کاخ سفید ترامپ را یک رئیس جمهور استیضاح شده نمی‌داند

بر اساس چند گزارش، کاخ سفید درحال بررسی طرح این استدلال است که دونالد ترامپ را به دلیل عدم ارسال لایحه استیضاح از سوی رئیس مجلس نمایندگان به سنا برای آغاز فرآیند محاکمه وی، نمی‌توان یک رئیس جمهور استیضاح شده محسوب کرد.

کاخ سفید ترامپ را یک رئیس جمهور استیضاح شده نمی‌داند

چند روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا لایحه مربوط به دو بند استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد؛ لایحه‌ای که در یکی از بندهایش ترامپ متهم به سوءاستفاده از قدرت و در بند دیگرش متهم به ایجاد مانع در برابر فعالیت کنگره شده است. با این حال نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هنوز تصمیم به ارسال لایحه استیضاح به مجلس سنا به منظور شروع کردن فرآیند محاکمه دونالد ترامپ نگرفته است.

یک منبع آگاه به بلومبرگ که نخستین بار این خبر را منتشر کرد گفت، نظریه حقوقی کاخ سفید این است چنانچه ترامپ استیضاح شده محسوب می‌شد سنا باید هم اکنون در قبال او اختیار قضایی پیدا کرده باشد و این که در بخشی از قانون اساسی آمریکا تصریح شده مجلس سنا "تنها دارنده اختیار انجام محاکمه در قبال هرگونه استیضاحی است".

چند منبع به سی‌بی‌اس نیوز گفتند، کاخ سفید به تاخیر افتادن فرآیند محاکمه دونالد ترامپ در مجلس سنا را یک "هدیه کریسمس" می‌بیند و میخواهد استدلال کند که دموکراتها به درستی پرونده خود برای استیضاح ترامپ باور ندارند.

یک مقام ارشد کاخ سفید همچنین به سی‌بی‌اس گفت: کاخ سفید ممکن است ارسال این دست پیامها را در پیش بگیرد.

نوآه فلدمن، یک پروفسور حقوق دانشگاه هاروارد و از شاهدان استیضاح ترامپ در ستونی در پایگاه بلومبرگ نوشت، قانون اساسی آمریکا برای ارسال بندهای مربوط به استیضاح از مجلس نمایندگان به مجلس سنا چارچوب زمانی تعیین نکرده است اما تاخیر نامحدود "مشکل جدی ایجاد خواهد کرد".

پلوسی و اعضای حزب دموکرات نسبت به این که مجلس سنا در قبال دونالد ترامپ محاکمه‌ای عادلانه برگزار کند، اظهار تردید کرده‌اند. این انتقاد آنها بعد از آن مطرح شد که میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا اظهار کرد "در این پرونده او ابدا بی‌طرف نیست".

او همچنین گفته که در ارتباط با محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ "هماهنگی کامل با کاخ سفید خواهد داشت".

اخیرا جمهوریخواهان و شخص ترامپ از این که پلوسی ارسال پرونده استیضاح به سنا برای آغاز محاکمه را به تاخیر می‌اندازد انتقاد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها