توضیحات کارگردان شاخ کرگدن درباره حرف‌های جنجالی‌اش

پژمان بازغی از کیوانچ تاتلیتوگ زیباتر است/ شاخ کرگدن قربانی مافیای سینماداران شد

محسن محسنی نسب در جدیدترین گفت وگوی ود اظهار داشت، فیلم شاخ کرگدن قربانی مافیای سینماداران شده است. و پژمان بازغی بازیگر این فیلم را یکی از جوانمردترین و زیباترین بازیگران سینمای ایران دانست.

پژمان بازغی از کیوانچ تاتلیتوگ زیباتر است/ شاخ کرگدن قربانی مافیای سینماداران شد

به گزارش خبر فوری ، دو روز پیش محسن محسنی‌نسب در گفت و گویی درباره دلایل شکست فیلم شاخ کرگدن در اکران سخن به میان آورد ولی گویا شیطنت رسانه‌ها باعث شده که گفته‌هایش به نحوی دیگر انعکاس یابند و سوءتفاهم‌هایی پیش آید.

این کارگردان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبر فوری، توضیحاتی ارائه داد تا آنچه باعث به وجود آمدن برداشت‌های اشتباه از حرف‌هایش شود، رفع گردد.

محسنی نسب در آغاز گفت و گو اظهار داشت: خبری در ارتباط با پشیمانی من نسبت به حضور پژمان بازغی در فیلم شاخ ڪرگدن منتشر شده است ڪه لازم می دانم آن را اصلاح ڪنم.

وی افزود: از نظر من پژمان بازغی یڪی از خوش سیما ترین خوش اندام ترین و ورزشڪار ترین و جوانمرد ترین بازیگران سینمای ایران است و اساساً یڪی از بازیگران مورد علاقه من نیز هست. در طول ڪار رفتاری بسیار حرفه‌ای دارد و با توجه به اینڪه فیلم من در خارج از ڪشور ساخته شده است و ساخت آن سختی های بسیاری داشت همڪاری وی با من درخشان بود و به همین خاطر از او متشڪرم؛ من بازی او را میپسندم.

کارگردان شاخ کرگدن خاطرنشان کرد: انتقاد و اعتراض اساسی من به مافیای سینماداران است؛ سینمای ایران متاسفانه درگیر یک مافیا و حادثه ناخواسته است. چرا که سینمادارها هستند که تصمیم می‌گیرند چه فیلمی دیده شود و چه فیلمی دیده نشود؛ سینمادار ها از قشر هنرمند و یا فرهنگی کشور نیستند. آنها مانند رستوران دارها استخردار ها و صاحبان شهربازی ها هستند. یعنی کسانی که سرمایه دارند و می توانند با آن رستوران یا هر مجموعه تجاری دیگری را بخرند.

وی ادامه داد: آنها ذهنشان درگیر ڪیفیت هنری و ارزش فرهنگی آسان نیست. این قشر چند بازیگر خاص را مدنظر دارند و تنها در صورتی ڪه آن بازیگران در یڪ فیلم حضور داشته باشند اڪران خوب و مناسب با تعداد سالن مناسب و سانس های متعدد را برای یڪ فیلم در نظر خواهند گرفت. در واقع این سینمادار ها هستند ڪه تصمیم می گیرند ڪه چه فیلمی به چه نحوی ساخته شود.

او در رابطه با چگونگی اکران و توزیع فیلمش توضیح داد: پخش فیلم من به عهده شرڪت آفتاب عالمتاب بوده است ڪه این شرڪت، قدرت پخش و نمایش فیلم من در حد گسترده را نداشت. یک تڪ سانس، به اڪران شاخ‌ڪرگدن اختصاص یافت. یعنی در واقع می توان گفت فیلم شاخ ڪرگدن فیلم شاخ ڪرگدن عملاً اڪران نشد.

محسنی نسب ادامه داد: من مطمئنم ڪسانی ڪه فیلم شاخ ڪرگدن را دیده اند آن را در ماهواره تماشا ڪرده‌اند.

او درباره علت اصلی شکست فیلمش اظهار داشت: فیلم من قربانی عدم حضور چند بازیگر شد. در واقع مافیای سینمای ایران مسبب چنین اتفاقی است ڪه باید متولیان سینما ڪه خود من نیز یڪی از آنها هستم روشی اتخاذ نماییم ڪه سینمای ایران را از این وضعیت فلاڪت بار اڪران در بیاوریم و فیلم‌های فاخر امڪان نمایش مناسب را داشته باشند و این مشڪل دور زدن چرخه تولید از سوی سینماداران رفع شود.

او در راستای تشریح مشکلاتی که سینماداران ایجاد می‌کنند توضیح داد: البته تصمیمات این چنینی سینمادارها مشڪلات دیگری را هم ایجاد ڪرده است و آن اینڪه دستمزد آن چند بازیگر خاص، نجومی شده است. به نحوی ڪه درآمد حاصل از اڪران فیلم‌هایی با حضور این بازیگران ممڪن است از دستمزد آن بازیگر هم ڪمتر باشد.

او همچنین تاڪید ڪرد: پژمان بازغی در برخی از ژانرها درجه یڪ است و باید بیشتر قدر خودش را بداند و گزیده ڪارتر گردد.

این کارگردان در توضیح آن که چرا گفته است پژمان بازغی همه جا دیده می‌شود، گفت: اگر من گفتم پژمان در همه جا هست در واقع یڪ گلایه کردم از حضور او در آثار مختلف با هرکیفیتی و در هر ژانری؛ شاید این موضوع، از نظر خودش حسن باشد اما از دیدگاه من، برای اینڪه او به عنوان یڪ ستاره در جایگاهی ڪه لیاقتش را دارد دیده شود واجب است ڪه به نوعی رفتار ڪند تا برای به دست آوردنش لازم به زحمت باشد، تا بیشتر قدرش را بدانند.

محسنی نسب افزود: اصلا دوست ندارم در مورد شخصیت هنرمندی مانند پژمان بازغی بد صحبت ڪنم؛ چرا ڪه او یڪی از جوانمرد ترین بازیگران سینمای ایران است و من او را بسیار دوست می دارم و در برنامه هفت نیز به این نڪته اشاره داشته‌ام. حس می ڪنم

او با انتقاد از مطالبی که در دو روز گذشته از زبان وی در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، گفت: بولد شدن حرفای من به نحو منفی درباره پژمان بازغی شیطنت خبرنگاران بوده است و دوست دارم به نوعی زهر این ماجرا گرفته شود. چهره پژمان بازغی را به عنوان یڪ بازیگر بسیار می پسندم و حتی در پروژه سینمایی هم در ترڪیه به نام مجانی از ڪیوانچ تاتلیتوگ ستاره ترڪیه استفاده ڪردم. چهره پژمان بازغی و ڪیوانچ تاتلیتوگ شباهت های بسیاری باهم دارد و حتی از نظر من پژمان بسیار زیباتر از او نیز هست.

او در پایان تاکید کرد: در واقع می‌خواهم بگویم منظورم از حرف‌هایم در آخرین گفت‌وگویم این بوده است ڪه علت شڪست اڪران شاخ ڪرگدن پژمان نبوده، بلڪه مافیای سینماداران مسبب به این امر شده است.

گفت‌وگو: پگاه ماسوری

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها