رئیس دستگاه قضا از ندامتگاه کرج بازدید کرد

رئیس قوه قضائیه در ابتدای سفر به استان البرز در ندامتگاه کرج حضور یافت و ضمن بازدید از این مرکز با زندانیان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس دستگاه قضا از ندامتگاه کرج بازدید کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز، رئیس سازمان زندان‌ها، رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرج صبح امروز در ابتدای سفر به استان البرز در ندامتگاه کرج حضور یافت و ضمن بازدید از این مرکز با زندانیان دیدار و گفت و گو کرد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این بازدید توجه رئیس دستگاه قضا را به خود جلب کرد، اعتراض محکومین سال‌های قبل به در نظر گرفتن احکام اشد برای جرم‌های ارتکابی بود. با اعلام این ادعا از سوی محکومین حاضر در اندرزگاه‌ها، رئیس قوه قضائیه به مسؤولین زندان دستور داد پرونده محکومین مدعی به محل آورده شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی در چند مورد تذکراتی به مسؤولان ذیربط داد و با مطالعه پرونده محکومین در برخی موارد دستور مساعد در مورد محکومین صادر کرد. وی در این بازدید با تعدادی از محکومین مواجه شد که آن‌ها نیز از بلاتکلیف بودن خود گلایه مند بودند که رئیسی با بررسی پرونده ها، تمهیداتی را برای برخی از آن ها در نظر گرفت.

تعدادی از محکومان نیز با بیان اینکه مدت بسیار کمی از دوران محکومیت آن‌ها باقی مانده است، درخواست تخفیف و عفو داشتند که رئیس دستگاه قضا دستور داد با بررسی کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط قانونی و به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) زمینه اعطای مرخصی به تعدادی از زندانیان با شرایط خاص که مدت بسیار کمی از دوران محکومیتشان باقی مانده، به سرعت فراهم شود.

در این دیدار چهره به چهره با زندانیان رئیس قوه قضائیه در خصوص حضور قضات در ندامتگاه مرکزی کرج از محکومان سؤال کرد و متوجه گلایه تعدادی از زندانیان از برخی قضات شد. مواردی به دستور رئیس دستگاه قضا یادداشت شد تا در همین سفر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها