خواب مخالفان برای بودجه / شروع مجدد پیامک‌ها

ارسال پیامک به تلفن‌های نمایندگان بار دیگر احتمالا از مشهد ساماندهی می‌شود چنان‌که نماینده مشهد شایعه تهدید به استعفای رئیس‌جمهور را می‌سازد و آیت‌الله علم الهدی هشدار می‌دهد این چه بودجه‌ای است که کلیات آن تصویب شد؟

خواب مخالفان برای بودجه / شروع مجدد پیامک‌ها

باب ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به تلفن‌های همراه نمایندگان مجلس، در جریان بررسی موضوعاتی مثل برجام یا CFT باز شد، اما هیچ‌دوره‌ای از مجلس به یاد ندارد که‌ موجی از پیامک‌ها از بیرون از پارلمان به‌صورت هدفمند به گوشی‌های همراه اعضای کمیسیون تلفیق مجلس ارسال شود و آنان را به‌خاطر تأیید لایحه بودجه دولت شماتت و سرزنش کنند، این، احتمالا مقدمه حمله جدیدی به نمایندگان مجلس است تا آنان را برای رد کلیات بودجه در صحن علنی تهدید و ترغیب کنند. سرنخ پیامک‌هایی که در ۳روز گذشته و بعد از تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به تلفن‌های همراه نمایندگانی که به کلیات لایحه رأی موافق داده‌اند ارسال شده، احتمالا به مشهد برمی‌گردد، جایی که ساماندهی پیامک‌های تهدیدآمیز در زمان بررسی لوایح مرتبط با FATF از همانجا انجام می‌شد.

سال گذشته در ماجرای ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان از یک عضو سابق شورای شهر مشهد به‌عنوان سرشاخه ماجرا نام برده و گفته بود: خلیل موحد و دوستانش که در حسینیه قرآن و عترت مشهد فعالیت دارند مدعی هستند پیامک‌ها تهدیدآمیز نبوده و ارسال آنها تنها برای اطلاع‌رسانی و امر به معروف و نهی از منکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. حالا در همین ماجرای ارسال پیامک به تلفن‌های همراه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و در همین ۳روز گذشته هم خطیب نمازجمعه مشهد از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گلایه کرده که چرا کلیات لایحه بودجه را تصویب کرده‌اید و هم نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد مدعی شده که در جلسه کمیسیون تلفیق محمدباقر نوبخت از استعفای روحانی درصورت تصویب نشدن لایحه بودجه سخن گفته است.

غوغایی چنین بی‌سابقه درباره بودجه احتمالا بی‌ارتباط به گزارشی که اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه دولت منتشر کرد نباشد. مرکز پژوهش‌های مجلس نوشته بود: دولت اگر لایحه بوجه ۹۹را اصلاح چشمگیر نکند یا باید چاپ پول کند و تورم شدید آن را بپذیرد و یا به یک معامله سیاسی تن خواهد داد. موضوعی که جریان سیاسی مقابل دولت را ترسانده است بخش اول این ماجرا؛‌چاپ پول یا تورم شدید آن نیست چه بسا که همین قضیه می‌تواند در سال آینده به‌دستاویزی برای حمله به دولت از سوی جریان مخالف تبدیل شود، اما گزاره‌ای که جریان مقابل دولت را به واکنش پیشگیرانه واداشته است «یا به معامله سیاسی تن خواهد داد» است که از همین حالا شمشیر را برای بودجه دولت تیز کرده و از نمایندگان مجلس می‌خواهند به این بودجه رأی ندهند.

دولت اگر لایحه بوجه ۹۹را اصلاح چشمگیر نکند یا باید چاپ پول کند و تورم شدید آن را بپذیرد و یا به یک معامله سیاسی تن خواهد داد

چنین هم هست که نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در گفت‌وگویی که با سایت رجانیوز- وبسایت حامی جریان اصولگرایان پایداری- انجام داده بحث بودجه و مذاکره را به هم گره زده و با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی شده است: «آقای نوبخت در این جلسه اعلام کرد ژاپنی‌ها از ما دعوت کرده‌اند که شما پای میز مذاکره بیایید و حتی گفته‌اند ما می‌توانیم بالاتر از تحریم‌ها را برای شما برداریم. آقای نوبخت می‌گفت حالا اگر ۹۵درصد این وعده دروغ باشد، احتمال ۵درصد این تحریم‌ها را می‌شود برداشت. ۵درصد هم نشد ۲ درصد یا یک درصد احتمال دارد تحریم از بین برود! ژاپن هم گفته است که در این خصوص مشارکت می‌کنیم». پژمانفر در ادامه می‌گوید: «نوبخت به نمایندگان گفت اگر آقای روحانی در نمازجمعه و خانه این حرف را نزند و در خانه بنشیند و یک کلیپ درست کند و بگوید مردم، یک راه دیگری وجود داشت که نگذاشتند من این راه را بروم! آن موقع ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید! » پژمانفر می‌گوید این سخنان به منزله تهدید به استعفا از سوی روحانی بود و از اول هم این صحبت‌ها برای این بود که رأی نماینده در کمیسیون تلفیق تغییر کند.

با این حال محمدباقر نوبخت در واکنش به این اظهارات در رشته توییتی نوشت:« اردیبهشت امسال ترامپ رسماً اعلام کرد می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، البته او به این هدفش نرسیده و نخواهد رسید اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل و متأسفانه از نمایندگان مجلس اصرار دارند که هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد! در همین راستا دروغی چون تهدید به استعفای رئیس‌جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق را نیز منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است. آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‌‍‌شوند؟!» هم راستا با نصرالله پژمانفر، خطیب جمعه مشهد نیز از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق گلایه کرده که: «این چه بودجه‌ای است که شما کلیات آن را تصویب کردید؟» سیداحمد علم‌الهدی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق گفته است: بودجه مال این مردم گرفتار در چنگ دشمن است. شما منابع درآمدی بودجه را چه دیدید؟ آیا بودجه متکی به فروش یک میلیون بشکه نفت با بودجه شرایط جنگ اقتصادی تطابق دارد؟
در چنین فضایی ابوالفضل سروش، نماینده مردم تهران از پروژه زمینگیر کردن دولت صحبت می‌کند و می‌نویسد: «پروژه زمینگیر کردن دولت با کلیدواژه استعفای رئیس‌جمهور مدت‌هاست از سوی جمعی غوغاسالار و هیاهو آفرین تبلیغ و دنبال می‌شود. زمین بازی جدیدشان بودجه ٩٩ است. »

خواب مخالفان برای بودجه / شروع مجدد پیامک‌ها

بیش از ۱۰۰پیام گرفتم

قاسم میرزایی‌نیکو یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ گفته است: برخی در هر فضا و شرایطی به‌دنبال تضعیف دولت و برنامه‌هایش هستند، برایشان فرق نمی‌کند تصویب برجام باشد یا پیوستن به FATF و حتی رأی دادن به کلیات لایحه بودجه. به گزارش ایسنا، میرزایی نیکو ادامه داد: از همان نشست‌های اولیه کمیسیون تلفیق فضاسازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها برای رد کلیات بودجه از سوی جمعی خاص کلید خورد چنانچه در روز بررسی و رای‌گیری کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق بیش از ۱۰۰ پیامک در حمایت از رد بودجه برای من ارسال شد، پیامک‌هایی که بعضا تهدیدآمیز و برخی دیگر با ادبیاتی تند و زشت خواستار رد کلیات لایحه بودجه از سوی اعضای کمیسیون تلفیق بودند.

منبع: همشهری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها