عذرخواهی خبرفوری بابت رنجش مخاطبان

تحریریه خبرفوری تمام سعی خود را بر انتشار زوایای مختلف اخبار از منابع رسمی گذاشته است اما بابت رنجشی که به این خاطر بر مخاطبان و خانواده‌های سوگوار وارد شده عذرخواهی می‌کند.

عذرخواهی خبرفوری بابت رنجش مخاطبان

مخاطبان گرامی خبر فوری و داغدیدگان سقوط هواپیمای ۷۳۷

ضمن تسلیت دوباره به خانواده قربانیان فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی، تلاش ما در این چند روز بر حسب وظیفه رسانه‌ای، انتشار اخبار موثق از مقامات رسمی بود.

هرچند انتظار می‌رفت مسئولانی که خبرنگاران پرسشگر و رسانه‌های مستقل را تهدید می‌کردند، مسئولانه‌تر برخورد کنند، ولی در غفلت آنها از این وظیفه بدیهی، خبرفوری نقش خود را در اطلاع‌رسانی نادیده نمی‌گیرد. تحریریه خبرفوری تمام سعی خود را بر انتشار زوایای مختلف اخبار از منابع رسمی گذاشته است اما بابت رنجشی که به این خاطر بر مخاطبان و خانواده‌های سوگوار وارد شده عذرخواهی می‌کند.

خبرفوری در این مدت در تماس مداوم با بالاترین مقامات رسمی برای کشف حقیقت، چیزی جز تکذیب خبری که امروز درباره هواپیمای اوکراینی اعلام شد، نشنید. بنابراین انتظار رسانه‌های داخلی، برخورد جدی با عوامل پنهان‌کاری و تکذیب حقیقت است که عملا اعتماد مخاطب به رسانه‌های داخلی را کمرنگ کردند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • رضا
    0

    شما و باقیه رسانه های داخلی تماماً اخباری که با جهتی خاص منتشر می کنین ناشی از عدم وجود یک رسانه ی مستقل و مجزاست...این بی آبرویی سالهاست همراه شماست تا این رسوایی به وقوع پیوست!!!

    نظرات شما -
    • تینا
      0

      خیلی متاسفم که یک عده الان رو برا عقده خالی کردن رو خبرگزاریها کردن تو همون کشورهایی که هم سنگ ازادیشون به سینه میزنید هم تا به صورت رسمی چیزی اعلام نشه هیچکس خبر رو نمیگه خوب که میدونید گفتن هیچ کس درست اطلاع نداشته ودرست نیست که الان سر مرگ یک عده بیگناه عقده گشایی کنید کار اونا در دادن خبر درهمون ابتدازشت بوده

    • بی اعتماد
      0

      بله این درسته خوراک رسانه های ما دروغه

  • سیاوش
    0

    همین کارها رو می کنید مردم بهتون اعتماد ندارن و BBC و CNNبه شما ترجیح می دن! خودتون اصلاح کنید هنوز دیر نشده!

  • غرامت
    0

    از ترس خارجی ها عذر خواهی کردید ‌اشتباهتان را قبول کردید ...

  • علیرضا
    0

    شما به عنوان خبرنگار نباید خود را چشم و گوش بسته آلت دست یک جریان ولو مقامات رسمی یم کشور باشند قرار دهید. در این ماجرا مقامات رسمی خود از اول در مظان اتهام به سوء مدیریت بودند. بلندگوی اشخاص متهم شدن دور از شأن خبرنگاری است. با اطمینان کامل میگویم که در آینده نیز در شما بر همین پاشنه خواهد چرخید. این از بدیهیات یک جامعه پر از خفقان است.

  • مهرنوش
    0

    حالا خودتان به ملت حق میدید که به رسانه های داخلی بدبین باشند و رسانه های خارجی رو مرجع قرار بدن؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      نه حق نمیدیم، این یک موقعیت خاص بوده که اطلاعاتش محرمانه بوده، بقیه نهاد ها هم طبق فرضیات خودشون عمل کردند و خبر رو منتشر کردند. کاملا طبیعیه که دفاع کردند از کشور و سپاه. اصلا هم انقدر نیاز نیست همه دارند عذرخواهی میکنند چون رفتار همه خبرگزاری ها طبیعی بوده و تقصیری نداشتند

  • محمد
    0

    آدم در هرکاری و در هر موقعیتی باید وجدان کاری و شرافت خودش رو فدای هیچ چیزی نکنه مخصوصا خبرنگار. خبرنگاری که به خاطر منافع شخصی و یا حزبی و جناحی دروغ تحویل مردم بده اول از همه اینکه روزیش حرامه و بعد اینکه خائن و بی اخلاقه. امیدوارم عبرت گرفته باشید و از این به بعد رویه تون رو درست کنید. البته من که چشمم آب نمیخوره

  • رضا صادقی
    0

    بزرگوارید

  • irani
    0

    مدیران محترم خبر فوری: ضمن سلام و خسته نباشید چند نکته است که عرض میکنم . اول اینکه هیچ عقل سلیمی توقع این را ندارد که ایران به عراق و پایگاه امریکا موشک بزند ، بعد از چند دقیقه هواپیماهای جنگنده امریکا از عراق و کویت و امارات پرواز کنن ، و هواپیماهای جنگنده ایران هم از بوشهر و تبریز و همدان برای حفاظت از مرزها پرواز کنن . منطقه جنگی اعلام نشه . این ورای یک اشتباه اپراتوره . این واری یک اشتباهه مهمتر از اون الان قرن 21 هست ، اطلاعات رو نمیشه خاموش کرد ، دیده های مردم ، شلیک موشک و....که همه شما و سایر مردم با چشمون دیدند سامانه موشکی بدون هشدار ، بدون تفکر یکباره شلیک شد. سوالم از برادران مقیم در سامنه پدافندی کشور عزیزمون هست ، فرض کنید اون هواپیما یک موشک کروز بود ، حدود 1000 کیلومتر در خاک ما حرکت کرده و یکباره بالای تهران شناسایی شد ، پس وای بر سامانه پدافندی ما . دوما ، موشک کروز دراون فاصله اگر قصد تهران را داشت ، یا....باید شیبش به سمت پایین بوده باشه نه بالا . سوما ، رادارها سیستم شناسایی دوست از دوشمن دارند . چهارما که بگذریم از همه این مطالب فوق ، تا همین صبح امروز کیهان ، مسئله رو شانتاژ غرب و به سرکردگی امریکا میدونست ، تمام مقامات از روز حادثه به اینطرف از اصل ماجرا خبر داشتند و به 80 میلیون نفر دروغ گفتند، و بعد ارزوی مرگ میکنن؟ خدا نکنه سردار ، به هر حال وظیفه دفاعی از کشور بوده ، اما فکر نکنید ملت ایران یکمشت ادم دور از جون ابله هستند ، چرا اینقدر اصرار داریم همه چی را بندازیم گردن این و اون ، همون روز اول میگفتین شرایط حساس بود اشتباه شد ، عذر میخوایم پاشم ایستادیم . شجاعت به دروغ گویی نیست ، شما هم خبر فوری ، در اینگونه مسائل حداقل سکوت کنید ، تا حقیقت اشکار بشه ، اون کسی که ماشه رو کشید برای موشک ، در بازی باخت باخت بود ، چرا چون درکی از کروز و هواپیمای مسافری نداشته ، وظیفشو علم کرده ، اون لحظه این درکش بوده . مقصر اون نیست ، مقصر اعلام نکردن منطقه پرواز ممنوع از سوی مسئولین بوده . متاسفم از این حادثه به ملتهایی که درگیر این حادثه بودند تسلیت عرض میکنم ، مخصوصا ملت عزیز ما که این روزها ، همش در غم از دست دادن هستند .

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همه حرف شما درست، ولی اون قسمتی که برای موشک کروز گفتید، یک امر تخصصی نظامی هست. متاسفانه مردم ما و حتی بسیاری از مسئولین درک درستی از مسائل نظامی ندارند و به خودشون اجازه نقد و بررسی این ماجرا رو میدن. مگه قراره پدافند از هزار کیلومتر اون ورتر موشک رو توی سکوی پرتابش بزنه!!؟؟؟ بعدش هم چرا شور یک چیزی درمیارند، مثلا اگر دو روز زودتر قبل هر بررسی دقیقی، میگفتن کار ما بوده، کشته های هواپیما زنده میشدند؟ همه خبرگزاری ها و مسئولین به روند طبیعی خودشون داشتند حرف میزنند و خبر از اصل ماجرا نداشتند، چه دروغی!؟؟ یله بهتر بود، همه ميگفتند، اجازه بدهید بررسی بشه بعد خبر میدیم. این هم نقطه ضعف مدیریت بحران در رسانه ماست

    • irani
      0

      دوست عزیزم ، سیستم پدافندی هر کشوری فقط کنار فرودگاهشون نیست ، کلیه مرزهای و حتی خارج مرزها توسط رادارها کنترل میشه ، بنده نمیدونم چه شخصی از مسائل نظامی داره یا نداره ، اما کلیات رو عرض کردم خدمتتون ، پدافند قرار نیست موشک رو روی سکو بزنه اما به محض ورود به مرز و خاک هر کشوری توسط پدافند اون کشور رصد و نابود میشه ، مشکل اینجا ست که تشخیص اشتباه بوده و اصولا میبایست فضای کشور ، جنگی اعلام میشد که نشده .

  • حبیب
    0

    الان هم دیر نشده ... اگه واقعا به اشتباه خودتون پی بردید و قصد جبران دارید و میخواهید اعتماد نداشته را به رسانه های وطنی برگردانید اعتراضات و تجمعات به حق دانشجویان و مردم رو که در اعتراض به این جریان صورت گرفته به دور از غرض ورزی و جانبداری مثل یک راسانه حرفه ای منتشر کنید. این گوی و این میدان. ببینم مرد میدانید یا فقط حرف میزیند.

  • مهدیار نیایی
    0

    شما وظیفه تون اینه که هر خبری از رسانه ای رو در جهان منتشر میشه با دلایل و استدلال منتشر کنین نه فقط با یک منبع و جهت گیری به نفع نظام

  • ali
    0

    جناب آشنا کماکان به تهدید خبرنگاران ادامه دهید باشد تا روز محاسبه

  • محمد
    0

    چطور می شود خبر های جهت دار شما را نادیده گرفت ؟ ایا همین شما نبودید که خود را به اب و اتش زدید تا فرضیه ساقط شدن هواپیما با موشک را رد کنید ؟ واقعاً اینهمه اعتماد ؟!! چرا واقعاً برای سران کشورم متاسفم

  • رضا
    0

    درد آورترین قسمت این حادثه هولناک دروغگویی و مخفیکا ی مسئولین رده بالا و دوم چرایی اینکه در زمان آماده باش جنگی پرواز ها را متوقف نکردند.

    نظرات شما -
    • تسلیت
      0

      آقا رضا منم حرف همینه چرا با توجه به اعلام پرواز لغو نشد.

  • مخاطب شما
    0

    رسانه آزادم آرزوست....

  • ایرانی
    0

    در پیام تسلیت شمابه جای 147 نفر از لفظ تعدادی استفاده شده است؟!!!!!

  • فاطمه
    0

    خوب اگه کارتون با سپاه تموم شده و فحش هاتون رو دادید دیگه برید کنار بذارید برن جنوب برای کمک به مردم سیل زده که در حصار سیل محاصره شدن. ۲ از بی غیرت هایی که فقط حرف زدن بلدن که کاری بر نمیاد حداقل بذارید خود مردم و سپاه و ارتش برن مردم اونجا رو نجات بدن.

  • فاطمه
    0

    ✖️واکنش آخوندی بعد از سانحه تلخ سرنگونی قطار، درمقابل واکنش #سردار_حاجی_زاده بعد از اشتباه انسانی در سانحه #هواپیمای_اوکراینی ⁉️

  • دلباز یاسوج
    0

    احسنت. درود به شرف خبرفوری که حداقل عذرخواهی کردند. من همیشه طــــــــــــــــــــرفدار سایت شما خواهم ماند.

  • تسلیت
    0

    خدا رحمتشون کنه. سپاه مرد بود نگفت جمعه صبح فهمیدم. اومد عذرخواهی کرد. هر چند ابهامات زیادی هستش که آشکار خواهدشد. چرا به هواپیما اجازه پرواز داده شد. از لحظه قبل از شلیک تا اصابت فیلم هست که جای سوال داره! سپاه مثل همیشه سینه سپر کرد. راستی تو برخورد قطار تبریز_ مشهد و گرانی بنزین چند نفر فوت شدند؟ اونجا هم خطای انسانی بود!

  • تسلیت
    0

    راستی مردم عزیز و فهیم ایران دقت کردید تا هواپیما سقوط کرد بلافاصله آمریکا اعلام کرد که مورد اصابت قرار گرفته !!!

  • علی
    0

    شما باید خبر را حداقل از دو منبع معتبر تایید و سپس انتشار بدید. این کار شما هم کاملا غیرحرفه ای بود.

  • امیرعلی
    0

    راستیِ عذرخواهی شما و همه رسانه های دیگر امپراتوری دروغ زمانی مشخص میشه که اعتراضات صورت گرفته بعد از این جریان رو آنطور که هست گزارش کنید بدون برچسب زدن و بدون قضاوت. شما نه قاضی هستید و نه وکیل مدافع. کاش یاد بگیرید که شما فقط گزارشگر هستید و نه بیشتر. شما صلاحیت این را ندارید که تشخیص بدهید چه کسی آشوب طلب است یا نیست. مردم خودشون همه چیز رو میدونن و عملکرد شما رو هم زیرنظر دارند فقط برای تشخیص اینکه کدام رسانه با مردم است و کدام رسانه دنباله رو جریان زور و زر و تزویر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها