عکس: قاتل امیرکبیر را ببینید

عکسی کمتر دیده شده از علی حاجب‌الدوله‌ مقدم مراغه‌ای، فراشباشی ناصرالدین شاه قاجار و قاتل میرزا محمدتقی خان امیرکبیر را ببینید.

عکس: قاتل امیرکبیر را ببینید

پس از دو مرحله عزل و تبعید میرزا محمدتقی خان امیرکبیر، بدخواهان او و کشور از پای ننشستند و حکم قتل او را از ناصرالدین شاه گرفتند و علی خان فراش را روانه کاشان کردند تا امیر را به قتل برساند.

صبح روز قتل امیرکبیر خبر آوردند که پیکی از تهران خواهد رسید که فرمان وزارت امیر و خلعتی شاه را می‌آورد. امیر، اما به حمام رفت. شاید خبر رسیدن خلعت را باور کرده بود. علی خان فراش که به باغ فین رسید چاپار دولتی را در کنار در حمام دید که منتظر امیر بود که از حمام خارج شود و پاسخ نامه‌ای را از وی بگیرد.

علی خان فراش دست امیرکبیر را گرفت و با خود به حمام برد که وی زن امیر را از آمدنش مطلع نکند. مأمورانش در دیگر حمام را مسدود کردند. امیر کبیر که از حکم قتلش مطلع شده بود، با توجه به حقی که بر گردن علی خان داشت پرسید شما چرا مأمور این کار شدید؟

امیرکبیر سپس درخواست کرد عزت‌الدوله را ملاقات کند و نزد وی وصیت کند، اما علی خان آخرین درخواست عمر او را نپذیرفت و وی را به قتل رساند.

فراشباشی ناصرالدین شاه و قاتل امیرکبیر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محسن
    0

    لعنت بر روحش

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      لعنت بر خودش و پسر بی عرضه اش

  • محسن
    0

    لعنت بر روحش

  • عمران شفیقی
    0

    هرکس در فکر آبادانی کشور بود بعد از سه یا چهار سال و عوامل انگلیسی کشته می شود مانند: قائم مقام فراهانی / امیر کبیر / مصدق / رضا شاه / هرکس این مملکت را به فنا بکش توسط روسیه و آمریکا و انگلیس با دوام حکومتش به فنا کشیده می شود / رضا شاه در مدت ۱۶ سال راه آهن/ پل ورسک / تونل کندوان / راه آهن سراسری / دانشگاه تهران / بانک سپه / بانک ملی / اتوبان تهران قزوین و مشهد و قم / با در آمد خالی و چندین موارد دیگر مانند خیابان کشی تهران و خیابان پهلوی را درختکاری کر از تجریش تا راه آهن و بعد انگلیسی ها با روسیه او را برداشته و تبعید کردند

    نظرات شما -
    • علیرضا
      1

      لعنت بر انگلیس و آمریکا و روسیه تزاری لعنت بر شاهان قاجار و پهلوی لعنت بر رضاشاه قلدر ضمنا شما یه جوری از راه آهن و پل و بانک و درآمد خالی و... نوشتی که قشنگ معلومه از تاریخ هیچی نمیدونی و هیچ کتاب تاریخی درست و حسابی نخوندی... فقط از دان چند تا ننه قمر اینا چیزایی شنیدی التماس تفکر التماس مطالعه والسلام

  • ممد
    0

    مشکل ما این جماعت لات و آدمکشه و همیشه نهال آزادی توسط این لاتهای قداره بند و اراذل و اوباش فعلی لگد کوب شده ( امثال برادران هفت کچلان ، شعبان بی مخ، طیب رضایی و ...... )برای رسیدن به دموکراسی ابتدا باید فکر اساسی بحال این جماعت کرد.

  • داعش
    0

    امیر کبیر باید میرفت تا امیر کبیر شود

  • مهدی
    0

    خدا قاتلش رو لعنت کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها