عضو شورای مرکزی موتلفه:

نامزدی لاریجانی و عارف برای ریاست جمهوری بعید است

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: خیلی بعید است که لاریجانی و عارف برای ریاست جمهوری نامزد شوند چراکه سرمایه اجتماعی لازم را ندارند.

نامزدی لاریجانی و عارف برای ریاست جمهوری بعید است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارزیابی مجلس دهم و احتمال عدم حضور نمایندگان فعلی در مجلس یازدهم، گفت: طبیعتاً مردم مقصر بخشی از مشکلات اقتصادی خود را عدم نظارت مجلس می‌دانند و برخی از آنها را هم مربوط به دولت می‌دانند.

او ادامه داد: نمایندگانی که در طی این مدت با مشکل‌آفرینی دولت هیچ برخوردی یا اعتراضی نداشتند و از حقوق و مطالبات مردم دفاع نکردند، از نظر مردم در پدید آمدن شرایط امروز کشور مقصرند و همین مسئله باعث شده است که بخش قابل توجهی از مردم نسبت به نمایندگانشان نظر مثبتی نداشته و خواستار تغییر نمایندگان و سپردن مسئولیت به افرادی باشند که می‌توانند مطالبات مردم را به صورت جدی پیگیری کنند، مدافع حقوق مردم باشند و نسبت به عملکرد دولت از نظارت قوی‌تری برخوردار باشند.

ترقی درباره چگونگی چهره مجلس آینده گفت: از الان نمی‌شود درباره چهره مجلس آینده قضاوت کرد زیرا مردم هنوز به مرحله تصمیم درباره نوع و کیفیت نمایندگان نرسیدند اما به نظر می‌رسد که عزم مردم برای اینکه نمایندگانی کارآمد، مطالبه‌گر و جوان به مجلس بفرستند جدی است و قطعاً افرادی که بتوانند با برنامه در جهت رفع مشکلات مردم گام‌های جدی بردارند زمینه رای آوری بیشتری خواهند داشت.

فعال اصولگرا با اشاره به چرایی غیاب عده‌ای از چهره‌های شناخته شده جناح اصلاح طلب و اصولگرا گفت: هم جناح اصلاح طلب عارف را مقصر در این شرایط پدید آمده می‌داند و هم جناح اصولگرا لاریجانی را در مسئله برجام و حمایت از عملکردهای دولت مقصر می‌داند؛ بنابراین به طور طبیعی یک خلعی در سرمایه اجتماعی هر دوی این افراد پدید آمده است که به نظر می‌رسد این موضوع عامل نیامدنشان به صحنه رقابت انتخابات باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره احتمال نامزدی لاریجانی و عارف برای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: خیلی بعید است که این افراد برای ریاست جمهوری کاندید شوند چراکه پست ریاست جهوری نیازمند یک سرمایه اجتماعی است اما زمانی که مردم برای انتخابات مجلس هم تردید داشته باشند که به اینها رای دهند طبیعتاً برای ریاست جمهوری تردیدشان بیشتر است. اگرچه شناخت مردم نسبت به لاریجانی بالاست و قشر تحصیل کرده و عامه مردم لاریجانی را می‌شناسند اما نمی‌توان در این باره نظر قطعی داد.

ترقی در پایان با اشاره به احتمال سرلیستی قالیباف در ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: مسئله سرلیستی هنوز در ابهام است که اصلاً آیا سرلیستی وجود داشته باشد یا خیر و هنوز در این باره تصمیم گرفته نشده است و اگر چنانچه تصمیمی در این باره گرفته شود سخنگوی ائتلاف این را اعلام خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها