حمله سخنگوی جبهه پایداری به برجام و ایده برگزاری رفراندوم/ اگر به حضرت علی دسترسی نداریم، رهبری که هستند

سخنگوی جبهه پایداری گفت: مایه تاسف است که می‌گویند در کشور آزادی نیست در اینجا حتی در برخی موارد بیشتر از غرب آزادی وجود دارد.

حمله سخنگوی جبهه پایداری به برجام و ایده برگزاری رفراندوم/ اگر به حضرت علی دسترسی نداریم، رهبری که هستند

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری امروز خود در تشریح روز ۹ دی اظهار داشت: هنوز بعد از حدود ۱۰ سال حق این روز ادا نشده است، ۹ دی یک روز و حماسه ملی است که همسنگ ۲۲ بهمن است. این روز مشت محکم و دموکراتیکی بر دهان فتنه‌گران داخلی و خارجی بود و نشان داد که مردم بر آرمان‌های نظام پایبند هستند؛ این در حالی است که جریان مقابل در رسانه‌های خودشان به ۹ دی اشاره نمی‌کند.

متقی‌فر تصریح کرد: ما چون یک جریان گفتمانی هستیم تا اینکه سیاسی باشیم، کار سیاسی را در ذیل کار گفتمانی انجام می‌دهیم و لازم دیدیم که اطلاع‌رسانی وسیعی داشته باشیم و هر کسی به هر طریقی که بتواند مطالبات مردم را در این روز رسانه‌ای کنند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب حتی یک رسانه ضعیف که بتواند مطالبات مردم را انعکاس دهد وجود نداشت، گفت: مایه تاسف است که می‌گویند در کشور آزادی نیست در اینجا حتی در برخی موارد بیشتر از غرب آزادی وجود دارد.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از روز ۹ دی به عنوان آشتی و وحدت ملی یاد نمی‌شود، گفت: موضوع ۹ دی اتحاد ملی است، اما اینکه که بین گروه‌ها احزاب و نخبگان وحدت ایجاد شود به معنی اتحاد مردمی نیست، باید ببینم فلسفه وجودی این روز چه بود که می‌دانیم این روز در پی اتفاقی تلخ و فتنه‌انگیزی بود.

وی با بیان اینکه حلقه‌های اصلی و سران اتفاقات سال ۸۸ با توجه به اینکه سیاستمدار بودند، می‌دانستند که اتفاق موجود براندازی است، گفت: می‌گویند تا کی فتنه؟ تا ریشه فتنه کنده نشود مبارزه ادامه دارد فتنه چیزی نیست که یک روزه تمام شود چرا که ریشه دارد.

وی افزود: اکنون هم می‌گویند فتنه‌ای نبوده و سوءتفاهم بوده است. در دستگیری‌ها هم فقط کسانی که موثر بودند و بیشترین اثر را داشتند دستگیر شدند و با سایر مردم کاری نداشتند.

وی تصریح کرد: سران فتنه مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند چرا که اگر محاکمه شوند قطعا باید اعدام شوند چون اهل بغی هستند.

وی افزود: در شورای شهر موجود تهران از اصحاب فتنه هستند و پرونده باز امنیتی دارند؛ همه به ما انتقاد می‌کنند و علتش این است که می‌خواهیم اندیشه امام را بسط بدهیم.

متقی فر ادامه داد: برخی هم می‌گویند سال ۵۷ اتفاقی افتاد و دیگر انقلابی بودن معنا ندارد و به همین دلیل به سمت مذاکره رفتند. مذاکره کردیم حاصل آن چه شد، خود مذاکره‌کنندگان می‌گویند که نتیجه‌ای نداشته است.

سران فتنه مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند چرا که اگر محاکمه شوند قطعا باید اعدام شوند چون اهل بغی هستند

وی تصریح کرد: بیایید برجام را به رفراندوم بگذارید آیا رای می‌آورد؟!

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به اینکه آیا با رفراندوم در سایر موارد هم موافق است، گفت: افرادی که رفراندوم را مطرح می‌کنند جز وظایفشان نیست و غیرقانونی است رفراندوم را فقط رهبری می‌تواند انجام دهد و اگر کسی حرف رفراندوم بزند خلاف قانون اساسی است.

وی درباره حضور در انتخابات و ائتلاف با دیگر جریان‌های سیاسی، گفت: اولویت ما به لیست واحد رسیدن است و با توجه به شاخص‌های مشترک می‌خواهیم لیستی ارائه بدهیم و آنطور که در رسانه‌ها مطرح می‌شود با جریان‌های دیگر انقلابی مشکلی نداریم و دوست داریم که همیشه مثل ۹ دی باشد.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در اسلام برای رفتارهای سیاسی همیشه مدل است. حضرت سجاد می‌فرماید که حضرت رسول اکرم در رفتار سیاسی ابتدا قبیله‌گرایی را نفی کرد و در گوشی صحبت نکرد، یعنی با همه صحبت کرد و دعوتش علنی بود و با آنان که دعوت الهی خود را نفی می‌کردند، قطع رابطه کردند و حتی عموی خود را در راه اسلام کشت. حضرت آنان که از راه خود و اسلام دور شده بودند را از خود دور کرد و آنان که دعوت اسلام را اجابت کرده بودند، از نزدیکان خود قرار داد.

متقی‌فر تاکید کرد: چقدر در نظام قبیله‌گرایی بوده و چه فرزندان فاسدی بر روی کار بودند. چقدر از اقوام و دوستان بر سر کار هستند. این یعنی شایسته‌سالاری؟ شاخص‌های حق کنار گذاشته شده و شاخص همخونی اهمیت می‌یابد. این عالی‌ترین مدل سیاسی است؟ این ملاک ما برای تأسی از رفتار حضرت رسول اکرم است؟ اینها با جوهره انقلاب اشکال دارد.

وی افزود: انتخابات به این معنی است که ما به ۲۹۰ نفر قدرت بدهیم تا تدابیر نظام را در اختیار بگیرند. کسانی باید بروند که دین دار آگاه و توانمند باشند. کسی که نماز شب خوان باشد ولی سواد نداشته باشد، کار را خراب خواهد کرد. ما امروز اگر به حضرت علی دسترسی نداریم، آقا که هستند.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: اگر مسائل حل شود، انتخاب بد نخواهیم داشت. اگر افراد خوب به مجلس بروند، حتی اگر از پایداری یک نماینده هم نداشته باشد ما ناراحت نمی‌شویم. به هیچ وجه نباید قبیله گرایی کرد و چیزی خارج از چارچوب اسلام باشد. اگر راهی بهتر از این وجود دارد، ما حاضریم بشنویم.

متقی فر بیان کرد: برخی صحبت ها پیرامون جبهه پایداری دور از انصاف بوده و برخی افراد خود را منتصب به ما می کنند. پایداری ضد وحدت نبوده و نیست. وحدت در دین ما جزو فرایض است و باید مبتنی بر شاخص دینی باشد.

وی اظهار کرد: نباید اصل ساختار نظام و ستون‌های آن تخریب شود. در اسلام فرض بر این است که اگر کسی بداند فردی از او شایسته‌تر باشد تا منصبی را بگیرد، بر او حرام است تا آن پست را بگیرد. الان رسیدن به منصب برای رسیدن به ثروت است. برخی تخلفات نجومی است و این همان خروج از ریل حقیقت و اسلام است.

سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما چندین شاخص برای تخصص داریم. تحصیلات باید به کارهای کمیسیون‌ها مرتبط باشد و تجارب خوبی در زمینه‌های کار مجلس داشته باشد. دیدیم برخی نمایندگان با موگرینی سلفی گرفتند و جایگاه مجلس را از بین بردند.

متقی فر تاکید کرد: افراد باید ابتدا متدین باشند، بعد از آن توانمند باشند و این توانمندی باید مرتبط به کار مجلس باشد. سن نماینده باید طوری باشد که بنا بر تجربه باشد تا با فرمول‌های حقوقی و بودجه‌ای آشنا باشند.

وی افزود: باید از همه نامزدها آزمون گرفته شود. چرا سنجش توانمندی برای نمایندگان، کاندیداهای مجلس و یا ریاست جمهوری نباید وجود داشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری گفت: ما کشوری فقیر نیستیم و می توانیم بدون اتکا به نفت جزو کشورهای پیشرفته باشیم. چرا با وجود این ذخایر، رشد اقتصادی ما منفی شده است. دلیلش بی تدبیری دولت و مجلس است.

متقی فر بیان کرد: نماینده اگر دیندار باشد، خیانت نمی‌کند. چرا امام راحل روی شهید مدرس تاکید داشت. مدرس حقوق نمایندگی را نمی‌گرفت و با جمع پول حقوق خود بیمارستان فیروزگر را با نماینده دیگری به نام فیروزگر ساختند. این نماینده اصلح است. این فرق دارد با نماینده‌ای که دوست دارد همیشه با ثروتمندان بچرخد. نماینده‌ای که بالاتر از سطح متوسط زندگی کند، دیگر در فضایی زندگی نمی کند که درد مردم را نمی‌شناسند.

وی درباره بغض بعضی علیه ۹ دی بیان کرد: حتما این افراد پیام ۹ دی را درک نکرده‌اند. متاسفانه برخی از مسئولان علاقه‌ای به بزرگداشت این روز ندارند. عدم وحدت فکری میان مردم و مسئولان وجود دارد و مقام‌ها به ترویج تفکر انقلابی اعتقاد ندارند.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: گفتمان اعتدال بر این بود که با غرب سازش کنیم و حالا به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا چقدر بد است. مردم را نمی‌توان هیچ انگاشت، مردم در صحنه هستند و اگر مسئولان نمی‌آیند، این نشانه عدم آگاهی آنها از آرمان انقلاب است.

متقی فر تاکید کرد: برخی می‌گویند باید زندگی ما معمولی شود. آمریکا برای ما حق حیات قائل نیست. ایرانی بودن از نظر آمریکا جرم است. باید باور کنیم استکبار با اصل وجود ما مخالف است و باید برای بودن، از ۹ دی استفاده کنیم.

وی افزود: ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم ولی هنوز به آمریکا نرسیده‌ایم. آمریکای پیشرفته از مردم می‌ترسد. هر جا مردم حضور داشته‌اند، پیروزی از آن ما بوده است. حضور مردم از بمب هسته‌ای برای آمریکا خطرناک‌تر است. هر جا نقطه قدرت داریم، باید آن را تقویت کنیم.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    شما باعث بوجود امدن برجام بودید چرا که در زمان شما هفت قطعنامه تحریم سازمان ملل که می توانست کشور را بسمت جنگ ونابودی ببرد هشتصد میلیارد دلار پول این ملت مظلوم را خرج دسته بیل وچوب الاسکا و....هزاران مورد دیگر کردید در روستاها باسم میراث فرهنگی پول را دور ریختید و..بجای انکه زیر ساختهای مملکت را از قبیل کارخانه ونیروگاه شبکه فاضلاب و...طرحهای بزرگ بزنید همه را از بین بردید حالا مدعی این هستید که برجام فلان وفلان برجام کاری بزرگ را رقم زد و قطعنامه های سازمان ملل را از دستور کار خارج کرد در همان زمان اکثر سرمایه‌گذار ان بزرگ از فرانسه چین و...وارد کشور شدند وکار می کردند و اما کارهای ناشکرانه شما کشور را به این روز انداخته خون جوانان وشهدا ی مظلوم نخواهد گذاشت برنامه‌های سیاسی شما محقق شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها