رئیس شورای شهر اهواز:

شهردار اهواز هزینه‌کرد در خصوص آبگرفتگی‌ها را بیهوده می‌داند

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی برخی مناطق و منازل اهواز پس از باران اخیر گفت: شهردار اهواز هزینه‌کرد در خصوص آبگرفتگی‌ها را بیهوده می‌داند.

شهردار اهواز هزینه‌کرد در خصوص آبگرفتگی‌ها را بیهوده می‌داند

عبدالزهرا سنواتی اظهار کرد: هر چند شهرداری بعد از بحران آبگرفتگی پیش آمده در حد بضاعت و توان خود عملکرد مناسبی داشته اما قبل از بحران آمادگی لازم را نداشت. واقعیت این است که این بحران هم قابل پیش‌بینی بود و هم در نقاط فوق بحرانی قابل پیشگیری اما متاسفانه شهرداری و آبفا مشغول پاس‌کاری بودند و توجه لازم را به هشدارها و تذکرات شورا نداشتند.

وی افزود: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری، شهرداری‌ها (به غیر از دفع و جمع‌آوری فاضلاب شبکه شهری که از عمده وظایف آبفا است) باید با ایجاد کانال‌های هدایت آب‌های سطحی جهت جلوگیری از آبگرفتگی وارد عمل شوند.

سنواتی بیان کرد: بر این اساس شورای پنجم پیش‌بینی لازم را در بودجه ۹۸ برای شهرداری لحاظ کرد اما متاسفانه شهرداری اقدام خاصی انجام نداد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: در این رابطه و قبل از فصل بارندگی جلسات متعددی با مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل امور شهری و مدیران و کارشناسان آبفا و آب و برق تشکیل شد و کلیه تذکرات به شهرداری در این خصوص قبل از بارندگی در شورای شهر مستند شده و حتی به دلیل عدم اهتمام شهردار به موضوع پیشگیری از بحران آبگرفتگی برخی اعضای شورا تا حد سوال و استیضاح شهردار پیش رفتند که با دخالت استاندار خوزستان متوقف شد.

سنواتی افزود: متأسفانه بعد از این اقدام دلسوزانه استاندار، شهردار که باید قدر فرصت این حمایت را بداند با توجه به مصاحبه‌های مکرری که انجام داد، مدت بارندگی‌های اهواز را حداکثر ۲۰ روز می‌دانست و بر اساس این برآورد، هزینه‌کرد در این خصوص را عبث می‌دانست.

وی ادامه داد: این موضوع به شکل جدی مورد اعتراض برخی همکاران قرار گرفت و حالا همین همکاران معتقدند افراد و دستگاه‌هایی که مانع انجام وظایف قانونی شورا شدند باید پاسخگوی وضعیت پیش آمده برای شهروندان باشند.

سنواتی اظهار کرد: با توجه به این شرایط، شورا بیکار ننشست و در کمیسیون عمران کمیته ویژه آب‌های سطحی تشکیل داد و با مشورت کارشناسان شهرداری و آبفا، طرح اضطراری که باعث کاهش حداقل ۵۰ درصد از بحران می شود را در دستور کار قرار داد که اگر فضای تعاملی مناسبی با دستگاه‌های دیگر ایجاد شود و هر کدام از آنها مسئولیتی را بپذیرد در کوتاه مدت شاهد کاهش مشکلات شهروندان خواهیم بود.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه اهواز در زمان خشکسالی و تابستان هم گرفتار معضل فاضلاب می‌شود، گفت: متأسفانه وزارت نیرو و شرکت آبفای اهواز در طول ۱۰ سال گذشته در مجموع عملکرد قابل قبولی نداشته و وضعیت فعلی ربطی به عملکرد مدیر فعلی آبفا ندارد چرا که ما از نزدیک شاهد تلاش‌های مدیران فعلی این شرکت‌ها در همین مدت کوتاه بوده‌ایم اما متاسفانه دولت فعلی علی‌رغم وعده بودجه‌های نجومی انتخاباتی، به هیچکدام از حرف‌های خود در خصوص اختصاص بودجه و ... در حق خوزستان عمل نکرده است.

سنواتی افزود: در طول این مدت، برای همکاری با آبفا، شورا در خصوص اصلاح و آسفالت حفاری‌ها قول همکاری داد هر چند طبق قانون، این اقدامات هم بر عهده خود آبفا است. در مقابل، انتظار این بود که آبفا هم در خصوص بارندگی و آب‌های سطحی جهت جبران کم‌کاری‌های شهرداری‌ها در طول ۳۰ سال گذشته در خصوص عدم کانال‌کشی برای دفع آب‌های سطحی به کمک شهرداری بیاید و ایستگاه‌های پمپاژ خود را تقویت کند که متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: شورای شهر اهواز همچنان معتقد به یاری کردن شهردار اهواز در تمامی عرصه‌ها است و برون‌رفت از این مشکلات را تنها در سایه ایجاد وحدت و انسجام بین دستگاه‌های متولی اعم از آبفا و شهرداری و کمک نفت می‌داند و قطعا استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس باید پیگیر بودجه لازم باشند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها