ندامت‌گاه‌هایی که زندانیان را صاحب شغل می‌کند

ایجاد اشتغال و کارآفرینی یکی از اقدامات خوب در زندان‌های استان کردستان است که متولیان این حوزه با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، فرد زندانی را آموزش و صاحب شغل می‌کنند.

ندامت‌گاه‌هایی که زندانیان را صاحب شغل می‌کند

برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان باعث می‌شود که زندانی کارآفرین و بعد از مدت تحمل حبس، اشتغال‌زایی ایجاد شود؛ شکوفایی استعدادهای پنهان مددجویان و نهایتاً بازگشت سعادتمندانه زندانیان به کانون خانواده می‌تواند در سالم‌سازی جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد.

ایجاد اشتغال و کارآفرینی یکی از اقدامات خوب در زندان‌های استان کردستان است که متولیان این حوزه با تعامل با سازمان آموزش و فنی‌وحرفه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی، فرد زندانی را آموزش داده تا پس از تحمل مدت حبس، فرد مستقل و با دریافت تسهیلات با کارمزد پایین برای خود و خانواده‌اش درآمدزایی ایجاد کند.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان در گفت‌وگو از اجرای طرح‌های اشتغالزایی در زندان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: اشتغال و آموزش زندانیان برای پیشگیری از ادامه جرم بسیار مؤثر است.

وی از وجود کارگاه‌های مجهز با تجهیزات به‌روز و بهره‌گیری از مربیان متخصص و کارآمد در این کارگاه‌های به عنوان نقطه عطفی در کارگاه‌های مهارت‌آموزی زندان‌های استان نام برد و افزود: آموزش‌های مهارتی رابطه تنگاتنگی با اشتغال زندانیان داشته و می‌تواند به زندانیان هویت دهد.

فتحی، نقش آموزش‌های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان را نقشی مهم و بی‌بدیل دانست و خواستار توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح زندان‌های استان کردستان شد.

سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان نیز از بهرمندی 2041 نفر از زندانیان کردستانی از آموزش‌های مهارتی در قالب 141 دوره آموزش در نه ماهه سال‌جاری خبر داد و اظها ر داشت: این آموزش‌ها علاوه‌بر ایجاد اعتماد به نفس در افراد، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار پس از دوران محکومیت برای زندانیان داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط ندامتگاهی تأثیرات مثبت روحی، روانی و تربیتی بر مددجویان در مدت محکومیتی دارد؛ به پژوهش‌های انجام‌شده سازمان زندان‌های کشور اشاره کرد و افزود: زندانیانی که تحت آموزش‌های مهارتی در زندان‌های کشور قرار گرفته، نرخ بازگشت آنان به زندان‌ها نزدیک به صفر است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: آموزش مددجویان به منظور توانمندسازی آنان در جهت استغال پایدار و مولد پس از آزادی در مسیر تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها