آمریکا برای مذاکره با سردار سلیمانی حاضر به چه کاری بود؟

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بپردازند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند. ایشان شخصیت بزرگی بود که راهبرد عمیق استراتژیک‌اش در خدمت سیاست خارجی قرار گرفت.

آمریکا برای مذاکره با سردار سلیمانی حاضر به چه کاری بود؟
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با تاکید بر اینکه شهید سپهبد سلیمانی در زمان شهادتش هم به منافع ملی خدمت کرد گفت: شهید سلیمانی هم در زمان حیاتش و هم در زمان شهادتش خدمتش را به منافع ملی کشور کرد. در حال حاضر خون ملت ایران به جوش آمده و ترامپ هم فکر نمی‌کرد چنین شرایطی شکل بگیرد.

او ادامه داد: علاوه بر این از شبه‌قاره هند تا دریای مدیترانه شاهد هستیم که طرفداران مقاومت و کسانی که جنبش ایشان را حق‌طلبانه می‌دانند در دفاع از این جریان برخاسته‌اند. جریانِ بعد از حاج‌قاسم جریانی است که آمریکایی‌ها حتماً در مقابل آن دچار مشکلات اساسی می‌شوند.

فلاحت‌پیشه درباره نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیشبرد اهداف وزارت خارجه ایران گفت: سپهبد سلیمانی یک سرباز بود. ایشان سیاست‌هایی را که در کشور طراحی می‌شد به خوبی و با دلاوری اجرا می‌کرد. از نظر من سیاست استراتژیک حاج‌قاسم سلیمانی در خدمت سیاست خارجی کشور و در بسیاری از موارد هم راهگشا بود.

او ادامه داد: بسیاری از رهبران سیاسی دنیا به ایران می‌آمدند به این امید که با حاج‌قاسم سلیمانی مذاکره کنند. آمریکایی‌ها حاضر بودند هزینه بدهند تا با سردار سلیمانی مذاکره کنند. ایشان شخصیت بزرگی بود که راهبرد عمیق استراتژیکش در خدمت سیاست خارجی قرار گرفت و هیچ وقت هم سعی نکرد این پیروزی‌ها را به نام خودش مصادره کند. او یک سرباز واقعی بود.

آمریکا گرفتار انتقام سخت خواهد شد

در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر و این ترور را محکوم کردند. بنابر آنچه ایلنا نوشته است، متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ (سجده/۲۲)

بار دیگر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار خوی وحشیانه خود را به نمایش گذاشت و جمعی از عزیزترین سربازان امت اسلام را به شهادت رسانید. در این خصوص نکاتی را به اطلاع امت اسلام و مردم شریف ایران می‌رسانیم:

۱. سردار پر افتخار سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی عامل اصلی امنیت در سرزمین های اسلامی و فرمانده مقابله با تروریست های داعشی و محبوب دل‌های امت اسلام و جبهه مقاومت در سرتاسر کشورهای اسلامی بوده است و به شهادت رساندن وی، صرفاً به شهادت رساندن یک نیروی نظامی نیست که در نقطه مقابل به قتل یک نیروی نظامی خاتمه پیدا کند. روشن است که به شهادت رساندن وی اعلان جنگ و فتنه انگیزی علیه جبهه مقاومت و امت اسلام به شمار می رود (وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ).

۲. این ترور ناجوانمردانه در سرزمین اسلامی عراق و توسط مزدورانی که این سرزمین را اشغال کرده‌اند اتفاق افتاد و از این جهت نیز تجاوزی آشکار بر امت اسلام به شمار می‌رود. بر اساس تعالیم اسلامی حضور کفار و دائر کردن پایگاه‌های نظامی توسط آنان در سرزمین های اسلامی ممنوع است و باید با آن مبارزه کرد (وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا).

۳. بر اساس تعالیم قرآنی و تجربه تاریخی، سکوت در برابر این اقدام، مایه ذلت امت اسلام خواهد بود و باید اقدام تلافی جویانه سرلوحه اقدامات امت اسلام قرار بگیرد. برخورد با این حادثه باید بگونه ای باشد که درس عبرتی برای دیگر دشمنان امت اسلام باشد و آنان را از اقدامات بعدی منصرف گرداند (فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِی الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ).

۴. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «انتقام سختی در پیش است. ایران اسلامی هیچگاه شروع کننده جنگی نخواهد بود، اما در برابر تجاوز متجاوزان ساکت نخواهد نشست هر کس منافع امت اسلام را تهدید کند بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهیم کرد».

آمریکا برای مذاکره با سردار سلیمانی حاضر به چه کاری بود؟

در ماجرای سردارِ شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز، شروع این ماجرا با دشمنان بوده، اما پایانش با آنها نخواهد بود. امت اسلام و جبهه مقاومت و جوانان انقلابی در سرتاسر بلاد اسلامی بی اعتنای به عده ای قلیل از «مرجفون» که سعی دارند به نام عقلانیت در دل های مردم «رجفه» انداخته و کاری کنند که امت اسلام دست از انتخاب درست کشیده و جام زهر بنوشد، آماده انتقام از این جانیان خواهند بود ( أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ).

۵. در نقطه مقابل شهادت این سرداران امت اسلام، کمترین توقع امت اسلام، پاکسازی کامل سرزمین های اسلامی بخصوص عراق از لوث وجود نیروهای آمریکایی است. به همین منظور از همه مجاهدان امت اسلام و جوانان انقلابی در سرتاسر سرزمین های اسلامی می خواهیم در گام اول، آماده اخراج کامل نیروهای آمریکایی از سرزمین مقدس عراق باشند. به همین منظور سربازان اسلام ناب محمدی، عماروار آمادگی خود را برای اجرای هر دستوری از سوی «فرماندهی معظم کل قوا» اعلام می نمایند (وَ لا تَهِنُوا فِی ابْتِغاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ ما لا یَرْجُونَ وَ کانَ اللَّهُ عَلیماً حَکیماً).

۶. به دولتمردان آمریکا هشدار می دهیم و اعلام می کنیم که گمان نکنند که می توانند از چنگال جبهه مقاومت بگریزند و به نیروهای آمریکایی مستقر در سرزمین های اسلامی خصوصاً عراق هشدار می دهیم که به لطف الهی و به زودی گرفتار انتقام امت اسلام خواهند شد (وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا یُعْجِزُونَ).

احمد جنتی . رئیس مجلس خبرگان رهبری

سردار سلیمانی پرچم مکتب امام(ره) را به دست نسل چهارم جامعه سپرد

همچنین ایسنا نوشت؛

اکبر رنجبرزاده،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به طور قطع پاسخ این جنایت آمریکا را خواهیم داد چرا که آمریکای جنایتکار با این اقدام چهره واقعی خود را در جهان بیشتر نمایان کرد، افزود: این حرکت احمقانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار دلها تنها موجب وحدت و انسجام ملی دوچندان شد و عزم ملت ایران را برای ایستادگی و مقابله با آمریکا راسخ تر و مصمم تر کرد.

وی با بیان اینکه همواره راه و اعتقاد سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت، افزود: امروز سردار سلیمانی های بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد و سردار سلیمانی های بسیاری در حال رشد و پرورش هستند که راه او را ادامه خواهند داد و با وجود آنان آمریکا در حال گذراندن روزهای پایانی خود بوده و این چهره اسلامی است که باید بماند.

رنجبرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهید سلیمانی یک نیروی جهادی بین المللی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی در طلیعه گام دوم انقلاب، پرچم مکتب امام(ره) را به دست نسل چهارم جامعه سپرد.

وی با بیان اینکه همه جوانان جبهه مقاومت بیدارتر و هوشیارتر از گذشته در مقابل استکبار جهانی صف آرایی کرده و خون پاک ریخته شده سردار دلها را خواهند گرفت، گفت: ملت ایران این خیانت و اقدام تروریستی را فراموش نخواهند کرد و در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی مصمم تر و هم قسم می شوند و تا آخرین قطره خون خود در برابر اقدامات زورگویانه آمریکای جنایتکار خواهند ایستاد.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها