بلیت توکیو پشت دیوار بلند چین

کارشناسان والیبال معتقدند که ایران در رقابت با هشت تیم آسیایی، باید سهمیه المپیک بگیرد و این سهمیه را حتی اگر ۸۰ درصد هم آماده باشد به دست می‌آورد.

بلیت توکیو پشت دیوار بلند چین

تلاش مجموعه والیبال ایران برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود. ملی‌پوشان ایران سال 2019 را با نمایش پرقدرت در مرحله بین قاره‌ای لیگ ملت‌‌ها آغاز کردند و با قهرمانی در قاره آسیا به پایان بردند. جام جهانی 2019 در این بین اما چندان مطلوب و راضی‌کننده نبود.

حالا مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو پیش روی تیم ملی ایران است. مسابقاتی که به قول محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال از المپیک هم مهمتر است. خستگی بازیکنان ایران به دنبال فصلی طولانی و مصدومیت امیر غفور، مسعود غلامی و فرهاد قائمی در روزهای اخیر، نگرانی‌هایی را در مورد تیم ملی به وجود آورده و حتی صعود ایران به المپیک در میان حریفان آسیایی را که در حالت عادی، کاری آسان است، زیر سؤال برده. بازگشت امیدوارکننده شهرام محمودی و مجتبی میرزاجان‌پور اما شرایط را در اردوی تیم ملی تغییر داد.

ایگور کولاکوویچ در آخرین جلسه‌های اردوی تیم ملی از شرایط فیزیکی و روحی محمودی و میرزاجان‌پور ابراز رضایت کرد. او گفت: میرزاجان پور پس از چند بار حذف شدن از اردوی تیم ملی در این اردو انگیزه و توان خود را نشان داده است و من کاملاً از او راضی هستم.

حریفان ایران در مسابقاتی که بدون بازی تدارکاتی راهی آن شد، قدرت‌های سنتی قاره یعنی، چین، کره و استرالیا هستند. استرالیا طبق معمول هر سال به اروپا رفت و دو بازی دوستانه منجر به شکست با آلمان برگزار کرد. چینی‌ها هم از این میزبانی فقط سهمیه المپیک می‌خواهند و کره نیز با هشت بار حضور در المپیک، یک تیم مدعی به حساب می‌آید.

کارشناسان والیبال اما معتقدند که ایران در رقابت با هشت تیم آسیایی، باید سهمیه المپیک بگیرد و این سهمیه را حتی اگر 80 درصد آماده باشد هم به دست می‌آورد.

شاگردان کولاکوویچ عصر یکشنبه در یک بازی دوستانه و توافقی به مصاف قطر رفتند و 2 - 2 مساوی شدند تا در شرایط مسابقه واقعی قرار بگیرند.

سعید معروف، جواد کریمی، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، شهرام محمودی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور، بازیکنان حاضر در تیم ملی والیبال ایران هستند.

گروه‌بندی و برنامه مسابقات انتخابی المپیک در بخش مردان قاره آسیا به شرح زیر است:

گروه اول: چین، ایران، قزاقستان و چین تایپه
گروه دوم: استرالیا، هند، کره جنوبی و قطر

سه‌شنبه - 17 دی ماه
ساعت 5:30، قطر - هند
ساعت 9، استرالیا - کره جنوبی
ساعت 11:30، ایران - چین تایپه
ساعت 15:300، چین - قزاقستان

چهارشنبه - 18 دی ماه
ساعت 5:30، استرالیا - قطر
ساعت 9، کره جنوبی - هند
ساعت 11:30، ایران - قزاقستان
ساعت 15:300، چین - چین تایپه

پنجشنبه - 19 دی ماه
ساعت 5:30، هند - استرالیا
ساعت 9، قطر - کره جنوبی
ساعت 11:30، چین تایپه - قزاقستان
ساعت 15:300، ایران - چین

شنبه - 21 دی ماه
ساعت 11:30، تیم اول گروه ب - تیم دوم گروه الف
ساعت 15:300، تیم اول الف - تیم دوم گروه ب

یکشنبه - 22 دی ماه
ساعت 15:300، دیدار نهایی و معرفی قهرمان

در گروه مردان دیدار رده‌بندی برگزار نمی‌شود.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها