۱۳ دی ماه آخرین فرصت اعتراض به حکم محمدعلی نجفی / اصرار وکلا به غیر عمد بودن قتل

وکیل مدافع نجفی گفت: ما تا ۱۳ دی ماه فرصت اعتراض به حکم صادره دادگاه به دیوان عالی کشور را داریم.

۱۳ دی ماه آخرین فرصت اعتراض به حکم محمدعلی نجفی / اصرار وکلا به غیر عمد بودن قتل

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران حکم موکلم روز شنبه (۲۳ آذرماه) به ما ابلاغ شد و تا روز ۱۳ دی ماه، ۲۰ روز بعد از ابلاغ حکم فرصت اعتراض به حکم دادگاه کیفری را در دیوان عالی کشور داریم و به احتمال زیاد ما تا قبل از این تاریخ لایحه فرجام خواهی را تقدیم دیوان عالی می‌کنیم.

وی افزود: به نظر ما قتل از ۳ جهت شبه عمد است و روی همین دلایل به حکم صادر در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض می‌کنیم.

وکیل مدافع نجفی بیان کرد:یکی از دلایل ما برای اعتراض به حکم صادر نظر کارشناسان پرونده است که در دادگاه مطرح کردند نجفی در زمان شلیک گلوله تعادل نداشته به همین دلیل سوء نیت او برای قتل احراز نمی‌شود و قتل شبه عمد خواهد بود.

گودرزی ادامه داد:دلیل دوم ما بر این مبنا است که گلوله از نزدیک مچ دست خارج شده که نشان می‌دهد گلوله تغییر مسیر داده و این حرکت به معنای کمانه کردن گلوله است و تیر غیر مستقیم برخورد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به آثار متعدد گلوله به در و دیوار ما معتقد هستیم که گلوله ابتدا به دیوار و بعد به مقتول برخورد کرده است، زیرا تیر از بالا به بدن وارد شده است.

وکیل مدافع نجفی افزود:ضمن اینکه کارشناسان پرونده بر روی دفورمه شدن گلوله تردید داشتند و دکتر کاهانی یکی از کارشناسان از دادگاه درخواست نبش قبر کرده بود تا از مقتول رادیولوژی از قفسه سینه انجام شود، زیرا ایشان اعتقاد داشتند گلوله به جناق سینه برخورد کرده و دفورمه شده است، اما در برگ معاینه جسد آمده که جناق سینه سالم است.

گودرزی بیان کرد: اعتراض دیگر ما به حکم صادر این است که دادگاه اتهامات متهم را تعدد جرائم دانسته اند، زیرا اتهام قتل عمد و اتهام نگهداری اسلحه را متوجه نجفی می‌دانند.

وی توضیح داد: در باب نگهداری سلاح به دلیل اینکه نجفی شخصا اسلحه را به اداره آگاهی تقدیم کرده است، بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون نگه دارندگان سلاح غیر مجاز آمده است که در صورت تسلیم اسلحه توسط متهم مشمول دو درجه تخفیف می‌شود، یعنی مجازات درجه ۶ تعزیری به مجازات درجه ۸ تعزیری تبدیل می‌شود.

وکیل مدافع نجفی گفت:همچنین تبصره ۴ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هم تصریح دارد که مجازات‌های درجه ۷ و ۸ تعزیری شامل تعدد جرائم نمی‌شوند به همین دلیل جرم نجفی شامل تعدد نمی‌شود و برای نگهداری اسلحه باید جریمه نقدی پرداخت می‌کرد و برای اتهام قتل به کمتر از ۳ سال حبس محکوم می‌شود.

گودرزی بیان کرد:امیدواریم اعتراض ما در دیوان عالی کشور مورد قبول واقع شود و پرونده به شعبه هم ارز ارسال شود.

گفتنی است؛ دادگاه محمد علی نجفی را به اتهام قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس و برای نگهداری غیر مجاز به یک سال و سه ماه حبس محکوم کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها