معاون هماهنگ کننده ارتش:

بیش از ۳۰ کشور را از دست دزدان دریایی نجات داده‌ایم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تا به امروز بیش از پنج هزار کشتی تجاری را اسکورت و بیش از ۳۰ کشور را از دست دزدان دریایی نجات داده ایم.

بیش از ۳۰ کشور را از دست دزدان دریایی نجات داده‌ایم

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش بعد از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که برای تشریح اهداف رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین برگزار شد، اظهار داشت: منطقه این رزمایش در شمال اقیانوس هند بوده که یکی از استراتژیک ترین مناطق جهان است.

وی ادامه داد: در این منطقه سه تنگه راهبردی و مهم هرمز، باب المندب و مالاگا وجود دارد و این مهم بر اهمیت آن می‌افزاید. از سوی دیگر این منطقه شاهراه انتقال انرژی جهانی است، پس امنیت آن برای جهانیان اهمیت ویژه ای دارد، برای ایران نیز به همین شکل است، این منطقه برای ایران اهمیت ویژه ایی دارد و تمامی صادرات ایران از این طریق و با عبور از همین مثلث طلایی صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به مرزهای دریایی ایران و دسترسی به اقیانوس هند گفت: ایران برای تأمین امنیت این منطقه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است، امروز ایران میزبان دو کشور قدرتمند در بحث دریایی است. اولین موضوع قابل توجه این است که چه اتفاقی افتاده که دو کشور قدرتمند با ما و تحت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش مشترک برگزار می‌کنند؟ پاسخ آن در جهش و رشد و شکوفایی قدرت دریایی ایران است.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به اقدامات نیروی دریایی در تأمین امنیت خطوط کشتیرانی در منطقه و مقابله با دزدان دریایی گفت: تا به امروز بیش از پنج هزار کشتی تجاری را اسکورت و بیش از ۳۰ کشور را از دست دزدان دریایی نجات داده ایم که می‌توان به کشتی چینی اشاره کرد، امروز مقابله ایران با دزدان دریایی یک افتخار و سند اقتدار نیروی دریایی کشورمان است.

ادامه دارد…

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها