دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست کشور در گفت‌وگو با خبر فوری:

تبلیغات کاغذی، تاثیر مخربی بر منابع ملی کشور دارد

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست کشور گفت: تولید کاغذ به صورت مستقیم بر روی پوشش جنگلی و به طور غیر مستقیم بر منابع آب و برق و خاک و هوا تاثیر مخرب دارد.

تبلیغات کاغذی، تاثیر مخربی بر منابع ملی کشور دارد

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست کشور و مسئول دبیرخانه باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی در گفت و گو با خبر فوری اظهار داشت: پوشش جنگلی کشور در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد چرا که در طی دهه‌های گذشته به دلایل مختلف مانند استفاده از چوب برای صنایع به خصوص صنایع مربوط به کاغذ و تبدیل پوشش به زمین های کشاورزی و غیره، جنگل‌ها آسیب دیده‌اند.

صیاد شیخی ئیلانلو با اشاره به اینکه جنگل‌های ما وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند و باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود، بیان کرد: طبق آمار متوسط سرانه مصرف کاغذ در ایران 22 کیلوگرم است که کمتر از متوسط جهانی است.

شیخی با تاکید بر رشد و نفوذ فضای مجازی افزود: در گذشته تصور می‌شد کشورهایی که سرانه پایین مصرف کاغذ دارند از رشد فرهنگی کمتری برخوردارند اما با توجه به نفوذ فضای مجازی در زندگی روزمره این نگاه منسوخ شده است.

وی در خصوص اثرات تولید کاغذ گفت: نخستین اثرمخرب تولید کاغذ بر روی پوشش جنگلی کشور و قطع درختان است؛ همچنین با قطع درختان با پدیده کاهش آب های زیرزمینی، فرسایش خاک و در نتیجه سیل مواجه می شویم.

شیخی در بخش دیگر از سخنان خود به آلودگی های فرآوری به واسطه تولید کاغذ اشاره و عنوان کرد: برای تولید بیشتر کاغذ نیاز به صنایع فرآوری وجود دارد و این فرآوری نیاز به افزودن مواد شیمیایی دارد که منجر به آلودگی محیط زیست می شود.

وی ادامه داد: بنابراین تولید کاغذ به صورت مستقیم پوشش گیاهی و به صورت غیر مستقیم منابع آب، برق، خاک و هوا را ت حت تاثیر می گذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که کشور ایران در منطقه بیابانی قرار دارد مجبور هستیم بخشی از نیاز کاغذ را از طریق واردات تامین کنیم که با توجه به شرایط تحریم مقوله واردات منجر به خروج ارز و ثروت از کشور می شود، بنابراین در مجموع ظرفیت تولید در حوزه کاغذ کم است و اگر بخواهیم افزایش مصرف داشته باشیم به منابع طبیعی و ثروت کشور آسیب می زنیم.

استفاده از فضای مجازی در انتخابات یعنی توسعه یافتگی

دبیر اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی محیط زیست اظهار داشت: فضای مجازی شاهد رشد روز افزودن و جذب انبوهی از مخاطبان است و با یک نظر سنجی ساده متوجه خواهید شد بیشتر مخاطبان ما از فضای مجازی پیگیر اخبار هستند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی در انتخابات توسط نامزدها این حقیقت را القا می کند که از توسعه یافتگی بالایی برخوردار هستند و شرایط و تکنولوژی روز را درک می کنند.

وی ضمن اشاره به شرایط مانور بهتر در فضای مجازی برای تبلیغات انتخاباتی در خصوص بازیافت کاغذهای استفاده شده در دوران انتخابات گفت: متاسفانه بازیافت در شرایط عادی به نحو صحیحی مدیریت نمی شود و قطعا در بازه زمانی کوتاه انتخابات نیز توجهی به امر بازیافت نخواهد شد.

خبرنگار: آوا جاودانی

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهروز شفاعتی
    0

    در راستای استفاده ی حداکثری از قدرت فضای مجازی کاندیدیار یک ابزار فوق العاده س. به نظر من بهترین گزینه ایه که کاندیدا می تونن ازش استفاده کنن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها