ابداع رباتی که شرکت "فورد" نخستین مشتری آن است

شرکت

ابداع رباتی که شرکت "فورد" نخستین مشتری آن است

شرکت "اجیلیتی رباتیکز"(Agility Robotics)، یک ربات دو پا ارائه داده که می‌تواند بسته‌هایی به وزن ۱۹ کیلوگرم را بلند کند. شرکت "فورد موتور" (Ford Motor)، نخستین مشتری این ربات موسوم به "دیجیت"(Digit) خواهد بود.

فورد که سال گذشته در یک پروژه پژوهشی با این شرکت همکاری داشته، در نشستی که به مناسب نزدیک شدن به تاریخ آغاز نمایشگاه CES ۲۰۲۰ برگزار شد، اعلام کرد که دو ربات دیجیت را از خط تولید آگیلیتی رباتیکز دریافت کرده است. فورد قصد دارد طی آزمایش‌هایی، نحوه همکاری ربات‌های دیجیت و وسایل نقلیه خودران را مورد بررسی قرار دهد.

هیچکدام از دو شرکت هنوز در مورد قیمت ربات دیجیت صحبت نکرده‌اند.

ابداع رباتی که شرکت "فورد" نخستین مشتری آن است

فروش دیجیت برای شرکت اجیلیتی رباتیکز که از دل "دانشگاه ایالتی اورگن"(OSU) آمریکا سر برآورده است، یک نقطه عطف به شمار می‌رود و با هدف تجاری‌سازی پژوهش صورت می‌گیرد. این شرکت در سال ۲۰۱۷، رباتی موسوم به "کیسی"(Cassie) را معرفی کرد که آن را با الهام از شترمرغ ساخته بود. دیجیت که یک نیم تنه فوقانی، بازوها و حسگرهای اضافه‌ای را نسبت به کیسی دارد، در بهار سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

اجیلیتی رباتیکز از آن زمان تاکنون، طراحی این ربات را اصلاح و آن را به پاهای پیشرفته‌تری مجهز کرده تا به دیجیت امکان دهد تعادل خود را روی یک پا حفظ کند و مسیر خود را به دقت بیابد. حسگرهای این ربات نیز به آن در درک و نقشه‌برداری از محیط اطراف برای مسیریابی کمک می‌کنند.

اگرچه فورد در حال بررسی نحوه همکاری دیجیت با خودروهای خودران برای رساندن بسته‌های پستی به مردم است اما این ربات، قابلیت‌های دیگری مانند کار در انبار را نیز دارد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها