«جرمی آیرونز» رئیس داوران جشنواره برلین ۲۰۲۰ شد

«جرمی آیرونز» بازیگر برنده اسکار انگلیسی و تحسین شده سینما و تئاتر به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی هفتادومین جشنواره فیلم برلین معرفی شد.

«جرمی آیرونز» رئیس داوران جشنواره برلین ۲۰۲۰ شد

«کارلو چاتریان» مدیر جدید جشنواره فیلم برلین ضمن معرفی «جرمی آیرونز» برای حضور در رأس هیأت داوران رقابتی برلیناله ۲۰۲۰ درباره او گفت: «جرمی آیرونز با سبک متمایز خود نقش های فوق العاده ای بازی کرده است که در طول سفرم در سینما همواره با من همراه بوده است و من را از پیچیدگی های انسان ها آگاه کرده است. استعداد او و انتخاب هایش به عنوان یک هنرمند و شهروند موجب شده که با افتخار حضور او را به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی هفتادمین جشنواره برلین خوشامد بگویم.

«جرمی آیرونز» نیز در واکنش به این انتخاب اظهار کرد: احساس لذت فوق العاده و افتخار بزرگی است که نقش ریاست داوران برلین را ایفا خواهم کرد، جشنواره ای که همواره آن را تحسین می کردم و از حضور در آن لذت می بردم. حضور در برلین نه تنها دوباره یادآور شهر فوق العاده برلین است بلکه فرصتی مناسب برای دیدن آثار انتخاب شده برای جشنواره و صحبت درباره آنها با دیگر اعظای هیات داوران است.

«آیرونز» به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران سینما و تئاتر در عرصه بین الملل، در تعداد زیادی از آثار تلویزیونی و سینمایی بازی کرده و سابقه همکاری با کارگردان بزرگی چون «دیوید لینچ» (امپراطوری درون)، «ریدلی اسکات» (قلمرو بهشت)، «فولکر اشلوندروف» (قوی عاشق)، «لوئی ماله» (آسیب)، «برناردو برتولوچی» (زیبایی ربوده شده) و ... را در کارنامه دارد.

او که بیشتر برای فعالیت درخشان در عرضه تئاتر وِست اند انگلیس شناخته شده است، در اولین حضورش در تئاتر برادوی آمریکا در نمایش «یک چیز واقعی» در سال ۱۹۸۴ به کارگردانی «تام استوپارد» به روی صحنه رفت و توانست جایزه تونی بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.

«آیرونز» در اولی حضور مهم سینمایی خود نیز در فیلم «زن ستوان فرانسوی» (۱۹۸۱) به کارگردانی «کارل رایز» و در کنار «مریل استریپ» مقابل دوربین رفت و برای این نقش نامزد جایزه بفتا شد و پس از بازی در چند نقش از جمله فیلم «شباهت کامل» ساخته «دیوید کراننبرگ»، سرانجام در سال ۱۹۹۰ با ایفای نقش «کلاوس فون بولو» در فیلم «برگشت‌خوردن بخت» ساخته «باربت شرودر» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد.

«جرمی آیرونز» هم اکنون مشغول بازی در سریال «نگهبان» محصول شبکه «HBO» است.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۲۰ فوریه تا اول مارس (۱ تا۱۱ اسفند) برگزار می‌شود و امسال «هلن میرن» دیگر بازیگر برنده اسکار انگلیسی با دریافت خرس طلای افتخاری جشنواره مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها