سرقت از طلای جاسازی شده در بدن جسد

در اقدامی تعجب آور طی روزهای گذشته یک قبر در قبرستان بهشت

سرقت از طلای جاسازی شده در بدن جسد

شمال استان سیستان و بلوچستان به دلیل وجود آثار باستانی متعدد همواره مورد حجوم افراد سوء استفاده گر و گنج یاب قرار می گیرد که نمونه بارز آن را می توان کاوش های غیر مجاز و شبانه افراد ناشناس در آتشکده چند هزار ساله کرکویه نام برد.

این افراد به وسیله دستگاه های گنج یاب اقدام به پیدا کردن اشیاء گرانبها و قدیمی می کنند تا از فروش آنها بتوانند پول هنگفتی به جیب بزنند.

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه در گورستان "بهشت مرتضی" توسط افراد ناشناس یکی از قبور نبش قبر شده است در فضای مجازی دست به دست چرخید تا این مسئله را از طریق فرزند مرحومی که مزارش نبش قبر شده پیگیری کنیم.

سرحدی یکی از فرزندان مرحومه بی بی فاطمه حسینی گفت: در سال ۱۳۷۲ به دلیل بیماری خاصی که مادر به آن دچار شده بود یک قطعه طلا در قلب او جاسازی شد تا روند درمان آن با بهبودی همراه شود.

وی افزود: بیمار بعد از آن به مدت ۱۳ سال در قید حیات بود و پس از فوت از برداشتن این قطعه از بدن او منصرف شدیم.

سرحدی تصریح کرد: متاسفانه افرادی ناشناس در روزهای گذشته قسمتی از قبر را به اندازه ورود یک انسان حفاری کرده اند و وارد قبر شده و پس از گودبرداری انجام شده و شکستن سه عدد از دنده های پهلوی راست جنازه توانسته‌اند به قطعه پزشکی از جنس طلا به کار رفته در قلب متوفی دست پیدا کنند.

سرحدی گفت: از دست اندرکاران و متولیان امر می خواهیم که نسبت به تامین امنیت فیزیکی گورستان حساسیت بیشتری به خرج دهند تا از تکرار این صحنه ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: عدم نصب دوربین مدار بسته در قبرستان بهشت مرتضی شهرستان زابل و همچنین نبود نگهبان کافی در این قبرستان باعث شده است تا افراد ناشناس چنین بی حرمتی را به جنازه مادرم روا دارند.

سرحدی بیان کرد: وقتی شهرداری برای یک قطعه قبر پول دریافت می کند موظف به نگهداری و تامین امنیت آن نیز است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در چی این ماجرا به جایی شکایت نکرده ایم چرا که طرف حساب ما هنوز مشخص نشده است.

ثمره حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان زابل در این خصوص گفت: هنوز پرونده ای در این خصوص به انتظامی شهرستان ارجاع داده نشده است.

وی افزود: برای تامین امنیت در شهرستان از هیچ اقدامی کوتاه نخواهیم آمد و مخلان نظم و امنیت به هر طریقی به سزای عمل خویش خواهند رسید.

منبع: عصر هامون

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    درروستاهای ایران هم قبرستانهای کهنه راخراب کردهاندومخصوصعا امام زاده های بیابان برای گنج

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها