مرگ زندانیان مصری بر اثر سرمای شدید

پس از مرگ اولین زندانی زن سیاسی به نام

مرگ زندانیان مصری بر اثر سرمای شدید

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با انتشار گزارشی با اشاره به وضعیت اسف‌بار زندانیان مصری نوشت: علی‌رغم ارسال نامه‌هایی از سوی خانواده‌های زندانیان مصری مبنی بر وضعیت خطرناک داخل این زندان‌ها و خطراتی که زندانیان با آنها مواجه هستند و همچنین اعتصاب زندانیان علیه اوضاع نامناسب زندان‌ها، اما پنجشنبه یک زندانی مصری دیگر در اثر سرما و بی‌توجهی پزشکی درگذشت.

طبق این گزارش، مرگ زندانیان مصری با ایجاد کمپین‌هایی از سوی فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان "سرمای سلول‌ها" همراه شده است و این کمپین‌ها خواستار بهبود اوضاع زندانیان و صدور اجازه‌ای برای انتقال لباس‌های زمستانی به آنها است.

در همین راستا، مرکز حقوق بشر "الشهاب" مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که "علاء الدین سعد" ۵۶ ساله در اثر شدت سرما در زندان "برج العرب" در اسکندریه واقع در شمال مصر درگذشته است.

مرکز الشهاب دلیل مرگ علاء الدین را سرماخوردگی شدید و بی‌توجهی مقامات زندان به وی و در نهایت وخیم شدن اوضاع جسمانی‌اش عنوان کرد و زندان برج العرب و وزارت کشور مصر را مسئول مرگ او دانست.

مرکز حقوق بشر الشهاب در ادامه از دادستانی کل این کشور خواست که در این باره تحقیق کرده و عاملان مرگ این زندانی را مجازات کند.

علاء الدین دومین زندانی مصری است که طی یک هفته در اثر سرمای شدید و بی‌توجهی مقامات زندان‌های مصر جانش را از دست می‌دهد؛ یکشنبه هفته جاری نیز "محمود عبدالمجید محمود صالح" نیز در اثر سرمای شدید در زندان العقرب درگذشت.

در همین راستا، انجمن خانواده‌های زندانیان در زندان عقرب مصر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت درگذشت صالح در اثر سرما خواستار نجات زندانیان دیگر شد.

در این بیانیه آمده است: پس از شکنجه و ربودن فرزندانمان می‌بینیم که آنها سه سال از دیدن آفتاب محروم شده‌اند. گرسنگی، سرماخوردگی، بیماری و محرومیت فرزندان و همسران‌مان باعث درگذشت آنها شده است و ما مخالفت خود را با این رفتار وحشیانه از سوی مقامات اداره زندان العقرب را اعلام می‌کنیم.

در همین حال، زندانیان العقرب در اعتراض به بدرفتاری با آنها و اوضاع نامناسب این زندان از شنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند و خواستار بسته شدن زندان بدنام العقرب و انتقال آنها به زندان دیگری هستند.

در بیانیه مرکز الشهاب آمده است که طبق اطلاعات این مرکز، بخش اداره زندان العقرب عمداً وسایل گرمایشی را از زندان خارج کرده و زندانیان از کمبود پتو در سرمای زمستان رنج می‌برند. بخش اداره این زندان لباس‌های زمستانی زندانیان را مصادره کرده و میزان غذای آنها را نیز کاهش داده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران ش
    0

    پس این سازمان حقوق بشر گذاشته دیگه چی بسر بشر بیاد تا ازشون دفاع کنه حالا که زندانی هستند انسان نیستند؟که بیچارها از سرما بمیرن خدا حق مظلومان رو از ظالم بگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها