مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی:

معیار فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها قانون است

مدیر کل اطلاعات استان در خصوص فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها گفت: مبتنی بر چارچوب قوانین، نباید سختگیری شود، اگر قرائت ها از قانون متعدد شد، معیار عمل، تفسیرِ واضع قانون است

معیار فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها قانون است

مشاور وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با تشکل ها، کانون ها و شوراهای صنفی دانشجویان که ظهر امروز پنج شنبه برگزار شد با بیان این که جمهوری اسلامی کشوری آرمان گرا، پیروز، با برنامه و در عین حال آسیب خورده از تقابل با دشمن است، گفت: این تعریف در حالی است که دشمنان می گویند "ایران کشوری ماجراجو، حامی تروریست و غیر قابل اعتماد است و چون تسلیحات هسته ای و موشک های دوربرد دارد، برهم زننده امنیت هم هست."

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر عراق، وزیر خارجه آمریکا در جمع بندی خود گفت "فریاد مردم عراق و لبنان نشانگر این است که مردم، ایران را نمی خواهند" اما همین فرد وقتی عراقی ها به سفارت آمریکا هجوم بردند نمی گوید که مردم عراق ما را نمی خواهند، بلکه می گوید اینها افراد شروری هستند که از دولت عراق می خواهیم این افراد را سرکوب کند!
مشاور وزیر اطلاعات، دانشجویان حاضر در جلسه را مخاطب قرار داد و گفت: ارزش گذاری بیان شده درباره جمهوری اسلامی، دو آفت دارد؛ اولاً نباید دچار خودشیفتگی شویم چرا که خودشیفتگی موجب غرور ما شده و ارزیابی ما را غیرواقعی می کند. ثانیاً ارزیابی دشمنان از ما مبتنی بر فریبکاری، تحقیر و کوچک کردن ماست، لذا نباید با این ارزیابی گمراه شویم.
این مقام امنیتی ادامه داد: مومن با فراستی که دارد باید واقعیت ها را از لابلای اظهارات دشمنان دریابد، اگر دشمن به جایگاه و اقتدار ما اعتراف می کند و در عین حال ارزیابی ما این شد که در درون ما عیبی وجود دارد، باید این عیب را مرتفع کنیم.
وی با بیان این که مطالبات، شعارها و آرمان های انقلاب باید دائما رصد و ارزیابی شود، گفت: ادراک واقعی دشمن از جمهوری اسلامی ایران این گونه است که می گویند "ایران عامل عدم ثبات منطقه است و باید به یک کشور عادی تبدیل شود" آنها منظور خود از کشور عادی را اینطور توضیح می دهند که "کشور عادی یعنی کشوری که با اراده ما حرکت می کند."
مدیر کل اطلاعات استان افزود: در این گفته اعترافی وجود دارد که ایران توازن و ثبات منطقه را به نفع خود تغییر داده است. لذا ایران بر اساس اعتراف دشمن، کشوری عادی نیست چون مرزهای مجاز ترقی که آنها تعیین کرده بودند را پشت سر گذاشته است.
وی با اشاره به این که ماهیت جمهوری اسلامی بر اساس اسناد بالادستی و بیانات مقام معظم رهبری، یک کشور مستقل و آزادی خواه است، اظهار داشت: پمپئو در هفته گذشته گفت: "فشار حداکثری به ایران جواب داده است و ما فشار می آوریم تا ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم" حال این سوال مطرح می شود که دشمن چرا نمی خواهد ما مستقل باشیم؟ در پاسخ باید گفت آمریکا متوجه شده است که با منطق قلدری، جایگاهی در دنیا ندارد. ما کشوری کوچک با اراده بلند و تصمیم بزرگ در مقابل آمریکا هستیم و به این کشور می گوییم شروع کننده جنگ نیستیم اما اگر به ما حمله شود پاسخ قاطع می دهیم.
مشاور وزیر اظهار داشت: جمهوری اسلامی با سماجت خود، آمریکا را سرجای خود نشانده است، آنها می گویند ایران حاکمیت استراتژیک و آینده نگر دارد و برای خود ظرفیت سازی کرده است، ایران ابزار جنگِ با واسطه برای خود درست کرده و مستقیم درگیر نمی شود، برای همین امکان مهار ایران از بین رفته است.
وی با اشاره به حوادث اخیر آبان ماه و خاتمه یافتن اتفاقات مشهد ظرف تنها سه ساعت، گفت: موسسات مطالعاتی غربی می پرسیدند اگر مردم، نظام را نمی خواهند چرا روند اعتراضات ادامه پیدا نکرد؟ آنها چهار دلیل را مطرح می کنند، اول اینکه ثبات و انسجام قدرت در ایران بالاست، دوم اینکه مجموعه ای که ما مدیریت کردیم فاقد سر است، سوم اینکه بازار، مردم‌ و اصناف با دشمن همراهی نکردند، عامل چهارم را هم قطع اینترنت می دانند.
وی در خصوص اعتماد مدیران به دانشجویان و بالعکس گفت: اگر به جریان خودی اعتماد نکنیم، ذلیل بیگانه می شویم، ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر هر کدام آسیب ببینیم به همه آسیب خواهد رسید. ما باید به یکدیگر اعتماد کنیم، بدبین به یکدیگر نباشیم، باید بدبینی ها را به سمت دشمن ببریم و خوش بینی ها در داخل تقویت کنیم.

مدیر کل اطلاعات استان در خصوص فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها گفت: مبتنی بر چارچوب قوانین، نباید سختگیری شود، اگر قرائت ها از قانون متعدد شد، معیار عمل، تفسیرِ واضع قانون است. درعین حال در مجموعه فعالیت های فرهنگی نباید اجازه دهیم فرهنگ با ابتذال همراه و مشروع شود.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی و کار هنری در بسیاری از موارد برای سرگرمی هزینه می شود اما در محیط دانشگاهی فرهنگ ابزار سرگرمی نیست؛ افزود: مواظب دشمن باشید، چرا که ممکن است پشت مطالبات فرهنگی، صنفی و یا اجتماعی پنهان شود. همچنین کار هنری لوکس، با ارزش و تعالی بخش مورد حمایت است و ما باید به بهبود آن کمک کنیم.
وی با تأکید بر این که در فضای دانشگاه نمی توان به زور متوسل شد، خطاب به دانشجویان حاضر گفت: فکر خود را به زور القا نکنید بلکه فکر خود را تعالی بدهید و مقبول جلوه دهید و برای آن جاذبه ایجاد کنید، اگر فکر بدون جاذبه تحمیل شود موجب نفرت می شود.
پیش از سخنرانی مدیر کل اطلاعات، تعدادی از دبیران تشکل های سیاسی و مسئولان کانون های فرهنگی دانشگاه های استان، به بیان دغدغه ها و نظرات خود درباره مسائل دانشگاهی و موضوعات جاری کشور پرداختند.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها