سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی خارجی‌ها در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف از سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی خارجی‌ها در شهرستان خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در تاریخ شهرستان بی‌سابقه است.

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی خارجی‌ها در شهرستان خوسف

محمد شفیعی یکشنبه شب در دیدار با اهالی روستای همند شهرستان خوسف اظهار داشت: طرح مسکن محرومین به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در روستاهای شهرستان برای مهاجرت معکوس به روستا و همچنین خانه‌دار شدن روستاییان بوده که برای نخستین بار تسهیلات بلاعوض جهت ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه گاز رسانی به بخش جلگه ماژان به عنوان خواسته دیرینه مردم این بخش تحقق یافته است، بیان کرد: تا پایان سال‌جاری بسیاری از روستاهای این بخش به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.

فرماندار خوسف، گاز رسانی به مناطق روستایی و شهری را یکی از زیرساخت‌های اساسی و مهم در بخش اشتغال دانست و افزود: با گاز رسانی به این بخش بسیاری از مشکلات تولید کنندگان مرتفع و زمینه سرمایه گذاری‌های جدید در این بخش فراهم خواهد شد.

رتبه سوم خوسف در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

شفیعی با اشاره به میزان تسهیلات اشتغالزایی روستایی جذب شده در شهرستان، گفت: علیرغم اینکه از نظر جمعیت دهمین شهرستان استان هستیم در بحث میزان تسهیلات اشتغالزایی روستایی جذب شده رتبه سوم هستیم و با در نظر گرفتن تسهیلات اشتغالزایی روستایی از محل کارگروه‌های ملی جز دو شهرستان اول هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان بیش از ۱۰ کارخانه در حال احداث بوده در حالی که قبل از سال ۹۵ فقط سه کارخانه فعال در شهرستان وجود داشت.

فرماندار خوسف از سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی خارجی‌ها در شهرستان خبر داد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در تاریخ شهرستان بی سابقه است.

شفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه مجتمع فولاد جفت رود به عنوان یک پروژه شکست خورده سرمایه گذاری در شهرستان وجود داشت که اگر پیگیری لازم صورت نمی‌پذیرفت این سرمایه گذاری ها نتیجه جز آن نداشت.

وی ادامه داد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان با ظرفیت ۱۰ مگاوات توسط سرمایه گذارانی از کشور آفریقای جنوبی و چهار کارخانه شمش، فولاد، چدن، کک در شهرک شهید رحمانی توسط سرمایه گذارانی از کشور چین در حال راه اندازی است.

اجرای ۱۵ میلیارد تومان پروژه‌های فناوری اطلاعات

فرماندار خوسف اظهار داشت: در شهرک شهید رحمانی واحد کندله سازی و کک با میزان اشتغالزایی ۱۸۰ نفر راه اندازی شده است و امیدواریم بقیه این واحدها نیز به زودی راه اندازی شود.

شفیعی گفت: همچنین در حال حاضر بزرگترین کشتارگاه صنعتی استان در شهرستان در حال احداث بوده که با راه اندازی این واحد چرخه تولید دام در شهرستان تکمیل خواهد شد.

وی یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی را توسعه فناوری اطلاعات دانست و افزود: جهت اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات در بحث فیبر نوری در شهرستان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست و تا پایان سال این پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغالزایی در بحث صنایع دستی بسیار مهم است و می‌تواند زمینه افزایش درآمد روستاییان را فراهم کند، گفت: در تمامی روستاها برای احداث کارگاه‌های صنایع دستی زمین‌هایی پیش بینی شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره منابع طبیعی آمادگی دارند نسبت به واگذاری این زمین‌ها به متقاضیان اقدام کنند.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر سرشماری عشایر شهرستان توسط اداره امور عشایری صورت می‌پذیرد، لازم است عشایر با در دست داشتن مدارک لازم به اداره امور عشایری شهرستان مراجعه کنند.

بازدید از روستاهای همچ، برمنج، دهمیر، پیرود و گارنجگان از دیگر برنامه‌های فرماندار خوسف بود.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها