معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان:

برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان در دومین کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه‌ای که امروز چهارشنبه با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد، بر ضرورت توسعه اقتصادی افغانستان به عنوان گامی در راستای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود

بابر شاه یعقوب اف، معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان در دومین کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه‌ای که امروز چهارشنبه با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد اظهار داشت: کشورهای عضو این نشست مواضع مشترکی در مورد امنیت منطقه‌ای دارند و می شود از این فرصت برای کاهش چالش‌های امنیتی موجود بهره گرفت.

وی ثبات در افغانستان را موجب افزایش امنیت در آسیای مرکزی، غرب آسیا و آسیای دور عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ازبکستان همه مساعی خود را برای همکاری منطقه‌ای به منظور ایجاد صلح و امنیت در افغانستان به کار خواهد گرفت. ما از مشارکت همه گروه‌ها و مردم حمایت می کنیم.

یعقوب اف توجه به توسعه افغانستان و احیای اقتصاد ضربه دیده این کشور را در ایجاد امنیت در این کشور ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری کشورهای منطقه در افغانستان برای ایجاد شغل می تواند اولین گام برای رونق اقتصادی در این کشور باشد.
وی افراط گرایی بین المللی را خطری جدی برای صلح و ثبات جهانی عنوان کرد و افزود: برخی کشورها در مقابله با تروریسم قایل به استاندارد دو گانه هستند که این رویکرد خطری جدی در مقابله واقعی به تروریسم است.محکوم است. باید از توسعه تروریسم در افغانستان جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است که معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان بعد از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون موصوعات دوجانبه با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها