سازمان ملل خواستار صلح در خلیج فارس شد 

به دنبال افزایش تنش در خاورمیانه، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه از طرفین خواست تا هرگونه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ در خلیج فارس انجام دهند. 

سازمان ملل خواستار صلح در خلیج فارس شد 

در پی اقدام انتقام سخت ایران از پایگاه‌های آمریکا در عراق، "استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش بر درخواست‌های پرشور خود برای صلح تاکید دارد و براین باور است که جهان نمی‌تواند جنگی را در خلیج فارس تحمل کند.
گوترش افزود: وظیفه مشترک ما این است که همه تلاش بکنیم تا از جنگ در خلیج فارس جلوگیری کرده زیرا جهان قادر به تحمل آن نیست.
به گفته دبیرکل سازمان ملل، نباید درد و رنج‌های انسانی وحشتناک ناشی از جنگ را فراموش کنیم. مثل همیشه، مردم عادی بالاترین قیمت را پرداخت می‌کنند.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها