نقاشی نادیده گرفته شده «ال‌اس لوری» ستاره کریستیز می‌شود

یک نقاشی که ۷۰ سال نادیده گرفته شده بود به عنوان ستاره حراجی کریستیز در هنر بریتانیایی مدرن ارایه می‌شود.

نقاشی نادیده گرفته شده «ال‌اس لوری» ستاره کریستیز می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از گاردین، یک نقاشی مهم از ال‌اس لوری که پیش از این هرگز به صورت عمومی به نمایش گذاشته نشده و در هیچ کتابی درباره این هنرمند چاپ نشده بود حالا ۷۰ سال پس از اینکه مالک جوان بریتانیایی آن برای زندگی به ایالات متحده نقل مکان کرد، دوباره سر برآورده است.

مالک این تابلو لئونارد دی همیلتون پسری اهل منچستر بود که در کالج بالیول آکسفورد و ترینیتی کالج کمبریج تحصیل کرد و پس از آن در سال ۱۹۴۹ به آمریکا رفت. او محققی فوق‌العاده بود که نقشی اساسی در کشف ساختار دی‌ان‌ای داشت.

او همچنین به عنوان مالک این نقاشی لوری که محصول سال ۱۹۴۳ است، گفته والدینش آن را به وی هدیه داده بودند و همیشه از دیوار اتاقش در آکسفورد آویزان بود.

همیلتون امسال در ۹۸ سالگی از دنیا رفت و این نقاشی که «آسیاب، پندلبری» نام دارد، قرار است ستاره حراجی هنر بریتانیایی مدرن کریستیز در روز بیست‌ویکم ژانویه باشد.

نیک اورچارد رئیس این بخش از حراجی کریستیز گفت: «نکته غیرعادی این است که این نقاشی هیچ حضوری در ادبیات ندارد. یک نقاشی زیبا با ساختاری عالی است. یک نقاشی از لوری که هر چیزی بخواهید دارد… کلی آدم که دارند کارهای مختلف می‌کنند، خانه‌های تراس‌دار و کارخانه‌هایی که در پس‌زمینه دیده می‌شوند».

آوازه لوری با گذر دهه‌ها به شدت تغییر کرد. او همیشه محبوب عموم مردم بود اما جامعه هنری با کمی تأخیر او را پذیرفت. یکی از نخستین افرادی که استعداد او را شناخت معلم او در مدرسه هنر سالفورد بود که در سال ۱۹۲۱ برای او نقدی کامل در منچستر گاردین نوشت.

اورچارد گفت بسیاری از منتقدان احتمالاً دقیقاً به همین دلیل که لوری تا این حد محبوب بود، وی را قبول نکردند.

او گفت: «در گذشته بعضی‌ها پشت‌شان را به آثار او می‌کردند. او را به عنوان هنرمندی جدی نمی‌دیدند چون او در هیچ جنبش هنری جا نمی‌گرفت. او هنرمندی فوق‌العاده است که توانست زندگی‌ای را ثبت کند که دیگر نمی‌توان در بریتانیا دید. احساسات فراوانی در نقاشی‌های او هستند و او زندگی مردم را در نقاشی‌ها درک می‌کرد».

رکورد فروش در حراجی برای نقاشی‌های لوری ۵.۶ میلیون پوند است. دو نقاشی او یعنی «مسابقه فوتبال» و «سیرک پیکادیلی» به این رکورد رسیدند. تخمین‌زده می‌شود که قیمت «آسیاب» چیزی بین ۷۰۰ هزار پوند و یک میلیون پوند باشد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها