ایران در سوگ «حاج قاسم»

شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام ایران را عزادار کرد و در تمام شهرها مردم با برگزاری مراسم عزا و دسته‌جات عزاداری در سوگ این شهید بزرگ اسلام نشستند.

ایران در سوگ «حاج قاسم»

ملت عزیز ایران سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. خبر جان سوز بود. هیچ کس تحمل این درد را نداشت. تمام ایران سراسر ماتم شد. اخباری که از گوشه گوشه کشور مخابره می‌شود فقط عزا و ماتم است.

کرمان شهر این سردار بزرگ صاحب عزا است. نمازجمعه امروز این شهر متفاوت از تمام نمازجمعه‌هایی بود که تا کنون برگزار شده بود. خطیب نماز جمعه تمام خطبه را با اشک قرائت کرد و صدای ناله و گریه مردم لحظه‌ای قطع نشد.

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان خاطره ای نقل کرد که عشق این سردار بزرگ را به شهادت نشان داد: در دیدار آخر با حاج قاسم گفتم برای ما دعا کن پاسخ داد شما برای ما دعا کنید، چند سال پیش وقتی خبر شهادت سردار منتشر شد خودش در پاسخ گفت، شهادت چیزی است که من در کوه‌ها و بیابان‌ها دنبال آن می‌گردم و حالا به آرزویش رسید.

بعد از نماز جمعه نیز مردم کرمان در خیابان‌ها به سوگواری پرداختند.

راهپیمایی مردم قم در محکومیت ترور سردار سلیمانی

اما شهر قم نیز در جوش و خروش است. طبق معمول همیشه مراجع عظام تقلید پیش‌قدم هستند. آیت الله صافی پیام داد: شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم . نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .

آیت الله مکارم شیراز ی نیز در پیام خود اعلام کرد: شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم‌نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

آیت الله نوری همدانی هم در پیام تسلیت خود گفت: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

آیت الله جوادی آملی نیز در پیام خود اعلام کرد: شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد.

آیت الله سبحانی نیز در پیامی سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانست و گفت: این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سالها فرماندهی سپاه انجام داد.

در پیام آیت الله علوی گرگانی نیز آمده است: بار دیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

اما مردم قم نیز در کنار مراجع تقلید در سوگ این سردار بزرگ سپاه اسلام نشستند. مردمی که از خوی وحشی گری آمریکا خشمگین بودند به خیابان‌ها آمدند و علیه آمریکا شعار دادند.

خروش مردم خراسان رضوی در پی حمله تروریستی آمریکا

مردم شهرستان‌های خراسان رضوی نیز پس از نماز جمعه شهرهای خود با راهپیمایی، حمله تروریستی به کاروان حامل سردار شهید قاسم سلیمانی در بغداد را محکوم کردند و برای این شهید والامقام عزاداری کردند.

در شهرستان نیشابور مردم پس از نماز جمعه تا میدان امام خمینی (ره) پیاده‌روی و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل یاد این سردار را گرامی داشتند.

در شهر مشهد نیز مردم پس از نماز جمعه با راهپیمایی و عزاداری خشم خود را نسبت به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کردند.

تبریز به احترام حاج قاسم ایستاد

مردم عزادار تبریزی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده شهیدم راهت ادامه دارد، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حاج قاسم قهرمان پیش خداست امروز»، «مهدی صاحب زمان تسلیت تسلیت رهبر انقلاب ما تسلیت تسلیت» و ... به عزاداری پرداختند.

مردم انقلابی و شهید پرور تبریز در این راهپیمایی همچنین با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده عزیزم شهادتت مبارک، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، هیهات من الذله، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای ، جنایت دولت آدمکش آمریکا را در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش به شدت محکوم کردند.

مردم تبریز در عزای این سردار بزرگ سپاه اسلام مسیر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا میدان ساعت را راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی، نمازگزاران تبریزی دسته‌های سینه‌زنی تشکیل داده‌اند و با در دست داشتن تصاویر حاج قاسم سلیمانی، به عزاداری شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پرداختند و فریاد زدند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، حاج قاسم دلاور با شهداست امروز»

اصفهان داغدار سردار سلیمانی شد

در استانی که اکنون همه آن را به شهدای بزرگی چون شهید حججی می‌شناسند بار دیگر داغدار سردار دیگری شد. مردم اصفهان در سوگ سردار دل‌ها از مصلی تا گلستان شهدا عزاداری کردند.

استان تهران سیاه پوش شد

مردم شهرستان ورامین نیز امروز بعد از نماز جمعه در راهپیمایی ضد آمریکایی و صهیونیستی شرکت و در سوگ شهادت سردار دلها "سردار قاسم سلیمانی" به عزاداری پرداختند. شعار تمام مردم مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل بود.

خروش مردم خوزستان در سوگ سردار

مردم اهواز نیز مانند تمام مردم ایران در عزای به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی دسته‌جات عزاداری به راه انداختند و علیه آمریکای جنایتکار شعار سر دادند.

مردم شهرک طالقانی بندر ماهشهر نیز پس از اقامه نماز جمعه در سوگ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راهپیمایی و عزاداری کردند.
البرز سیاهپوش سردار بزرگ اسلام

چهار دهه مجاهدت خالصانه و مبارزه بی امان با تروریسم بین المللی، آمریکا را برآن داشت تا دستش را به خون قهرمانی آغشته کند که حضورش در جبهه های نبرد وحشت آفرین بود.

مجاهد نستوه و سردار مخلص سپاه قدس پس از سال ها مبارزه شجاعانه در میدان های نبرد با شیاطین و اشرار عالم سرانجام نیمه شب گذشته طی یک عملیات تروریستی به دست شقی ترین افراد به درجه رفیع شهادت نائل آمد؛ فرزندان شهدا امروز بار دیگر یتیم شدند.

مردم ولایت مدار استان البرز این بار در واکنش به شهادت سردار سپاه اسلام و یکی از فرماندهان نیروهای حشدالشعبی و جمعی از همراهان آن ها در راهپیمایی ضداستکباری به خیابان ها آمدند تا شهادت غرورآفرین نماد غیرت، مجاهدت و مقاومت، سردار رشید اسلام را به ملت ایران، آزادگان و مستضعفان جهان تبریک و تسلیت گویند.

عزاداری ده‌ها هزار خرم‌آبادی‌ در پی شهادت سردار «سلیمانی»

ده‌ها هزار نفر از مردم خرم‌آباد پس از اقامه نماز جمعه با حضور در خیابان‌های شهر برای سردار سرافراز سپاه اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی عزاداری کردند.

خروش مردم انقلابی زنجان در پی شهادت سردار سلیمانی

حضور متراکم، فشرده و فراگیر زنجانی‌ها از سراسر شهر و از اقشار مختلف مردم نشان از عمق علاقه، قدرشناسی و عشق سردار بزرگ جهان اسلام در دل‌ها دارد.

مردم ولایتمدار زنجان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنایتکاران و مستکبران اعلام کرده و تاکید کردند که راه سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد.

راهپیمایی کنندگان زنجانی همچنین با شعار «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «الله اکبر، آمریکا شیطان اکبر»، «سردار دل‌ها، راهت ادامه دارد»، « ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، هرگونه پیشنهاد مذاکره با آمریکایی‌ها را مردود دانستند.

امروز سمنان مملوء شد از «سردار راهت ادامه دارد»

مردم مؤمن و ولایتمدار سمنان همچون مردم سایر نقاط ایران اسلامی در حرکتی عظیم و راهپیمایی بزرگ خود، اقدام شوم جنایتکاران آمریکایی را در به شهادت رساندن سردار سلیمانی محکوم کردند.

با وجود اینکه از اعلام خبر تجمع ساعات زیادی نگذشته بود، حضور مردم در این مراسم بی‌نظیر و چشمگیر بود.

مسیر مسجد امام خمینی (ره) تا چهارراه مازندران مملو از سیل عشاق و ولایتمدارانی بود که علاوه بر گریستن در سوگ این سردار رشید اسلام، خواستار پاسخ قاطعانه و سخت به این اقدام شوم بودند.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها