاجعه‌ای تلخ‌ترند؟ تا کی کتمان واقعیت تنها راه برخی، برای ادامه وضع موجود است؟

در پایان «حزب اعتماد ملی» این حادثه چندباره تلخترشده را به همه مردم شریف ایران به‌ويژه خانواده‌های عزادار تسلیت میگوید و خود را داغدار همه عزیزانی می‌داند که در این حادثه ناگوار از دست رفته‌اند. همچنین نياز است برای تسلای خاطر عمومی، مراسم یادبود و تشییع جنازه‌ای در خور و شایسته برای کشته شدگان برگزار شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • عباس عباسی
    0

    همان طوری که ناو امریکایی فرق هواپیمای مسافربری رو با هواپیمای جنگی نفهمید شما اگه گفتید چرا هواپیمای بوئینگ 747 که از هواپیمای 735 بزرگتره جنگنده تشخیص دادن شما وطن فروشان هم ان رو از گوش کوبیده تشخیص میدید

    نظرات شما -
    • یزدان
      0

      یه عمره سران مملکت داد میزنن آمریکا غلط کرده که به دروغ میگه اشتباه کرده . حالا جناب عباس عباسی وطن دوست ایکاش یه لحظه خودتو بزار جای کسی که بچه اش تو هواپیما بوده ، فقط یه لحظه ....

    • غمگین عسگری
      0

      عباس عباسی هم زمان با هواپیما مسافر بری ایران از فرودگاه بندرعباس یه فروند اف۱۴ هم که اندازه اش بزرگه،جهت عملیات انتحاری وکوبیدن به ناو امریکایی قصد پرواز داشته ولی لحظه اخر کنسل میشه ماموریت،تو همین خط پروازی همون لحظه هواپیما مسافری بع جای اف ۱۴ پرواز میکنه بدون توجه به اخطار ناو امریکایی ادامه میده که میزننش،بازم ما مقصر بودیم که فرودگاه نظامی ومسافری یکی هست وتو همچین شرایطی اجازه پرواز به هواپیما بزرگ مسافربری با اینهمه مسافر داده میشه.

  • مریم
    0

    اصلا اینجوریم که میگید نیست. ما هم نظام رو میخوایم . هم رهبر عزیز رو . هم سپاه مقتدر رو . هم ... حالا یه اشتباهی شده. همه جا احتمال وقوع این موارد هست. بیخودی تو دهن مردم حرف نذارید و بجای توده ی مردم حرف نزنید.

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      خداوند به ناحق گرفتارت میکنه ها..... مواظب باش.

    • غمگین عسگری
      0

      حالا مگه چی شده!کاشکی خودتو خانوادت( اگه داشته باشی‌،)تو هوا میترکیدن اونوقت ماهم میگفتیم حالا یه اشتباهی شده مریم خانوم!!!

  • ح ا
    0

    ازهمون ابتدا معلوم بود ک این هواپیما با موشک دچار مشکل شد وسقوط کرد ولی بیاید یکم فکرکنیم مگه میشه ساده ازکنارش گذشت چرا ب چ دلیل اینطوری شد مسولیت قبول کنیم ب رفتار کشورهای دیگه نگاه کنیم چقدر مهمه براشون باید مراتب عذرخواهی رو زود شروع کنیم و شریک غمشون بشیم این کشور در مسیر خوداتکایی هست باید همه چیز دقیق مرتب با برنامه باشه تا دنیا ازمون حساب ببره ونظام پیشرفت کنه

  • یاس
    0

    امان ازدشمنان خودی...

  • شهید عباس دوران
    0

    خنده دار و مسخره اینایی هستند که درهرشرایط میخوان چوق چپونی طرفداری از اشتباهات فاحش مسولین کنند... درصورتی که خود مسولین ,اعتراف به اشتباه میکنن اخه دیگه اینحرفای خاله زنکی چیه خداوکیلی . اگرمرد نیستید آزاده باش,,, و یادتون باشه خدا جای حق نشسته یه وقت به ناحق گرفتار نشید که خون گریه میکنیدااااا

  • حسن برفی
    0

    اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری با موشک کروز وغیره و شلیک به آن و کشتن عده ای بیگناه اشتباه بزرگی و قابل مجازات. ، اما اینکه یک عده ای بعد از ۴ روز حتی یک فاتحه و همدردی با قربانیان نکردند وهم اکنون که متوجه شدند خطای انسانی سپاه بوده شده اند کاسه داغتر از آش و حتی داغتر از خانواده قربانیان جای سوال است . اینان دلسوز قربانیان بیگناه نیستند ، اینها یه عده عقده ای مغرض و نوکر بیگانگان هستند ، اینان خانواده های اعدامیان و منافقین کوردل هستند. اینان خانواده های قاچاقچیان دانه درشت زندانی هستند . اینان غربزده های بی دین و مذهب و عاشق و کشته مرده غرب هستند. اینان خانواده های مفسدان اقتصادی و دزدان نان و آب مردم هستند که هم اکنون در زندان هستند. اینان کسانی هستند که ۴۰ سال همه بیت المال را بالا کشیده اند و حالا منتظر فرصتی هستند که بر تخت شاهی بنشینند. اینان مزدوران و چند تابعیتی های هستند وهم چنین پناهنده هایی از خانواده منافقین مسعود و مریم رجوی . ما ایرانیان هیچ گاه نیروهای نظامی و محافظان امنیتمان را تحقیر وضعیف نمی کنیم واقتدارشان را زیر سوال نمی بریم. باید با آن دانشجو نمایی که تصویر سردار ملی کشورمان را پاره کرده با شدت برخورد شود . با تشکر از سایت خبر فوری .

  • ايران هميشه متحد
    0

    با سلام باهمه ارادتي كه نسبت به مسئولين و هوطن هاي زحمت كش سپاهي و لشكري دارم ، بازي قرار دادن وحدت ملي و احساسات اجتماع رو پسنديده نمي دونم . حالا يك يراني نميدونه كه بايد به چه مسئولي و يا به چه رسانه داخلي اعتماد كنه و جامعه نميدونه كه اين خلاء ايجاد رو چطور ميشه دوباره ازبين برد .....

  • مریم
    0

    در جوابیه خانم مریم و غمگین عسگری ذکر چند نکته ضروری می نماید: اولا: من هم مثل بقیه ناراحت این واقعه هستم. دوما: احتمال این خطا اون هم در جریان آماده باش کامل برای هر کشوری وجود دارد. سوما: اعلام دلایل سقوط اگر دو روز دیرتر صورت بگیرد و قصد دروغ و کتمان در کار نباشد جه اتفاقی می افتد . شما دوست عزیزی که که منو متهم به ناحق گویی می کنید ایا مطمئنید شما حق می گویید!!!! چهارما: آیا تمام اینایی که اعتراض کردند و دم از صداقت و عدم کتمان سر میدن به واقع آدمای صادقی هستند. انسان برای نقد یک صفت غیر اخلاقی می بایست خودش از آن مبرا باشد. بنده به عنوان یه فرد تحصیلکرده در دانشگاه تربیت مدرس، با رتبه ی 5 فوق لیسانس، عضو بنیاد ملی نخبگان ،مدرس و پژوهشگر ، بالاخره خبر از اوضاع و احوال برخی دانشجویان پر مدعا دارم که چه جوری درس میخونن. با دروغ و تقلب و زیرآب زنی و ... اونوقت این آدم شده مدافع صداقت. مدافع انسانیت. خیلی خیلی عجیبه. من به نوبه ی خودم شرمم میاد که بگم برخی از اینا دانشجویان کشورمن. بیایید به سادگی گول نخوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها