نقدی بر سیاست‌های کاغذی وزارت ارشاد

جناب وزیر، پول مردم را در کدام چاه می‌ریزید؟

وزارت ارشاد از پول مردم، یارانه به کاغذ می‌دهد تا مافیا، خرج روزنامه‌های کم‌مخاطب و پوسترهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس کند. با این سیاست موافقید؟

جناب وزیر، پول مردم را در کدام چاه می‌ریزید؟

خیانت در هر زمان و موقعیتی، معنی خاص خود را دارد. مثلا در جنگ نظامی، پیوستن به دشمن و کمک به آن برای پیروزی، مصداق خیانت است و در جنگ اقتصادی، چه خیانتی بالاتر از خالی کردن خزانه برای منافع گروهی اندک؟

فساد فقط در اختلاس‌هایی که این روزها حرف از آن فراوان به میان می‌آید، نیست. فساد می‌تواند تصمیمات اشتباهی باشد که عامل سوءاستفاده مافیا می‌شود.

یکی از مصادیق این اشتباهات گاه عامدانه، تخصیص ارز فسادآور ۴۲۰۰تومانی به واردات کاغذ است که هیچ سودی برای مردم ندارد، جز گروهی خاص از آنها که از جیب مردم به سود میلیاردی می‌رسند.

سید عباس صالحی وزیر ارشاد امروز گفته، بیش از ۴۰ میلیون دلار برای تامین کاغذ مطبوعات اختصاص یافته است. مطبوعاتی که گفته می‌شود برخی مدیران آن، کاغذ یارانه ‌ای را در بازار آزاد نی‌فروشند و به‌نام مردم و رسانه، سودی میلیاردی به جیب می‌زنند.

آقای وزیر این راهم گفته که شرایط کاغذ در ماه‌های آینده بهتر می‌شود. خبری خوش برای مافیای کاغذ که در آستانه انتخابات اسفند، می‌خواهد تبلیغات کاغذی را فرصتی برای سود هنگفت خود کند.

فساد کاغذی که در ماه‌های اخیر حتی دستگاه قضا هم چشم بر آن بسته، با آبروی رسانه بازی می‌کند و خزانه دولت را به‌نام فرهنگ خالی می‌کند. کاسبان کاغذ چنان فضاسازی می‌کنند که وزیر ارشاد با افتخار از تخصیص یارانه به کاغذ خبر می‌دهد، بی‌آنکه نگران باشد افکارعمومی که توجهی به روزنامه کاغذی ندارد، از او بپرسد این پول‌ها برای کدام نیاز مردم در شرایط تحریم هزینه می‌شود؟

شما در این‌باره چه فکر می‌کنید؟ در ادامه مطلب کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کاربر ناشناس
    0

    سلام درودبرشماکهفکر مردم مصلوم هستند هزاران افرین

  • مجتبی
    0

    پول را به آقایان کواکبیان حضرتی مسیح مهاجری و...مفت خواران دیگر می دهند تا روز به روز فربه تر شوند

  • احمد
    0

    بفکر ملت باشید کاعذ یارانه سودش به جیب نمایندها

  • سعادت حسینی
    0

    دامنه اختلاسها ودزدیها اینقدر زیاد است که اگر به فرض محال با آن به طور ویژه مبارزه شود قطعا کل دولت ومجلس تعطیل میشود وبرای تصدی امور دولت ومجلس بدون دزدی باید از ژاپن وچین مسول وکارمند بیاوریم تا خداگونه و باتمام وجود کار کنند با این ثروتی که کشور دارد تنها در اینصورت ملت مثل انسان زندگی خواهند کرد بدون دغدغه

  • محمد بوشهر
    0

    پول تو حساب واریز میشه نه چاه مطلب درست بنویس

  • کاربر ناشناس
    0

    برای قیامت زخیرهمیکنند

  • بی نام
    0

    لعنت به مافیا لعنت به همه خیانتکاران به ملت.

  • سعيد
    0

    با مستندات قوي حاضرم ثابت كنم به اقاي وزير كه ٨٠ درصد كاغذ دواتي در بازار فروخته مي شود. اين مساله جداي فساد كارگروه كاغذ ارشاد هست كه پروفرماي برخي از وارد كنندگان را با اعدادي مانند دويست دلار گرانتر از قيمت مصوب، در كارگروه تاييد كرده اند. به زودي بخشي از مافياي فساد در ارشاد و ... دستگير خواهند شد كه چند هزار تن كاغذ دولتي دريافت و در بازار فروخته اند. برخي از مديران انجمن هاي صنفي با جعل مهر و سربرگ نشريات ديگر كاغذ دولتي دريافت كرده اند كه در حال حاضر پرونده آنان در حال رسيدگي است.

  • مجتبی بیگی
    0

    اولا یارانه مطبوعات پول در چاه ریختن نیست.هنوز خیلی ها مثل من اهل روزنامه و مجلات هفتگی و ماهنامه هستند.اما آنقدر اینها گران شدند که برای خریدشان مشکل دارم.ماهنامه های ۲۵ هزارتومنی و هفته نامه های ده تومنی و روزنامه های دو هزار تومنی.حداقل در ماه دو ماهنامه و سه چهار تا هفته نامه و هر روز روزنامه میخرم.اگر یارانه ندهند که باید سه برابر این قیمتها هزینه کنم.شما فقط بفکر خودتون هستید و دوست دارید یارانه رو به کانال شما بدهند.اولا هیچ چیز جای کاغذ و مطالعه کاغذی رو نمیگیره.دوما شماها رو هوایید و معلوم نیست باشید یا نباشید.ماندگاری شماها موقتی و لب تیغی و همراه با ریزش دائم است.بعدهم مطالب کانالها همه سطحی است.عمق روزنامه و مجلات را ندارد.دست از لاشخوری بردارید و احترام رسانه های کاغذی را نگه دارید.کانال شما هنوز نیامده میخواهد برای همه تصمیم سازی کند.خجالت بکشید و حد خود را بدانید.جایگاه یک کانال تلگرامی،در حد رسانه های اصیل نیست.شماها دارید برای خودتان حرص میزنید.

    نظرات شما -
    • حسن بوستان
      0

      عجب از تو،. یارانه به کاغذ خیلی مسخره اس، اون مبلغ را که می خوان بدن یارانه، ببرن و کارخانه کاغذ بیستون را راه اندازی کنن تا سودش بره به جیب مردم نه رانتخور ها

  • هستی امینی
    0

    کاملا مخافِ اختصاصِ ارز دولتی به کاغذی که به مصرفِ روزنامه های بی مصرف میرسه هستم مدیران روزنامه ها باید قبول کنن که عصرِ دیجیتاله واز حیف ومیل بیت المال دست بردارن ,البته که خیلی وقت پیش بایستی این کارو میکردن

  • Ali
    0

    دوستان توجه کنین حجم بسیار عظیمی از این کاغذها علاوه بر روزنامه های بی محتواذو تبلیغات توسط مافیای کنکور استفاده میشه.سری به بازار کتاب بزنید کتابهای به اصطلاح کمک درسی با قیمتهای بسیار گران خرید و فروش میشه.خودم برای فرزندم که کلاس هفتم هستش به خاطراجبار معلمش که کتاب خاصی رو معرفی کرده بود رفتم بازار کتاب.قیمت نو کتاب ۹۹۰۰۰تومان بود .یه دست دومش رو خریدم ۵۰۰۰۰ تومان.کتاب بسیار بی محتوا.جالب اینکه فروشنده کتابها خودش معلم بود و دریغ از یک کتاب علمی در کتاب فروشیش.واقعا به حال مملکت باید تاسف خورد

  • محمد
    0

    لعنت خداوند به همه مفت خورها

  • حسن بوستان افروز
    0

    به نظر بنده این خیلی خیلی تصمیم اشتباهی است، چون هرکسی که می خواد رای بیاره باید از خودش مایه بذاره ، نه از جیب مردم، لطفا اینقد این موضوع را رسانه ایی کنید تا منجر به لغو این یارانه بشه،

  • مجید
    0

    لطفا به روزنامه هایی که پرفروشند کمک کنید. فقط همین. والا پول بیت المال برای بقیه حرومه؛؛؛؛؛؛

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هیچ روزنامه ای نباید ارز دولتی بگیره. کلا نباید برای کاغذ ارز دولتی تخصیص داد.

  • نگین
    0

    وقتی به جای دارو می‌روند بیلو کلنگ وارد می کنند این دیگر جای خود دارد

  • زهرا
    0

    الهی از جیگر زن وبچه کسی در بیاد که به م دم خیانت میکنه

  • دانش
    0

    جالبه خودشون همه چیز رو میدونین ولی چرا دولت جلوی این مافیا را نمیگره...جای تامل هست..چرا تبلیغات کاغذی...؟

  • شهرام
    0

    یارانه کاغذ هم میرسه به دست اقازاده های سفارشی نه مطبوعات و انتشارات . مثل تمام یارانه ها و رانت های دیگه. بعد همونا میان همون کاغذ دولتی رو به نرخ آزاد تو بازار میفروشن و یه شبه پولدار میشن و راهی کانادا بلاد کفر. بهترین حالتشم اینه که میرسه به فسیل های احمقی مثل کیهان که با پول ملت اراجیف بگن و دنیا رو تهدید کنن و باز هزینه شو مردم بدن. و صفحه اولش همیشه یا نصرالله باشه یا حوثی ها

  • حسان
    0

    قابل توجه وزارت ارشاد بی خاسیت پول مردم دور نریزید دیگر کس روزنامه کاغذی نمیخواند

  • شفاف
    0

    به چاه خیرالله .عراقی ها .سوری ها .انصار الله .فیلیصتین

  • کاربر ناشناس
    0

    درچاهقیامت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها