سهمیه سوخت خودروهای معلولان و جانبازان افزایش یافت

براساس مصوبات کارگروه مدیریت مصرف سوخت، سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان از ابتدای دی ماه سال جاری افزایش یافت.

سهمیه سوخت خودروهای معلولان و جانبازان افزایش یافت

سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان برای خودروهای بنزین سوز به میزان ۱۰۰ لیتر و خودروهای دوگانه سوز به میزان ۷۰ لیتر درماه است (میزان ۴۰ لیتر به سهمیه قبلی اضافه شده است که با تعویض کارت سوخت فعلی و صدور کارت جدید قابل بهره ­برداری خواهد بود). تولید و ارسال کارت سوخت جدید برای این دسته از خودروها در حال انجام است و نیاز به هیچگونه اقدام خاصی توسط مالکان نیست.

ضمناً به اطلاع آن دسته از معلولان و جانبازان که پلاک خودروی آنها خاص معلولان و جانبازان نیست می‌رساند، جهت دریافت سهمیه مازاد ۴۰ لیتر، لازم است ابتدا از طریق سازمان­های مربوطه (بهزیستی و بنیاد جانبازان) و پلیس راهور نسبت به تغییر پلاک خودروی خود اقدام کنندتا امکان تولید و ارسال کارت سوخت جدید آنها مهیا شود.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد. کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رسول
    0

    معلمانی که مجبورن هر روز مسافت های طولانی را تا مدرسه محل خدمت خود طی نمایند چکار کنن؟ آیا کسی به فکرشون هست؟ اکثر ادارات سرویس برای پرسنلشون دارن ولی معلما که پراکنده هستن و هر روز باید برن سرکار و با این حقوق ناچیز که نه اضافه کار دارن و نه بسته خدمات معیشتی و نه خدمات درمانی درست حسابی که اکثرشون هم کار مسافرکشی برای امرار معاش می کنند چطوری ماهی یک میلیون پول بنزین بدن و با چی دیگه هزینه هاشونو پرداخت کنن!!!!! موقع رای گیری باید ازشون استفاده کنن ببرن منشی صندوق و.... بعدشم خداحافظ، کی آموزش و پرورش میخواد دیده بشه که با نسل اندر نسل بچه های ما سروکله بزنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها