نا امیدی اصلاح طلبان مشهد از ارائه لیست در انتخابات مجلس

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خراسان رضوی با بیان اینکه اصلاح طلبان با 20 درصد ظرفیت خود در انتخابات ثبت‌نام کردند، هنوز ما به نتیجه قطعی برای ارائه لیست و اینکه چه افرادی در لیست حضور داشته باشند، نرسیدیم.

نا امیدی اصلاح طلبان مشهد از ارائه لیست در انتخابات مجلس

محمدعلی گندمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارتباط خانه احزاب با مسوولان استان، اظهار کرد: خانه احزاب برنامه‌ای را به استانداری معرفی کرده که آن برنامه شامل جلسات با تمامی شخصیت‌های ذی‌نفوذ استان از جمله استاندار، معاون فرماندار، مدیران کل، روسای دانشگاه‌ها، سمن‌ها و NGOهای غیر سیاسی است، زیرا فعالیت ما در خانه احزاب فعالیت سیاسی نیست.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی افزود: ما یک NGO هستیم و فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی در احزاب و جبهه‌ها صورت می‌گیرد. ما به عنوان خانه احزاب که دفتر 60 حزب استان هستیم، جدولی تنظیم کردیم و به دوستان دادیم که در آخرین جلسه یعنی دو هفته قبل تصویب شد. آیین‌نامه را نوشتیم، به اداره کل سیاسی تحویل دادیم و منتظر هستیم که این برنامه از طرف آنها تنظیم شود. قصد داریم آن 60 حزب را دعوت کنیم و جلسه‌ای با استاندار داشته باشیم. 15 نفر شورای مرکزی خانه احزاب نیز جلسه کاری با فرماندار داشته باشند، این برنامه برای انعکاس نظرات است.

گندمی با بیان اینکه یکی از وظایف خانه احزاب در کل کشور این است که نمایندگانی در ستاد انتخابات داشته باشند تا بر سلامت این انتخابات نظارت کنند، عنوان کرد: اراده محکمی از سی مسوولان استان در این زمینه ندیدیم، هرچه که ممکن است برای مسئولان فیلتر یا کنترل‌کننده باشد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: از طرف دیگر فضا سرد است و بیش از 64 درصد اصلاح‌طلبان در کل کشور برای انتخابات ثبت نام نکردند، دلیلش هم این بود که به مجلس قبلی نگاه کردند و متوجه شدند که چندان در حاکمیت تاثیرگذار نبوده و نتوانسته برای بزرگ‌ترین مشکلات مملکت راهکار پیدا کند و قانون بنویسد، دلیلش هم این بود که افراد مرزی‌الطرفین، فرصت‌طلب و کم‌خاصیت نیز وارد این مجلس شدند، یعنی هم چهره‌های شاخص و سرشناس اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان غایب بودند.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه احزاب در دنیا با چهره‌های شاخص و سرشناس شکل می‌گیرد، تصریح کرد: چهره‌های برجسته و افراد بزرگ می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. در بین افراد کوچک، نهایتا یک نماینده برای به دست آوردن دل مردم، در منطقه خود کار عمرانی می‎کند، در حالی که این کار نماینده نیست، کار شهردار و مسئولان اجرایی آن منطقه است که تلاش کند، البته نماینده هم می‌تواند کمک کند که این تلاش‌ها تسریع شود، اما اینکه کاری را به نام خود انجام دهد، فعالیت یک نماینده نیست.

وی اضافه کرد: نمایندگان ما جاده خاکی رفتند، بنابراین زدگی ایجاد شده است. در گذشته برای رفتن به مجلس از دوره سوم تا ششم بین بزرگان رقابت بود، اما از دوره ششم به بعد فضای مجلس به گونه ای شده که افراد شایسته حاضر نیستند بر آن سرمایه‌گذاری کنند، می‌گویند ما در حاشیه باشیم بهتر می‌توانیم کار کنیم.

گندمی گفت: در استان اصلاح‌طلبان با کمتر از 20 درصد ظرفیت خود برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا کردند. هنوز ما به نتیجه قطعی برای ارائه لیست و اینکه چه افرادی در لیست حضور داشته باشند، نرسیدیم. ظلم مضاعفی در طول این ادوار به اصلاح‌طلبان شده، در حالی که نیروهای اصولگرا تاکنون برای خود ستاد تشکیل داده و سازمان‌دهی می‌کنند، زیرا برای تایید صلاحیت تردید ندارند، اما 6 یا 7 نفر اصلاح‌طلبانی که ثبت نام کردند، مطمئن نیستند که آنها را تایید کنند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها