ضرب‌الاجل ۳ روزه معترضان عراقی به برهم صالح برای تعیین نخست وزیر

تحصن‌کنندگان در بغداد به رئیس جمهور این کشور سه روز مهلت دادند نخست‌وزیری مطابق با شروط و ویژگی‌های تعیین شده آنها انتخاب کند و در غیر این صورت با

ضرب‌الاجل ۳ روزه معترضان عراقی به برهم صالح برای تعیین نخست وزیر

تحصن‌کنندگان در میدان التحریر بغداد با انتشار بیانیه‌ای، به برهم صالح، رئیس جمهور این کشور تا دهم ژانویه (جمعه ۲۰ دی) مهلت دادند نخست‌وزیری مطابق با شروط و ویژگی‌های تعیین شده از سوی تظاهرکنندگان تعیین کند تا بستر مناسب برای برگزاری انتخاباتی شفاف و زودهنگام با نظارت بین‌المللی در کمتر از شش ماه فراهم شود و در غیر این صورت "انقلابی" در پیش خواهد بود.

آنها در این بیانیه اعلام کردند: پارلمان که در جلسه روز یکشنبه طرحی برای پایان ماموریت نیروهای خارجی در خاک عراق تصویب کرد، نماینده ما نیست زیرا پس از تحریم مردمی گسترده علیه انتخابات گذشته، این پارلمان "فاقد مشروعیت" است.

تحصن‌کنندگان در ادامه تاکید کردند، در صورتی که به خواسته‌های آنها توجه نشود، کشور شاهد موج گسترده‌ تظاهرات شدیدتر از تظاهراتی خواهد بود که از اول اکتبر گذشته در بغداد و استان‌های جنوبی عراق برای تغییر سیاسی و لغو سهمیه‌بندی‌ها میان احزاب، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و تعیین نخست وزیری مستقل آغاز شده‌اند.

عراق از اول اکتبر شاهد تظاهرات و تحصن‌هایی در استان‌های مختلف برای تغییر سیاسی و اقتصادی، مبارزه با فساد و سهمیه‌بندی‌ها در این کشور، تغییر طبقه سیاسی متهم به فساد بود.

تظاهرکنندگان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام پس از تعیین نخست وزیری مستقل را خواستار هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها