مخالفت رئیس جمهور عراق با هرگونه مداخله خارجی / برهم صالح فردا با نمایندگان پارلمان دیدار می‌کند

قرار است فردا (دوشنبه) رئیس‌جمهور عراق با ۱۷۰ نماینده پارلمان این کشور دیدار و درباره نخست‌وزیر آتی بحث و تبادل نظر کند.

مخالفت رئیس جمهور عراق با هرگونه مداخله خارجی / برهم صالح فردا با نمایندگان پارلمان دیدار می‌کند

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد درباره روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

برهم صالح در این دیدار بر احترام به اراده مردم عراق درباره اصلاح کشور و مخالفت با هرگونه مداخله خارجی تأکید کرد.

همچنین محمد الخالدی، رئیس فراکسیون "بیارق الخیر" عراق اعلام کرد فردا (دوشنبه) برهم صالح با ۱۷۰ نماینده پارلمان که ویژگی‌های نخست‌وزیر آتی را تعیین کرده‌اند دیدار می‌کند.

الخالدی گفت: بند اول ماده ۷۶ قانون اساسی بر این نکته تأکید دارد که رئیس‌جمهور نامزد فراکسیون اکثریت را در جلسه اول پارلمان به تشکیل دولت مکلف کند. اما بعد از اینکه توافق میان فراکسیون‌های "اصلاح" و "سازندگی" حاصل شد و فراکسیون اکثریت تعیین نشد پس این بند نیز دیگر ارزش ندارد. بندهای سه و پنج همین ماده نیز درباره وضعیت دیگری صحبت می‌کنند که شامل مکلف شدن نامزد نخست‌وزیری از سوی رئیس‌جمهور بدون صحبت درباره فراکسیون اکثریت است.

وی گفت: با توجه به این دیدگاه پس رئیس‌جمهور قانون اساسی را نقض نکرده و صحبت در این باره درست نیست.

الخالدی نسبت به تبعات ادامه فشار بر رئیس‌جمهور برای نقض قانون اساسی و احتمال تعیین نامزدی که مورد قبول مردم نباشد، هشدار داد.

وی تأکید کرد: ۱۷۰ نماینده‌ای که ویژگی‌های نخست‌وزیر آتی را امضا کردند فردا با رئیس‌جمهور در بغداد دیدار و درباره مکانیزم خروج از بحران و یکپارچه کردن دیدگاه‌ها درباره نامزد غیر جنجالی که خواسته‌های مردم را برآورده کند صحبت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها