نبرد بازیگران «پایتخت» با داعش از امشب در تلویزیون

بخش‌های مربوط به مقابله بازیگران سریال «پایتخت» با داعش در دو قسمت از شبکه یک پخش می‌شود.

نبرد بازیگران «پایتخت» با داعش از امشب در تلویزیون

این روزها ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی است. تلویزیون برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی را متناسب تدارک دید اما سری پنجم سریال "پایتخت" یادگاری حاج قاسم برای تلویزیون است؛ چرا که ماجراهای نبرد داعش و برخی از موارد دیگر به تعبیر سیروس مقدم با کمک‌ها و توجهات این سردار سرافزار محقق شد؛ اما چطور شد که در فصل پنجم، خانواده نقی‌معمولی از معضلات زندگی به ترکیه، ماجرای بالن و حادثه سوریه و داعش رسیدند. دفاع از ناموس و وطن دستاورد بزرگی بود که از دل قهرمان داستان "پایتخت" به مردم منتقل شد.

مردم این سریال را می‌دیدند و سکانس‌ها به گرفتار شدن خانواده نقی‌معمولی در چنگال داعشی‌ها می‌رسید؛ قهرمان‌ داستان یعنی نقی‌معمولی با جنبه‌های نمایشی که البته در واقعیت، حقیقت دارد با استعانت از خدا و دفاع در برابر داعشی‌های داستان، خانواده‌اش را نجات می‌دهد. این همان نگرانی بود که سردار قاسم سلیمانی در خصوص ساخت سریال "پایتخت"5 داشت که انتهای قصه چه می‌شود. سیروس مقدم فارغ از نکات دیگر در آن دیدار با حاج قاسم، می‌گوید که خانواده نقی با رشادت و جانفشانی، خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت بالگرد سوری این خانواده را از مخمصه نجات می‌دهد.

چندی پیش همزمان با اعلام شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها، سیروس مقدم از آن دیدار صبح زود با حاج قاسم گفت که از فهوای کلامش متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده است. در آن جلسه نظراتی داشتند که به حق هم درست بود؛ ضمن اینکه به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران پایان قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند. جالب است بدانید که در نهایت سادگی و عطوفت برخورد می‌کرد که با این ویژگی‌ها تأثیر زیادی روی مخاطب خود داشتند. واقعاً نظرات بسیار مثبت و سازنده‌ای راجع به "پایتخت" داشتند چه در مرحله فیلمنامه و چه در مرحله‌ای که قرار بود ساخته شود. جزو لحظات فراموش نشدنی زندگی‌ام بود.

وی در خصوص خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: به‌دلیل مشغله ساخت سریال "پایتخت"6 تا دیروقت کار می‌کردیم صبح دیروقت از خواب بیدار شدم. اولین خبری که از تلویزیون شنیدیم این خبر تلخ بود؛ بسیار شوکه شدم و در سریال امام علی(ع) اگر خاطرتان باشد جمله‌ای است که وقتی خبر شهادت مالک را می آورند، طرف مقابل می‌گوید با مرگ مالک تازه باورم می‌شود که مرگ هم وجود دارد. این خبر اینقدر باورنکردنی نابه‌هنگام و متأثرکننده بود که تأثیر عجیب و غریبی گذاشته است و هنوز نمی‌شود این خبر را باور کرد.

تلویزیون امشب و فردا شب (پنج‌شنبه و جمعه 19 و 20 دی‌ماه) ساعت 19:30، قسمت‌های 15 تا 18 سریال "پایتخت"5 را پخش می‌کند؛ بخش‌هایی که مربوط به مبارزه با داعش است و تحت عنوان فیلم تلویزیونی "نبرد با داعش"، پخش می‌شود.

منبع: تسنیم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها