خصومت مردم با سلبریتی‌ها؟ سوالی که پژمان بازغی و سروش صحت به آن پاسخ دادند

مهران مدیری، سروش صحت، پژمان بازغی و محمدرضا علیمردانی در ویژه برنامه شب یلدا «دورهمی» درباره موضوعاتی از قبیل سلبریتی ستیزی و معافیت مالیاتی هنرمندان صحبت کردند.

خصومت مردم با سلبریتی‌ها؟ سوالی که پژمان بازغی و سروش صحت به آن پاسخ دادند

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرآنلاین ، محمدرضا علیمردانی، پژمان بازغی و سروش صحت در ویژه برنامه یلدا «دورهمی» که شب گذشته (شنبه ۳۰آذر) توسط مهران مدیری اجرا شد، حضور داشتند.

در یکی از پرسش‌هایی که در این برنامه مطرح شد، مهران مدیری علت خصومت پیدا کردن مردم با سلبریتی‌ها را از مهمانانش جویا شد و سروش صحت در پاسخ به این سوال گفت: «فکر می‌کنم سلبریتی همان هنرمند است که ویژه، خاص و متمایز شده. اما در پاسخ به این سوال نمی‌توانم چیزی بگویم. دلیل آن را می‌دانم ولی هرجوابی بدهم مممکن است بعدا غصه بخورم چرا که ممکن است بعدا مواردی به ذهنم بیاید که آن‌ها را نگفتم. اما فکر می‌کنم یکی از دلایل این است که اگر آدم‌های ویژه از مردم فاصله گرفته باشند، این فاصله احساس می‌شود. شاید حس کنند حرفی که سلبریتی‌ها می‌زنند از جنس حرف خودشان نیست یا فکر کنند که آنان در یک دنیای دیگر زندگی‌ می‌کنند یا درباره مسائلی از آدم‌های یک دنیای دیگر اظهار نظر می‌کنند. خود ما هم دوست نداریم کسی که از فضای دیگر است درباره ما صحبت کنند. دوست داریم آدم‌هایی که از جنس خودمان هستند و مسائل ما را می‌دانند درباره ما اظهار نظر کنند.»

پژمان بازغی در ادامه صحبت‌های سروش صحت گفت: «من فکر می‌کنم سروش درست می‌گوید علت اصلی می‌تواند چند مورد باشد یکی از این موارد این است که همه در سختی زندگی می‌کنند و تحمل می‌کنند و ما هم مستثنی از این قاعده نیستیم. یعنی این‌گونه نیست که ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم. یک دلیل این اتفاق هم این است که همه چیز را سیاسی می‌کنند و واقعا همیشه گفتم که من آدم سیاسی نیستم و چیزی هم از سیاست نمی‌دانم و اگر در مورد موضوعی هم اظهار نظر می‌کنم، صرفا برداشت شخصی است. ما مقابل مردم نیستیم و همیشه هم تلاش کردیم که در کنارشان باشیم، چرا که هر چیزی داریم از مردم است. من کلمه سلبریتی را دوست ندارم اما فکر می‌کنم کسانی که منتخب مردم هستند حتما از دل خود مردم آمده‌اند. پدر من افسر نیروی دریایی بود، خود من هم تلاش کردم و دنبالش رفتم تا هنرپیشه شدم. پدر سروش صحت هم همینطور، معلم بود. هر کدام‌مان از یک طبقه اجتماعی متفاوت هستیم و هیچ تفاوتی با یکدیگر نداریم، اما یک مقدار تلاش‌هایمان کمتر یا بیش‌تر شده است.»

مهران مدیری در ادامه بحث مالیات دادن هنرمندان را پیش کشید و از مهمانان پرسید: «یکی از مشکلات و مسائلی که مردم و هنرمندان دارند این است که چرا باید معلم، پرستار، کارمند، راننده تاکسی. همه اقشار جامعه مالیات بپردازند اما هنرمند نباید مالیات بدهد. شما معتقدید که هنرمندان باید مالیات بدهند یا خیر؟»

محمدرضا علیمردانی در پاسخ به سوال مدیری گفت: «به نظر من همه باید مالیات بدهند.»

سروش صحت هم پاسخ داد: «من اساسا مالیات دوست هستم.»

پژمان باغی ادامه داد: «معمولا برای ساخت یک برنامه ۱۷ درصد از حقوق عوامل پشت صحنه با عنوان مالیات کسر می‌شود و زمانی که بحث مالیات پیش می‌آید و ما می‌گوییم که بچه‌ها مالیات پرداخت می‌کنند می‌گویند هرکسی هر درآمدی دارد باید مالیات بدهد و زمانی که اعتراض می‌کنیم می‌گویند این موارد به ما مربوط نیست شما باید با وزارت کار صحبت کنید. به نظرم یکسری پیچیدگی‌هایی به‌وجود آوردند و در نهایت می‌گویند هنرمندان مالیات ندهند.»

مهران مدیری در ادامه از مهمانان خود پرسید «خیلی چیزها هست که باعث می‌شود نگاه مردم به هنرمندان تغییر کند شما فکر می‌کنید وظیفه هنرمند نسبت به جامعه‌اش چیست.»

سروش صحت درباره وظیفه هنرمندان نسبت به جامعه‌اش گفت: «هرکسی هرکاری را که دارد باید به خوبی انجام دهد. کار یک بازیگر این است که خوب بازی کند و هیچ کدام از ما تافته جدابافته‌ای از دیگر انسان‌ها نیست.»

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عدالت
    0

    سیلبریتیها تبلیغاتچی روحانی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها