خبرفوری بررسی میکند،

اظهارنظرهای جنجالی حسن عباسی / آقای تئورسین به دنبال چیست ؟

عباسی با ظهور دولت احمدی‌نژاد بود که توانست قدرت بگیرد و در نهایت به جایی برسد که از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ عضو شورای پروانه نمایش و از اعضای هیئت داوران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ شود.

اظهارنظرهای جنجالی حسن عباسی / آقای تئورسین به دنبال چیست ؟

به گزارش خبر فوری ، حسین عباسی جهره نام آشنا و تندروی جریان اصولگرا است . فردی که همواره مواضعش آنقدر تند بوده که بسیاری از مواقع حتی صدای اصولگرایان را نیز در آورده است. مواضع تند و بعضا خلاف منافع ملی از سوی عباسی سبب شده که بارها از وی شکایت شود و تا همین اواخر نیز با اتهام توهین به مسوولین به 7 ماه زندان محکوم شد هرچند که هنوز دوران محکومیتش تمام نشده بود آزاد شد.

او هرچند از اوایل دهه هشتاد سعی در مطرح کردن خود داشت، اما تنها با ظهور دولت احمدی‌نژاد بود که توانست قدرت بگیرد و در نهایت به جایی برسد که از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ عضو شورای پروانه نمایش و از اعضای هیئت داوران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ شود.

در ادامه مروری داریم بر جنجالی ترین اظهار نظرهای حسن عباسی

عباسی به ارتش کشور هم رحم نکرد !

سال ۹۵ عباسی در سخنرانی علیه ارتش گفته بود «اگر آب کشور را ببرد، ارتش صدایش هم درنمی‌آید و هیچ موضعی نمی‌گیرد. ارتش بی‌سروصدا فقط در پادگان‌ها حضور دارد، آمریکا چنین نیرویی را می‌خواهد.» امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده کل وقت ارتش در واکنش به اظهارات او به خبرگزاری آنا گفت: «وی (حسن عباسی) بدون شناخت و آگاهی اقدام به بیان سخنانی نسنجیده کرد و باید هرچه زودتر از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموم ملت ایران عذرخواهی کند، در غیر این صورت موضوع به‌طور جدی‌تر پیگیری می‌شود و منتظر واکنش مراجع قضایی در این ‌ارتباط خواهیم بود.» در پی آن، وی، صبح روز ۱۳ مرداد با شکایت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت و سه روز بعد در ۱۶ مرداد ۹۵ آزاد شد.

ماجرای شکایت وزیر اطلاعات از وی چه بود؟

او دی‌ماه ۹۶ در مراسمی با موضوع ۹دی که در مسجد حضرت ابوالفضل قرچک برگزار شد، می‌گوید: «رفته یک چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیرد؛ البته وقتی به وزیر محترم اطلاعات می‌رسد با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده است [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوزِ فلان شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسد این‌قدر تقدیر می‌کند. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوز است؟! چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. او که مقام معظم رهبری ‌، مراجع تقلید و همه‌ را به سخره می‌گیرد !!

البته اظهارات تند او به وزیر اطلاعات ختم نمی‌شود. او پیشتر نیز به دلیل اقداماتی از این‌دست با شکایت مسئولان مواجه شده بود. سال ۸۸ و در پی شکایت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به دلیل اتهام افکنی علیه آنها بازداشتی کوتاه داشت.

معنی حجامت نظام از دیدگاه آقای تئورسین ؛

عباسی پس از اتفاقات آبان ماه و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان این اتفاقات را حجامت نظام توصیف کرد. داغی که مسوولان رسمی کشور نیز بر دردناک بودن آن اذعان دارند ، ولی آقای تئوریسین معتقد بودند خون این افراد همچون حجامت که برای بدن ضروری است، خون این افراد نیز برای بازگشت سلامت به بدن نظام ضروری بوده است.

تشر عباسی به قرارداهای فوتبال

حسن عباسی قراردهای فوتبال را هم از تشرهای خود در امان نگذاشت او در مورد حقوق ویلموتس دوباره بحث خرج‌های نجومی فوتبال را داغ کرد و گفت : 3 میلیون دلار حقوق ویلموتس مساوی است با یک بیمارستان با ۴۵تخت فول امکانات.

۱۸۰کلاس درس مجهز، نصف بودجه آلودگی هوا، 5 برابر بودجه دانش‌آموزای مناطق محروم و البته اینها با دلار۱۲ هزار تومانی حساب شده است!

این بار وحدت ملی نشانه رفته است !

اما این بار حسن عباسی بعد از شهادت مردی که در دلها همه مردم فارغ از جناح بندی های سیاسی جا داشت و تشیع پیکر باشکوه وی نشان از این موضوع دارد که میتوان مظهر وحدت ملی باشد، سخنانی بر زبان راند که واکنش های تندی در پی داشت.

او در سخنان خود بی پرده خود ضمن هشدار به دادستان کل کشور گفت: اصلاح طلب ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت بازی میکنند اگر مردم ریختند این باند اصلاحطلب را تو خیابون کشتند و تکه تکه کردند نگویید که هشدار ندادید !

هر چند این نخستین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که ایشان در سخنانی تند و از سر عصبانیت کسی یا کسانی را می‌نوازد، اما یقینا نخستین بار است که در زمانی مانند این زمان که خون پاک سردار سلیمانی چنین وحدت ملی کم نظیری را در مقابله با تهدیدات خارجی پدید آورده کسی پیدا می‌شود که به همین راحتی از جانب مردم حکم به تکه تکه کردن مخالفان خود می‌دهد.

به هر تقدیر در چنین شرایطی از مسوولین قضایی انتظار میرود که جلوی برخی سخنان که وحدت ملی را نشانه رفته است بگیرند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • کامی
    0

    خب مگه دروغ گفته؟

    نظرات شما -
    • جنوبی
      0

      طرف تریبون رو با چاله میدون اشتباه گرفته حالا اگه کسی از طیف مخالف میخاست صحبت کنه آیا اجازه به او داده میشد .رجوع کنید به بر هم زدن جلسه سخنرانی مطهری در شیراز و اجازه ندادن به پخش فیلم سینمایی و کنسرت و...... حمله به کنسولگری عربستان و تهدید رییس جمهور قانونی کشور به کشتن وجالب اینکه هیچ کدام پیگردی در پی ندارند اگر هم صوری کسی رو دستگیر کنند فورا مورد رافت اسلامی قرار گرفته وبعد از چند روز آزاد میشود .مگر مخالفان شما حرف نا حقی میزنند که فورا مدعی العموم ورود کرده وطرف را نقره داغ میکنیدو بعیهم ادعای عدالت دارید.

  • ترانه جلالوند
    0

    الان همه جناح ها باید به جای جبهه گرفتن به وحدت ملی فکر کنند تا دشمن سو استفاده نکنه... متاسفانه بعضیها معلوم نیست چرا در چنین شرایطی به جای همدلی و ایجاد ارامش، دایما میخوان حرفشون رو اثبات کنن...

  • کرمانشاهی
    0

    همیشه،حق با برادرعزیزحسن عباسی عزیزبوده،وهست ایشان همیشه،درباره ی،هرموضوعی بهترین،موضع رااتخاذمیکندودلسوزانه هشدارهای،لازم رامیدهد

  • ایرانی
    0

    راست میگه ولی امروز وقت تفرقه نیست ولی حقیقت رو هم نمیشه انکار کرد یدالله فوق ایدیهم

  • داریوش
    0

    سلام گذشت زمان همه چیز رااشکار می کند

  • شهروندایرانی
    0

    ازاین آقامتنفرم هرایرانی اصلاح طلب است مگه اصلاح خواستن بده مادیگه دشمن نمیخواییم یکی مثل همین آقا برادشمنی کافیه به نظرمن این آقافقط کارش تفرقه افکنیه توزمین دشمن بازی میکنه

  • محمد
    0

    حرف حق تلخه دم عباسی گرم اصلا روحیه انتقاد پذیری ندارید

  • کوروش
    0

    این آقای عباسی نظرهایی می دهند که معلوم نیست برچه اساسی فقط به شخص ایشان وحی می شود؟ نظراتی پراز دروغ وتهمت وافترا که اساسا کار یک انسان عاقل نیست.ومعلوم نیست ازکجا حمایت می شود که آزادانه مثل آقای احمدی نژاد هرچه می خواهد دل تنگش می گوید ومطمئن است که هیچ قدرتی نیز حریفش نخواهد شد.

  • شهاب
    0

    واقعا بدون طرفداری دلسوزانه صحبت میکنه یک استاد بدون وابسته است باره زندان رفته خیلی هم اذیت کردند. انصاف....

  • آرمان
    0

    سلام آقای حسن عباسی فردی دلسوز برای انقلاب و ایران هستند.و فردی راستگو هستند. حرف حق همیشه تلخ بوده.

  • دلباز یاسوج
    0

    این آقا چون سرش تو تبره اصولگرایانی که فقط ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند هست کسی به ایشان کاری ندارد و اگر یک نفر از اصلاح طلبان یه حرف اینطوری بزنه سرش را فورا از تنش جدا میکنند

  • ازگیل رشت
    0

    بنام خودآ درود مدیر / مدیره مسئول و معزز سایت کمی تفکر وتعمق در مورد هرکس و ناکس موافق یا مخالف نظر شما وحتی دشمن را شما باید در نظر داشته باشید! ایشان قبل از تشکیل دادگاه لقب دکتر و نظریه پرداز ج.ا ایران را هرچند بسیار سنگین و وزین با متانت به کول داشتند ( مراد کولبر نیست , فقط = حمل بار سنگین با پشت) واز ایشان در محل زندگی شان خانواده ودوستان به حق کیسینجر بزگ

  • ازگیل رشت
    0

    ودر ادامه:خانواده و دوستان ایشان را بحق کسینجر ج.ا لقب دادند! اما پس از تشکیل دادگاه......به هفت ماه( که هفت ماه یا هفت روز تقلیل یافت) زندگی اجباری در دانشگاه اوین محکوم گردیدنند! در انجا نیز از تحقیق دست بر نداشتند و پس از ترک انجا دوستان ،بخصوص خانواده علا رقم میل باتنی استاد، لقب پرفسور را به ایشان تحمیل و بار به دوش کشیده ایشان را سنگینتر از قبل نمودند ..از این به بعد از شما تمنا دارم قبل ازنام محترم ایشان ، از لقب: پرفسور کسینجر ج.ا نظریه پرداز دکتر : حسن عباسی استفاده نموده علا رغم میل باطنی ایشان ،موفق تر از قبل باشند ایشان متشکرم بِدرود تا لقبی پر افتخار تر و وزینتر بر ایشان

  • ازگیل رشت
    0

    بنام خود آ درود مدیر مسئول محترم سایت وزین....... تمنادارم به وکالت ازطرف اینجانب ازگیل رشت متنی در خور پرفسور کسینجر ج.ا نظری پرداز دکتر اوس حسن عباسی تهیه وتایید شده از طرف آن مدیر مسئول محترم سایت بدون هیچ خط خوردگی و غلط املائی با توجه به تمام قوانین انشاء و منتشر نمایید.متشکرم

  • قاسم حافظی
    0

    سلام،آقای دکتر عباسی یکی از افراد دلسوز و با اخلاص نظام هستند و این نظرات شما شایسته و درست نیست بالاخره باید یک انسان شجاعی پیدا بشه و حرف دل مردم رو بزنه،ایشان از زمان ریاست جمهوری هاشمی تابو شکنی کرد و برای اولین بار با جسارت و شجاعت,دولت،قوه قضائیه و مجلس را به باد انتقاد گرفت و ایراداتشان را بیان کرد.اگر این افراد مطلع و منتقد نباشند معلوم نیست آقایون مسئول چه بلایی سر مملکت بیاورند.خدا این سردار با اخلاص را برایمان حفظ کند.

  • محمد
    0

    حسن عباسی یا حسن حق باز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها