۴ درخواست محروم‌ترین محله تهران از اعضای شورای شهر

دبیر شورایاری منطقه باغ آذری، مشکلات و آسیب‌های این محله را در صحن شورای اسلامی شهر تهران تشریح کرد.

۴ درخواست محروم‌ترین محله تهران از اعضای شورای شهر

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، مشکلات محله باغ آذری در منطقه ۱۶ تشریح شد.

بوچانی دبیر شورایاری این محله با اشاره به ظرفیت‌های تجاری منطقه گفت: متأسفانه درآمدهای حاصل از ۳۰۰۰ واحد تجاری در این منطقه هزینه نمی‌شود و محله از لحاظ زیرساخت‌های خدماتی، رفاهی و اجتماعی، کمبودهای زیادی دارد.

وی با اشاره به مشکلات اصلی محله اظهار داشت: حضور معتادان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و بی‌خانمان‌ها و حضور اراذل و اوباش، شرایط زندگی را برای اهالی محل دشوار کرده است.

بوچانی ادامه داد: اراذل و اوباش در ساعات پایانی شب، مشکلات زیادی برای اهالی محل ایجاد کرده و با اسلحه سرد، باعث رعب و وحشت ساکنان می‌شوند.

وی درخواست کرد که برای تخلیه معتادان از این منطقه، گرمخانه‌هایی خارج از شهر تهران ایجاد شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که این شورایار به آن اشاره کرد، قرار گرفتن املاک منطقه در بافت R۱۱۲ است که باعث می‌شود تجمیع املاک، دشوار و نوسازی برای سرمایه‌گذاران، اقتصادی نباشد.

وی همچنین درخواست کرد که پهنه املاک این منطقه از R۱۱۲ به R۱۲۲ تغییر کند تا املاک بتوانند دستکم تجمیع ۲۰۰ مترمربعی داشته باشند و نوسازی برای سازندگان، اقتصادی شود.

این شورایار، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را یکی دیگر از مشکلات منطقه دانست و درخواست کرد که ایستگاه مترو به میدان شوش امتداد یابد و خطوط اتوبوسرانی نیز در منطقه افزایش پیدا کند تا مراجعین بازار، آسان‌تر به این محل دسترسی داشته باشند.

یکی از گلایه‌های جدی شورایار این محله، اجرای طرح ترافیک جدید در منطقه بود که گفت: من صدای محروم‌ترین محله پایتخت هستم و به دلیل اجرای این طرح در این منطقه، برخی از واحدهای تجاری، بسته و برخی دیگر نیز دچار اُفت فروش شده‌اند.

وی پیشنهاد کرد که طرح ترافیک جدید از این منطقه، لغو و همان طرح زوج و فرد سابق در محله اجرایی شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها