کولاکوویچ: مصدومیت غفور را در ایتالیا تشدید کردند

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد با وجود مصدومیت چند بازیکن، تیمش محکوم به راهیابی به رقابت های المپیک است.

کولاکوویچ: مصدومیت غفور را در ایتالیا تشدید کردند

تیم ملی والیبال ایران خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می کند. ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ایران امروز در این زمینه به سوالات خبرنگاران پاسخ داده است:

وضعیت ملی پوشان ایران چگونه است؟

خود شما واقف هستید که به غیر از اهمیت زیادی که آوردگاه المپیک دارد، مسابقات مقدماتی هم سخت و دشوار هستند. هر تیمی قابلیت شگفتی سازی مقابل بقیه تیم ها دارد. از چهارم دسامبر که اردوی آماده سازی را شروع کردیم، به خاطر تعطیلی لیگ ایران موفق شدیم بازیکنان لیگ را داشته باشیم و بازیکنان لژیونر به مرور ملحق شدند چون لیگ های سراسر دنیا در جریان است. آنچه حائز اهمیت است، این است که بچه های ما از روز اول خود را با انگیزه نشان دادند. همگی آگاهی دارند نسبت به اهمیت این رقابت ها. در آوردگاه بزرگی مثل المپیک، کشوری که با کیفیت بسیار بالا همیشه پا به عرصه های بین المللی گذاشته، قطعا دارد خودش را آماده می کند تا با هر رقیبی مبارزه کند.

چرا اینقدر بازیکن مصدوم داریم؟

همگی می دانیم که مصدومیت بخش لاینفک ورزش است. اینکه من بخواهم خدای نکرده فرد دیگر یا تورنمنتی را مقصر بدانم، این نهایت بی انصافی است. می دانیم غفور ظاهرا در ایتالیا مصدوم شده و با وجود معاینات MRI و ارتوپدی متوجه نشدند و وادارش کردند که در دیگر رقابت ها نیز به میدان برود. لذا مصدومیتش تشدید شد. قائمی طی حادثه ای که اینجا در خلال تمرین رخ داد، مصدوم شد. کسی مقصرش نیست و این امری کاملی طبیعی است. فکر می کنم به طور کلی می توانیم از وضعیت بازیکنان راضی باشیم. کسانی که در اختیار داریم، کاملا آماده هستند و عملا بین آنها مصدومی وجود ندارد.

فدراسیون جهانی در مصدومیت ها نقش دارد؟

من موافقت خودم را با شما در این زمینه اعلام می کنم که تقویم فدراسیون جهانی والیبال بسیار فشرده تنظیم شده، به طوری که جدا از مسابقات عادی لیگ که برگزار می شود، مسابقات بین المللی فدراسیون جهانی هم عملا زمان را برای ریکاوری و احیای مجدد بازیکنان کوتاه کرده است. شاید اصلا چنین زمانی وجود ندارد. این رقابت ها باعث می شود اسامی بزرگ والیبال دنیا هم مصدوم شوند. این عملا ریسک است و خطر مصدومیت را برای بازیکنان افزایش می دهد.

شانس صعود ایران به المپیک چقدر است؟

در واقع همه ما ایمان داریم به اینکه می توانیم به المپیک راه پیدا کنیم و اگر اینطور نبود، که اصلا به این شکل کار نمی کردیم. علی رغم اینکه می دانیم رقابت های بسیار دشواری داریم و با لحظات دراماتیکی درگیر می شویم، اما اعتقاد عمیقی داریم که می توانیم صعود کنیم و عملا محکوم به این اتفاق هستیم و قدم ها را به این شکل برمی داریم.

لیست بازیکنان چه زمانی اعلام می شود؟

اسامی 16 بازیکن را می توانم اعلام کنم که از این تعداد 14 نفر اعزام خواهند شد. اجازه بدهید این حق را داشته باشم که تا لحظه آخر صبر کنم. بحث مصدومیت و دیگر مسائل هست که ممکن است رخ بدهد. ولی اگر بخواهید، می توانم اسم 16 بازیکن را اعلام کنم. معروف، کریمی، عبادی پور، فیاضی، میرزاجانپور، اسفندیار، شریفی، موسوی، شفیعی، غلامی، مجرد، حضرت پور، موذن، یلی، وادی و محمودی.

چرا بازی دوستانه نداریم؟

قطری ها به ما گفتند سی ام و سی و یکم روز در چین حاضریم بازی کنیم که این تاریخ برای ما مناسب نیست. با فدراسیون فرانسه مکاتبه کردیم. هیچ کدام از این تیم ها آمادگی نداشتند که به ایران بیایند. فرانسه از ما خواست که در ژانویه در این کشور بازی کنیم که اصلا برای ما سودی نداشت. ناهماهنگی در پاسخ های تیم هایی که برایشان دعوتنامه فرستاده بودیم، باعث شد نتوانیم بازی تدارکاتی مناسبی داشته باشیم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها