انتقاد تند کاپیتان از داورهای لیگ‌

نیکخواه‌بهرامی: با من کل‌کل می‌کنند تا بزرگ شوند

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران و تیم مهرام تهران، با انتقاد شدید از سطح و نحوه قضاوت داورهای لیگ‌برتر، گفت: متاسفانه داوری‌ها باعث شده تا تیم مهرام متضرر شود و عمدا هم با من کل‌کل می‌کنند که گنده شوند.

نیکخواه‌بهرامی: با من کل‌کل می‌کنند تا بزرگ شوند

صمد نیکخواه بهرامی درباره باخت تیم بسکتبال مهرام تهران مقابل ذوب‌آهن اصفهان در نخستین بازی خانگی‌اش از نیم فصل دوم لیگ‌برتر، گفت: واقعیت این است که ذوب‌آهن در بازی روز پنج‌شنبه بسیار خوب بازی کرد، بعد از اتفاقاتی هم که برای این تیم درباره بازی معوقه‌ آن‌ها با تیم شهرداری گرگان افتاد، انگیزه بسیار زیادی داشتند. همچنین تیم ما ترکیبی از بازیکنان خیلی جوان و چند بازیکن با تجربه است که اگر نگویند بهانه است، نبود نفرات با تجربه ما در این دیدار تاثیر خود را گذاشت. اندکی توقعات هم از تیم ما بالا است، البته ماهیت بازیکن جوان همین است که به دلیل تجربه کمتر دچار اشتباهاتی شود.

او همچنین درباره انتقادات مصطفی هاشمی سرمربی تیم مهرام تهران به دلیل جو سازی‌ها علیه این تیم نیز گفت: این موضوع واقعیت دارد، متاسفانه دیگر ما در این روزها از این موضوع در حال ضربه خوردن هستیم و صحبت‌های آقای هاشمی درست است. البته بیشتر این جو سازی‌ها از طرف برخی خبرنگاران شهرستان‌ها صورت می‌گیرد که بازیکنان ما را تحت فشار می‌گذارند. افرادی که در محل برگزاری بازی‌ها حضور نداشته‌اند و تنها با انتشار صحنه‌هایی در فضای مجازی از تک اشتباهات داوری که به نفع مهرام می‌شود، تیم را به حاشیه می‌برند.

کاپیتان تیم بسکتبال مهرام تهران با انتقاد از عملکرد داوران لیگ‌برتر گفت: متاسفانه با انتشار این ویدیوها، جوسازی‌هایی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود داورها در بازی‌ها سوت‌هایی که باید به سود مهرام بزنند را نزنند، چون جو به گونه‌ای است که همه می‌گویند داوری‌های به سود تیم ما است اما در واقعیت اینطور نیست. این موضوع در حال زیاد شدن بوده و متاسفانه در این چند بازی اخیر تیم ما دقیقا از همین موضوع متضرر شده است. فضای مجازی بزرگ‌تر شده و با جو سازی‌هایی که صورت می‌گیرد داورها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که اصلا خوب نیست. اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها وجود دارد، اما این ویدیوها همگی بر علیه مهرام منتشر می‌شود. ما نیز ناچاریم از این به بعد اشتباهات پر تعدادی که بر علیه مهرام بوده را از طریق فضای مجازی منتشر کنیم.

او ادامه داد: در شهرستان‌ها شاهد این هستیم که دو دوربین را مستقیما به سمت نیمکت و تیم مهرام گذاشته‌اند تا اگر یک بازیکن ما اعتراض کرد فیلم او را گرفته و منتشر کنند! این کارها هزینه ندارد و ما هم می‌توانیم انجام دهیم. من و باشگاه مهرام به هیچ عنوان دوست نداریم چنین فضایی را از طریق فضای مجازی ایجاد کنیم که متاسفانه به نظر می‌رسد باید ما هم اشتباهاتی که بر علیه تیم ما است را در معرض نمایش قرار دهیم. ضمن اینکه ناراحتی من بیشتر از برخورد داوران است، نمی‌دانند اصلا با چه کسی صحبت می‌کنند، چگونه و با چه شخصی حرف می‌زنند. نمی‌دانم با من چه دشمنی دارند، با داور حرف می‌زنم خطای تکنیکال می‌دهد! می‌خواهند با من در بیفتند تا گنده شوند!

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران افزود: آقایان من هر چه دارم اول از خدا، دوم پدر مادرم، سوم تلاش خودم و چهارم از مربیانم دارم. وقتی سه سوت را اشتباه به سود ما می‌زنند، جو سازی می‌کنند و داورها دیگر هیچ خطایی را به روی من و هم تیمی‌هایم نمی‌گیرند. اصلا دیگر در صحنه‌هایی که خطا روی بازیکنان مهرام و من صورت می گیرد، سوت نمی‌زنند. این کارها را می‌کنند تا با اسم من درافتاده و بزرگ‌تر شوند. این جوسازی‌ها باعث شده تا من و هم تیمی‌هایم متضرر شویم.

او با انتقاد از رفتار برخی داوران با او به دلیل جو سازی‌ها علیه مهرام، گفت: در بازی با گرگان شاید در سه صحنه به سود تیم ما سوت زده شد، اما در ۱۰ صحنه و حتی بیشتر خطاهایی روی خود من صورت گرفته که داور اصلا توجهی نکرد و به نفع تیم گرگان بازی ادامه داشت. من نمی‌دانم با این جو دیکتاتوری که بر علیه داوران ما به دلیل این اشتباهات آشکار وجود دارد، داوران چگونه با این اعتماد به نفس کاذب اینگونه با من صحبت می‌کنند. من اگر اعتماد به نفس این آقایان را داشتم الآن باید فیکس تیم لیکرز می‌بودم!

نیکخواه بهرامی ادامه داد: من در جام‌جهانی، المپیک و لیگ‌های خارجی بازی کرده‌ام و با داورهای خارجی هم که سطحشان خیلی بالا است روبه رو شده‌ام، زبان انگلیسی هم بلد هستم و از آن‌ها برخی صحنه‌ها را پرسیده‌ام که خیلی متین جواب داده‌اند. متاسفانه داوران ما طرز برخوردشان با من خیلی عجیب است، اصلا دلیل این همه اعتماد به نفس کاذب نزد داوران ایران را نمی‌فهمم. در بازی‌ها این همه اشتباه وجود دارد و با کوچک‌ترین صحنه به من خطای تکنیکال می‌دهند که دلیلش این جو سازی‌ها است. ما داوران خوب داریم که الآن هم در لیگ سوت می‌زنند، اما در مجموع داوری ما به اندازه بسکتبال ایران رشد نکرده است.

او گفت:‌ از نظر من حتی این وضعیت داوری‌های لیگ‌برتر مانع رشد بسکتبال ایران می‌شود. در تمرینات به ما آموزش می‌دهند که چگونه شارژ کنیم و چگونه دفاع‌هایی انجام دهیم که تیم حریف را تحت فشار قرار دهیم، اما داوران ما به دلیل این وضعیت جو سازی‌ها کوچک‌ترین حرکت بازیکنان را خطا اعلام می‌کنند. وقتی با داور مسابقه حرف می‌زنم می گوید قطعا چیزی دیده‌ام. ۳۰ سال است که بسکتبال بازی می‌کنم و سطح من قطعا خیلی بالاتر از این آقایان است. وقتی من حرفی می‌زنم داور مقابلم می‌تواند گوش کند. جلوی تماشاگران می‌خواهند خودی نشان دهند که مثلا به صمد تکنیکال دادم که این کار درست نیست!

ملی‌پوش بسکتبال ایران با بیان اینکه جو سازی‌ها علیه مهرام باعث شده داورها تصمیمات نادرستی در بازی‌های این تیم بگیرند، اظهار کرد: من هم می‌توانم از طریق فضای مجازی جوسازی کنم و این کار را هم خوب بلدم، اما درست نیست. در بازی با شهرداری گرگان بارها روی بازیکنان و شخص خود من خطا شد که داور سوت نزد، اما ما هیچ ویدیویی را منتشر نکردیم. الان دیگر از باشگاه خواستم که اجازه دهند ویدیوی خطاهایی که به ضرر من و تیم مهرام گرفته می‌شود را در فضای مجازی منتشر کنم تا تعداد این اشتباهات برای همه‌ آشکار شود. برخی آدم‌های کوچک‌ می‌خواهند با سر شاخ شدن با صمد نیکخواه‌بهرامی گنده شوند که این جو سازی‌ها صورت می‌گیرد. متاسفانه مقابل تماشاچی کارهایی را می‌کنند که درست نیست.

او با بیان اینکه موج مظلوم نمایی مشکل بسکتبال و فرهنگ جامعه است، توضیح داد: واقعیت این است که وقتی یک هوادار به سالن می‌آید یا از خانه بسکتبال را می‌بیند، برای دیدن ستاره‌های خود یعنی صمد، حامد و ... است، اما متاسفانه الآن شرایط به گونه‌ای است که داورها سوپراستار بسکتبال ایران شده‌اند و کارشناسانی هم که بازی را گزارش می‌کنند، در طول بازی اسم این داورها و عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنند. داور از ارکان اجرایی مسابقه است و کمتر دیده می شود، اما برخی به نحوی رفتار می‌کنند که مثلا می‌خواهند بگویند من به صمد خطای تکنیکال دادم. قبل از بازی تا بعد بازی ارسلان فحش می‌خورد. آیا او ناراحت نمی‌شود؟ داور به من می‌گوید چرا فحش بخورم! اما ما آدم نیستیم که فحش می‌خوریم؟

نیکخواه‌بهرامی در پاسخ به این سوال که دلیل این اتفاقات در داوری لیگ چیست؟ تصریح کرد: اشتباه داوری همیشه وجود دارد و هم مهرام هم سایر تیم‌ها از این اشتباهات متضرر شده‌اند، اما اینکه بعضی افراد جو سازی می‌کنند درست نیست. داورهای ما یک صحنه‌ای که به من تکنیکال می‌دهند را بازیکن حریف ۱۰ برابر بدترش را انجام می‌دهد ولی کلا بیخیال هستند. روی بازیکن ذوب‌آهن ایمان زندی خطا شده و بازیکن ما اعتراض می کند، داور مسابقه می‌گوید ایمان تو کار خودت را بکن و به حرف‌های این‌ها گوش نکن! این حرف یعنی چه؟ ببخشید شما داور هستید یا مربی و بازیکن حریف؟

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه برای هواداران تیم شهرداری گرگان احترام زیادی قائل است، تصریح کرد: در بازی با مهرام سه صحنه را بررسی کردند که در دو صحنه مهرام متضرر شده بود و در یک صحنه هم شاید باز هم مهرام ضر کرد، اما گفتند به ضرر گرگان گرفته شده. در چند صحنه که شخصا خود من با خطا مواجه شدم و وقتی با داور حرف زدم، گفت یک تکنیکال دیگه به تو می‌دهم تا اخراج شوی پس حرف نزن. اتفاقات داوری طبیعی است اما برخورد داوران به قدری زشت و زننده است که آدم ناراحت می‌شود. شما هر جای دنیا بروید احترام من از این داوران بیشتر است و تماشاگران هم صمد را دوست دارند. داور خوب کسی است که تا پایان بازی دیده نشود ولی بازی را کنترل کند، اما متاسفانه این آقایان می‌خواهند با در افتادن با نیکخواه‌بهرامی و باشگاه مهرام اسم خود را بزرگ کنند که البته نمی‌کنند.

او در پایان افزود: داوران لیگ بهتر است با من و سایر بازیکنان رابطه منطقی‌تری داشته باشند. اگر من حرفی می‌زنم نباید سریعا تکنیکال بدهند، اگر خیلی اعتراض کردم طبق قانون رفتار کنند. این جوسازی‌ها خوب نیست اما متاسفانه انگار باید من و باشگاه مهرام نیز این کار را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها