عادل الجبیر بیانیه عربستان درباره تحولات عراق را توضیح داد

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در سخنانی گفت که بیانیه اخیر عربستان درباره تحولات عراق بر دیدگاه ریاض نسبت به اهمیت آتش‌بس تأکید می‌کند.

عادل الجبیر بیانیه عربستان درباره تحولات عراق را توضیح داد

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با اشاره به بیانیه کشورش درباره تحولات اخیر عراق، تأکید کرد که این بیانیه بر دیدگاه ریاض نسبت به اهمیت آتش‌بس برای دور کردن کشورهای منطقه از خطرات هرگونه افزایش تنش تأکید دارد.

پیش از این و در پی شهادت سردار سپاه قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی در عراق توسط نیروهای آمریکایی، یک منبع مسؤول سعودی اعلام کرده بود که عربستان اتفاقات اخیر عراق را دنبال می کند؛ اتفاقاتی که در نتیجه تشدید تنش‌ها و فعالیت‌های "تروریستی" که بارها این کشور نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود، رخ داد.

از سوی دیگر، یک مسؤول در وزارت خارجه کویت خواستار خویشتن‌داری طرف‌های مختلف در قبال تحولات اخیر عراق و حل و فصل سیاسی آن شد.

وی گفت: کویت با نگرانی تحولات تأسف‌بار عراق و تداوم نشانه‌های تشدید تنش در منطقه را دنبال می‌کند و پیشتر نسبت به پیامدهای خطرناک آن برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داده بود.

این مقام کویتی در ادامه از جامعه بین‌الملل خواست که به مسؤولیت تاریخی‌اش برای حفاظت از امنیت و ثبات این منطقه حیاتی برای جهان عمل کرده و آن را از هرگونه تنشی دور کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشنلس
    0

    نیروهای خارحی مخصوصاامریکای جنایتکارباید ازعراق بیرون بروتدوعراق بعتوان کشورمستقل خودکشورش رااداره کتدومحتاج امریکای جنایتکارنباشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها