رئیس جمهوری عراق از معترضان خواست تنش را بیشتر نکنند

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه هرگونه تجاوز به سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های خارجی طبق قانون به اشد مجازات روبه‌رو خواهد شد از معترضان خواست از سفارت آمریکا در بغداد و اطراف آن خارج شده و تنش را بیشتر نکنند.

رئیس جمهوری عراق از معترضان خواست تنش را بیشتر نکنند

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور در معرض چالش‌های بزرگی از جمله تهدید امنیتی، حاکمیتی و آینده مردمش قرار دارد و تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نقض توافق‌های بین‌المللی الزام‌آور برای دولت عراق است.

وی افزود: طبق قانون اساسی اعتراض مسالمت‌آمیز یک حق قانونی و تضمین شده است اما تجاوز به هیئت‌های دیپلماتیک موجود در عراق ضربه‌ای به منافع این کشور و اعتبار بین‌المللی آن به عنوان کشوری با تمامیت ارضی است که به تعهدات و توافق‌نامه‌ها احترام گذاشته و از هیئت‌های دیپلماتیک داخل مرزهای خود حفاظت می‌کند. این اقدام پیش از ضربه زدن به هر طرف دیگری هدف قرار دادن خود عراق، حاکمیت و دولت آن است.

صالح ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه ما و نیروهای امنیتی حفاظت از هیئت‌های دپیلماتیک، نهادهای رسمی و منافع دولتی و خصوصی است و با توجه به تعهد خود نسبت به برقراری امنیت عمومی از معترضان می‌خواهیم از سفارتخانه آمریکا و اطراف آن خارج شده و موجب افزایش تنش نشوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها