اونانا: باشگاه بزرگی به خاطر نژادپرستی من را نخواست

سنگربان آژاکس از نژادپرستی در فوتبال سخن به میان آورد و تاکید کرد که یکی از تیم‌های بزرگ به خاطر رنگ پوستش حاضر نشد با او قرارداد امضا کند.

اونانا: باشگاه بزرگی به خاطر نژادپرستی من را نخواست

آندره اونانا یکی از دروازه‌بان‌های آماده فوتبال اروپا است که در آژاکس بازی می کند.

او درباره نژاد پرستی در فوتبال اروپا سخن به میان آورد و گفت: برای یک دروازبان اصلا آسان نیست که در فوتبال اروپا به اوج برسد. یکی از باشگاه‌های بزرگ من را می‌خواست اما چون هواداران این تیم نمی‌توانستند یک دروازه‌بان سیاه پوست را در درون دروازه تیم خود ببیند از جذبم منصرف شد.

سنگربان آژاکس ادامه داد: من آنقدر آماده بودم که در این تیم بزرگ بازی کنم. دلیل آن‌ها برای نخواستن من اصلا فنی نبود و به مسائل دیگر برمی‌گردد. نژادپرستی در فوتبال وجود دارد و من باید در هر دیداری که در خارج از خانه آژاکس برگزار می‌شود تمرکز بالایی داشته باشم که تنها به فوتبال فکر کنم.

سنگربان آژاکس درباره این سوال که آیا ترک کردن میدان بعد از شنیدن شعارهای نژاد پرستانه اقدامی درست است؟ گفت: نه من چنین چیزی را قبول ندارم. آن‌هایی که چنین شعارهای را سر می‌دهند قصد دارند که من نباشم و زمین را ترک کنم و من اصلا چنین بهانه‌ای را دست آن‌ها نمی‌دهم.

او در پایان گفت: من به رنگ پوست و نژاد خود افتخار می‌کنم. من تفاوتی بین سفید و سیاه نمی‌بینم. کسی که چنین تفاوتی قائل می‌شود مشکل دارد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها