۳ ویژگی که از والدین خود به ارث می‌برید

هر انسانی ویژگی‌های جسمانی و روانی متعددی دارد و جالب است بدانید که اغلب این ویژگی‌ها را انسانها از والدین خود به شکل ژنتیکی به ارث می‌برند.

۳ ویژگی که از والدین خود به ارث می‌برید

افراد تصور می کنند تنها ویژگی هایی مثل رنگ چشم یا رنگ مو را از والدیت به ارث می بریم. این در حالی است که برخی دیگر از ویژگی ها را نیز از والدین خود به ارث می بریم:

3 ویژگی که از والدین خود به ارث می برید

توانایی در کاهش وزن

درست است که بخش مهمی از کاهش وزن به نوع رژیم غذایی و تغذیه و البته ترک شما مرتبط است، اما جالب است بدانید که بخشی از روند کند یا تند کاهش وزن شما به موضوعات ژنتیکی مرتبط است. درواقع شاخصه های وراثتی تعیین می‌کنند که روند کاهش وزن شما چگونه پیش خواهد رفت.

3 ویژگی که از والدین خود به ارث می برید

توانایی تمرکز شما

اگر مادر شما میزان سروتونین پایین تر (یک ماده شیمیایی مغز مرتبط با خلق و خوی) داشته باشد، احتمالاً بعداً در زندگی دچار اختلال کمبود توجه خواهید شد. ژنهایی که از مادر به کودک منتقل شده اند در تولید سروتونین تأثیر می‌گذارد و توانایی تمرکز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

3 ویژگی که از والدین خود به ارث می برید

اگر زود به بلوغ رسیدید

بلوغ، و تمام نقاط عطف سرگرم کننده که همراه آن هستند، مانند آکنه، تغییر صدا و حتی آغاز پریود در دختران، می تواند توسط ژنتیک به شما برسد. اگرچه برخی موارد دیگر نیز در بلوغ مؤثر است، اما به نظر می رسد مسائل ژنتیکی نیز در این زمینه بی تأثیر نیست.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها