نقاشی چند میلیون دلاری روی دیوار پارکینگ / عکس

نقاشی دیواری از «‌بنکسی» ـ هنرمند مشهور خیابانی ـ که ماه دسامبر سال گذشته بر دیوار پارکینگی در جنوب «‌ولز»‌ کشیده شده بود و سپس به مکان دیگری منتقل شد،‌ برای نخستین‌بار در موقعیت مکانی جدیدش به نمایش گذاشته می‌شود.

نقاشی چند میلیون دلاری روی دیوار پارکینگ / عکس

این‌ نقاشی دیواری که با عنوان «درودِ فصل» شناخته می‌شود سال گذشته روی دیوار پارکینگی واقع در شهر «‌پورت تالبوت» ظاهر شد، اما مسئولان این شهر پس از مدتی تصمیم گرفتند این اثر هنری را به مکان دیگری منتقل کنند.

این نقاشی دیواری کودکی را به تصویر می‌کشد که ظاهرا برف بازی می‌کند در حالی که دانه‌های برف درحقیقت همان خاکسترهایی هستند که از آتش سطل زباله به وجود آمده‌اند. گمان می‌رود این اثر در اعتراض به کارخانه فولادسازی است که در ماه جولای، خاکستر و غبار ناشی از آن خانه‌ها، ماشین‌ها و حیوانات را پوشانده بود.

مسوولان شهر «پورت تالبوت» پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی بالاخره موفق شدند در ماه «می» با استفاده از یک جرثقیل و کامیون این اثر را جدا و با همراهی پلیس به مکان جدیدی منتقل کنند.

«جان برندلر» که یک گالری‌دار است برای خرید این اثر هنری «‌بنکسی» مبلغی میلیونی را پرداخت کرد. حالا قرار است این اثر هنری به مدت ۳۶ ساعت یعنی از روز چهارشنبه تا جمعه در ساختمان «Ty'r Orsaf» به نمایش گذاشته شود.

نقاشی چند میلیون دلاری روی دیوار پارکینگ / عکس

مسوولان این شهر ولزی به دلیل مشکلات امنیتی تصمیم گرفتند این نقاشی دیواری را جابه‌جا کنند.

آقای «لوئیس» که صاحب پارکینگی است که نقاشی «بنکسی‌» بر روی آن نقش بسته بود اوایل امسال اعلام کرده بود از این که مسوولیت این اثر هنری بر روی دوشش نیست احساس خوشحالی می‌کند.

یکی از مسوولان برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: «خوشحالیم که این هفته می‌توانیم این اثر هنری را برای عموم مردم به نمایش بگذاریم و در تلاش هستیم تا نمایشگاه دائمی برای این نقاشی دیواری برپا کنیم.»

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها