ابداع دستکشی برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت مجازی

شرکت

ابداع دستکشی برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت مجازی

جای یک دستکش که امکان لمس اجسام را در محیط‌های واقعیت مجازی فراهم کند برای یک تجربه کاملاً غوطه‌ور در واقعیت مجازی(VR) چیزی است که هنوز به طور گسترده در دسترس نیست.

اکنون دستکش ابداعی شرکت "Teslasuit" می‌تواند بازخورد لمسی را در تجربه‌های واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار دهد و به کاربران اجازه دهد محیط مجازی را احساس کنند.

این شرکت در حال کار بر روی ساخت یک لباس کامل VR است و در حال حاضر یک دستکش VR با نام "Teslasuit Glove" را رونمایی کرده است که می‌تواند حرکات دست کاربر را تشخیص دهد و بازخوردی شبیه به حس لامسه را به وی ارائه دهد.

این دستکش جدید را می‌توان همراه با لباس کامل VR یا به طور جداگانه استفاده کرد.

ابداع دستکشی برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت مجازی

شرکت سازنده می‌گوید: این دستکش، حس لامسه، ضبط و ثبت حرکت، بیومتری(تحلیل اطلاعات بیولوژیکی) و بازخورد نیرو را در خود ادغام کرده تا کاربران بتوانند بافت‌های مجازی را حس کنند. این دستکش به طور بالقوه می‌تواند برای سیستم‌های کنترل از راه دور یا برای توانبخشی پزشکی استفاده شود.

این شرکت ادعا می‌کند که این دستکش می‌تواند داده‌ها را در زمان واقعی جمع‌آوری کند و حتی می‌تواند برای نظارت بر میزان استرس کاربران یا ضربان قلب آنها استفاده شود.

این شرکت کار خود را برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با جمع‌آوری سرمایه برای ساختن یک لباس کامل VR آغاز کرد و یک نمونه اولیه از آن را در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ ارائه کرد.

گرچه فیلم‌های زیادی از این لباس در حال کار وجود دارد، اما فقط برای مشتریان تجاری در دسترس است و افراد معمولی نمی‌توانند آن را خریداری کنند.

ابداع دستکشی برای لمس اشیاء در دنیای واقعیت مجازی

این لباس دوباره در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد، جایی که شرکت سازنده گفت که قرار است برای کار در محیط‌های خطرناک از جمله آموزش فضانوردی، آموزش بارگیری سوخت و آموزش تخلیه اضطراری استفاده شود.

حالا این لباس بار دیگر به همراه دستکش جدید خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ نمایش داده خواهد شد و می‌توان آن را در غرفه "Teslasuit" به نظاره نشست.

منبع: انگجت

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها