آیا زاکانی با محکومیت کیفری تایید صلاحیت می شود؟ + سند

یک کاندیدای نمایندگی مجلس از شهر قم در مصاحبه ای مدعی شده حتما تایید صلاحیت می شود این در حالیست که وی یک سال محکومیت کیفری دارد که به تایید دیوان عالی کشور هم رسیده است.

آیا زاکانی با محکومیت کیفری تایید صلاحیت می شود؟ + سند

علیرضا زاکانی کاندیدای اصولگرای مجلس غیر از یک محکومیت غیرقطعی ناشی از شکایت بیژن زنگنه، یک محکومیت قطعی نیز دارد که به یک سال زندان ( تبدیل به 50 میلیون ریال جزای نقدی) محکوم شده و این حکم به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است.

طبق قانون انتخابات افرادی که محکومیت کیفری موثر دارد نمی توانند کاندیدای مجلس شوند و صلاحیت آنها احراز نمی شود.

سند محکومیت علی رضا زاکانی

منبع: برنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • زاکانی
    0

    بله ....مشکلی ندارند

  • حامدی
    0

    قطعا تایید صلاحیت می شود چون پایداری چی ها ودیگر افراطیون جناح راست فراتر از قانونند همچنان که وقتی می خواهند تجمع اعتراضی برپا نمایند ویا برهم زدن میتینگ مخالفان وکنسرت ها نیازی به مجوز ندارند وهرگز هم نهادی جرات مواخذه انها را ندارد . مر قانون فقط برای اصلاح طلبان ویا انهایی است که قدرتی ندارند .ابن تصویری است که ما از عدالت انتخاباتی تاکنون دیده ایم مگر این که در زمان اقای رئیسی تغییری ایجاد شود انشاالله .

  • م
    0

    ایشان جانباز سرافراز دفاع مقدس و متخصصی متعهد و ساده زیست می باشند که حساب و کتابشان کاملا روشن است طبیعی است که صاحبان زر و زور و ثروت و انهایی که بواسطه حضور ایشان در مجلس قطعا با چالش پاسخگویی به ملت و کشور بابت رانتها و مفاسد اقتصادی مواجه خواهند شد علیه ایشان انواع و اقسام تخریب ها و حاشیه سازی را فراهم نمایند..

  • یک حقوق خوان
    0

    سلام و درود در صورتی که فرد حقوقی در مجموعه خبری شما حضور ندارد پیشنهاد همکاری برای شما ارسال می کنیم!!! با احترام متنی که ارسال فرموده اید در فرض صحت از موارد مجازات تبعی یا به قول عوام سو پیشینه کیفری موثر یا به قول شما محکومیت کیفری موثر مذکور در ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی خارج است چرا که مجازات مذکور درجه ۶ محسوب می شود و حداقل مجازات مذکور در ماده ۲۵ قانون اخیر الذکر درجه پنج آن هم اعمال محدود های اجتماعی برای حداکثر دو سال از زمان اجرای مجازات و یا شمول مرور زمان است. میزان مجازات های و درجه آنها را در ماده ۱۹ ق.م.ا مطالعه بفرمائید. امید است با تایید این نظر در جهت رفع این ابهام بدون بنیه قانونی رفع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها