خیال راحت عطایی بابت صعود والیبالی‌ها به المپیک

سرمربی تیم والیبال کاله گفت: تیم ملی ایران برای صعود به المپیک 2020 توکیو اصلا کار سختی ندارد.

خیال راحت عطایی بابت صعود والیبالی‌ها به المپیک

بهروز عطایی درمورد رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا و شانس تیم ملی ایران برای رسیدن به توکیو اظهار داشت: فدراسیون والیبال در دوره مدیریت جدید تمام راهکارها را بیش از حد توان اجرا کرد و همه چیز به خوبی در اختیار کادر فنی بود. لیگ برتر ایران زودتر از همه لیگ‌های دنیا تعطیل شد تا تیم ملی به هدفش برسد. اردویی حدوداً 30 روزه برگزار شد و همه چیز برای تیم ملی مهیا بود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مهمترین محک تیم ملی در چند سال اخیر را در پیش‌داریم؛ البته این امر را باید از تمام جوانب بررسی کرد. تیم ملی ایران رنکینگ اول آسیا را دارد و در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید. با این شرایط بعید به نظر می‌رسد که مشکلی برای صعود به المپیک داشته باشیم.

سرمربی تیم والیبال کاله با اشاره به سختی‌های صعود ایران، تصریح کرد: شاید یکی از موضوعاتی که والیبال ایران را کمی اذیت کند، بحث میزبانی چینی‌ها باشد. ضمن اینکه آنها هنوز رقابت‌‌های لیگ داخلی خود را هم آغاز نکرده‌اند. در این بین استرالیا هم از 5 دوره اخیر المپیک در 3 دوره حضور داشت و این یعنی که آنها برنامه خاصی برای حضور در المپیک دارند. فکر می‌کنم استرالیایی متفاوت از قهرمانی آسیا و لیگ ملت‌ها و... ببینیم.

عطایی با بیان اینکه والیبال ایران قدرت اول آسیا است، خاطرنشان کرد: من هم جمله موسوی و عبادی‌پور را تکرار می‌کنم که گفتند ایران باید به المپیک برود و می‌رود. سختی این رقابت‌ها به دلیل پراهمیت بودن آن است، اما ما با تیم‌های آسیایی مشکلی نداریم. بازیکنان باید بدانند که صعود به المپیک آینده والیبال را برای 4 سال تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: اصلاً کار سختی برای صعود نداریم. نمی‌خواهم اعتماد به نفس کاذب به تیم تزریق کنم، اما باید بدانیم که ما در چند سال اخیر غیر از ژاپن تنها یک بار به استرالیا باخته‌ایم. ژاپن هم که به دلیل میزبانی المپیک در مسابقات انتخابی حضور ندارد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران درخصوص خط خوردن نام «امیرحسین اسفندیار» از فهرست تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک، عنوان کرد: اسفندیار فرصت زیادی دارد و آینده قطعاً برای بازیکنانی امثال امیرحسین است. کنار رفتن وی از تیم ملی نباید موجب از بین رفتن انگیزه‌هایش شود. ما مسابقات المپیک را درپیش داریم و او می‌تواند در این فاصله به گونه‌ای بدرخشد که نظر کادر فنی را تغییر دهد. سلیقه کادر فنی قابل احترام است، اما باید سرمایه‌های والیبال را هم حفظ کنیم.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها