اهمیت آب تصفیه شده برای زنان باردار

نوشیدن آب تصفیه شده و سالم برای تمامی افراد ضروری و مفید است، اما در برخی از دوره‌های زندگی بدن انسان با تغییراتی مواجه می‌شود که نوشیدن آب سالم و عاری از هر نوع آلودگی نقش بسیار مهمی در تأمین سلامتی دارد.

اهمیت آب تصفیه شده برای زنان باردار

یکی از دوره‌های مهم برای زنان، دوران بارداری می‌باشد. سلامت مادر و نوزاد در دوران بارداری به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آنها آب آشامیدنی و کیفیت آن است. استفاده از آب آشامیدنی سالم، باعث کاهش عوارض بارداری شده و آمادگی بدن برای روبرو شدن با تغییر فیزیولوژیکی را افزایش می دهد و در نهایت نیز باعث سلامتی مادر و فرزند خواهد شد.

بیشتر: فیلتر تصفیه آب خانگی

چرا نوشیدن آب تصفیه شده در دوران بارداری ضروری است؟

یکی از مهم‌ترین وظایف بدن مادر در طول دوران بارداری، رساندن مواد مغذی برای رشد جنین است. آب کافی باعث جذب بهتر مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی و سپس انتقال آنها به جنین می‌شود.

بزرگ‌ترین دلیل برای اهمیت نوشیدن آب سالم در دوران بارداری، جلوگیری از کم آب شدن بدن می‌باشد. در صورت کم آب شدن بدن مادر، خطرات بسیار جدی متوجه نوزاد و مادر می‌شود. حجم زیادی از آبی که خانم‌های باردار در طول دوران بارداری می‌نوشند، در کیسه آب جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. مایع درون کیسه آب جنین، به صورت میانگین هر یک ساعت یک بار تعویض می‌شود و برای این فرایند نیز از آب ذخیره شده در بدن مادر استفاده می‌کند.

علاوه بر این موارد، در دوران بارداری بدن مادر بسیار ضعیف و حساس می‌شود و احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها به خصوص عفونت‌های ادراری نسبت به قبل از دوران بارداری افزایش می‌یابد. در صورت نوشیدن مقدار آب کافی، می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این عفونت‌ها جلوگیری کرد.

هم‌چنین یکی از عوارض بارداری، افزایش دمای بدن و گر گرفتگی می‌باشد، که در این مورد نیز نوشیدن آب کافی می‌تواند باعث تعدیل درجه حرارت بدن گردد. دیگر عارضه شایع دوران بارداری اِدم (ورم) قسمت‌های مختلف بدن علی‌الخصوص دست و پا می‌باشد. با مصرف آب کافی، خروج سدیم از بدن مادر با سرعت بیش‌تری انجام شده و ورم کاهش می‌یابد.

بنابر این با توجه به دلائل ذکر شده و بسیاری از دلائل دیگر، لازم است که در دوران بارداری روزانه 10 تا 12 لیوان آب توسط مادر مصرف شود. برای این که راحت‌تر بتوانید این حجم از آب را بنوشید، می‌توانید با چکاندن چند قطره لیمو یا نارنج تازه درون آب طعم بهتری به آن بدهید.

بهترین گزینه برای تهیه، تأمین و مصرف آب آشامیدنی تصفیه شده و سالم، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌باشد که آبی سالم و عاری از هر نوع آلودگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین روش برای تأمین آب تصفیه شده

قطعاً مناسب‌ترین روش برای تصفیه آب آشامیدنی مطابق با استانداردهای جهانی استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با تکنولوژی‌های مختلف می‌باشد. با توجه به موارد بیان شده، نقش آب سالم و تصفیه شده در تامین سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری امری بدیهی و غیر قابل انکار است. با توجه به این موضوع که پزشکان نیز مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چایی و قهوه و یا نوشیدنی‌های الکلی را برای مادران باردار منع کرده‌اند، بنابر این آب تصفیه شده و سالم که مطابق با استانداردهای جهانی تهیه شده باشد بهترین نوشیدنی در دوران بارداری می‌باشد. در این جا سوالی که مطرح می‌شود این است که مناسب‌ترین و بهترین روش برای تصفیه آب کدام است؟ همان‌طور که اشاره شد بهترین روش برای تصفیه آب آشامیدنی مناسب برای استفاده در دوران بارداری جهت تامین سلامت مادر و جنین، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌باشد. این دستگاه‌های تصفیه آب مجهز به تکنولوژی اسمز معکوس می‌باشند. با استفاده از این تکنولوژی کلیه املاح، رسوبات، فلزات سنگین، نیترات و نیتریت و نیز ناخالصی‌ها از آب جدا شده و خروجی فرایند تصفیه آب توسط آن، تنها آب خالص و عاری از هر نوع آلودگی می‌باشد. عملکرد دستگاه‌های تصفیه آب اسمز معکوس به قدری قوی می‌باشد که کلیه عناصر، شامل عناصر مفید و مضر را از آب حذف می‌کند. البته در این دستگاه‌ها برای اضافه کردن املاح مفیدی مانند کلسیم و منیزیم از فیلتری به نام فیلتر مینرال نیز استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی متناسب با نیاز خود با کارشناسان مجموعه آبین در ارتباط باشید.

چرا آبین؟

• اولین و تنها بازار تخصصی در صنعتی آب
• مشاوره رایگان برای انتخاب دستگاه متناسب با نیاز شما
• دارای نماد الکترونیکی دو ستاره از سازمان نماد الترونیکی کسب وکارهای اینترنتی
• ارسال مستقیم و بدون واسطه کالاها
• ارائه کالاهای با اصالت با کم‌ترین هزینه ممکن
• تأمین کالاها توسط معتبرترین وارد کنندگان و تامین کنندگان صنعت آب
• صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای خرید دستگاه تصفیه آب

مهم‌ترین مسئله برای تهیه یک دستگاه تصفیه آب خانگی، خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌باشد. مجموعه آبین با فراهم آوردن محیطی برای فعالیت تعداد زیادی از معتبرترین واردکنندگان و تامین کنندگان حوزه تجهیزات آبی همواره در تلاش بوده است که کالاهای با اصالت و با کم‌ترین هزینه ممکن را برای مشتریان خود فراهم آورد.

کارشناسان این مجموعه برای انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب متناسب با نیاز و مصرف شما با امکان مشاوره تلفنی یا آنلاین در خدمت شما خواهند بود. با ورود به سایت https://abin.ir می‌توانید بر روی آیکون چت در قسمت پایین و سمت راست سایت کلیک کرده و از راهنمایی کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید. هم‌چنین می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های زیر، با ما در تماس باشید:

تلفن تماس: 15-02177084211

تأثیر آب‌های آلوده بر سلامتی جنین

آب‌های آشامیدنی آلوده یکی از منابع اصلی عنصر خطرناکی مانند آرسنیک می‌باشند. مطابق با تحقیقات انجام شده برای بررسی تأثیر آرسنیک بر جنین، محققان دریافته‌اند که میزان بالای آرسنیک موجود در ادرار مادر باردار در سه ماهه دوم بارداری باعث کاهش رشد محیط اطراف سر نوزاد در زمان تولد می‌شود. در این مطالعه هم‌چنین محققان به این موضوع پی بردند که میزان آرسنیک موجود در ادرار مادر به دلیل نوشیدن آب آلوده، ارتباط مستقیمی با وزن و قد کم نوزاد در زمان تولد دارد.
یک متخصص شیمی درمانی هم در خصوص اثرات آرسنیک بر بدن نوزاد می‌گوید: "اگر آرسنیک موجود در آب به قدری زیاد باشد که وارد جریان شیر مادر شود، می‌تواند در آینده باعث بروز سرطان دستگاه تنفس و یا سیروز کبدی در کودک گردد". آرسنیک سم خطرناکی است تنها 0.2 میکروگرم از آن برای مسمومیت شدید یک نوزاد کافی است. این سم در بافت‌های بدن جمع شده و حتی ممکن است باعث تولد نوزاد ناقص الخلقه نیز گردد.

مسمویت مزمن با آرسنیک بعد از یک دوره طولانی مدت (بین 5 تا 20 روز) در اثر نوشیدن آب آلوده ایجاد می‌شود، در حالی که در مسمومیت حاد با آرسنیک علائمی مانند: استفراغ، درد دستگاه گوارش و اسهال در فرد مسموم ظاهر می‌شود.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها