سودان به دنبال اتخاذ تصمیماتی علیه حزب‌الله و حماس جهت جلب رضایت آمریکا

سودان قصد دارد برای جلب رضایت آمریکا و ازسرگیری روابط خود با این کشور و نیز لغو تحریم‌ها و حذف نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم؛ اقدام به بستن دفاتر حزب‌الله لبنان و جنبش حماس در سودان کند.

سودان به دنبال اتخاذ تصمیماتی علیه حزب‌الله و حماس جهت جلب رضایت آمریکا

روزنامه هیل آمریکا در گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک به دولت عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان فاش کرد، احتمالا دولت حمدوک به زودی اقداماتی را علیه حزب‌الله و حماس در پیش بگیرد.

در گزارش روزنامه هیل تاکید شد، توقف حمایت از این تشکیلات‌های "تروریستی" و آغاز اقداماتی علیه آنها یکی از گام‌های دولت فعلی سودان برای اثبات پایبندی خود به الزامات حذف نام سودان از لیست آمریکا است.

گزارش‌ها درباره تعطیلی دفاتر حماس و حزب‌الله پس از سفر ماه جاری حمدوک به واشنگتن منتشر شد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید کرد که کشورش برای ارتقای سطح روابط خود با سودان از راه تبادل سفراء برای اولین بار در طول بیش از ۲۰ سال گذشته آماده است.

فرستاده ویژه آمریکا به سودان نیز اظهار کرد: سودان باید در راستای عمل به خواسته‌های آمریکا برای حذف نامش از لیست کشورهای حامی تروریسم قدم بردارد.

حمدوک نیز چند روز قبل در گزارشی که به کابینه ارائه کرد، ضمن اشاره به احتمال حل فوری برخی مشکلات در مرحله آتی گفت: سفر من به آمریکا پیشرفت مهمی را در زمینه حذف نام سودان از لیست آمریکا ایجاد کرد و تحقق آن از همیشه نزدیک‌تر شده است.

آمریکا سال ۱۹۹۳ سودان را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داده و سال ۱۹۹۸ زیرساخت‌های صنعتی واقع در خارطوم را با راکت هدف قرار داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها