استاندار تهران منشا انتشار بوی نامطبوع در پایتخت را تشریح کرد

استاندار تهران در خصوص بوی متصاعد شده در سطح شهر گفت: علت انتشار بوی نامطبوع در پایتخت از محل دفع زباله های آراد کوه و کارخانه سیمان ری است.

استاندار تهران منشا انتشار بوی نامطبوع در پایتخت را تشریح کرد

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر سه شنبه در جلسه بررسی انتشار بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر تهران اظهار داشت:‌ نتایج علمی و کارشناسی این معضل که در روزهای ۱۱ و ۲۳ آذر امسال اعلام شده حاکیست که سه نوع آمونیاک، sh۲ و so۲ در تهران متصاعد شده است.
وی درباره چگونگی انتشار این بو گفت: یکی از کارخانه های تولید سیمان از گاز مازوت استفاده می کرد که بنابر این شد تا سوخت آن تغییر کند.
استاندار تهران ادامه داد:‌ در برخی مواقع سال جهت از جنوب به شمال تغییر کرده و به همین واسطه بویی مشابه گندیدگی تخم مرغ در مناطق مختلف شهر تهران استشمام می شود.
وی تاکید کرد:‌ تمامی صنایعی که فعالیت آنها منجر به انتشار گاز و بو می شود تا ۱۰ روز آینده میزان آلایندگی آنها سنجش و گزارش شود.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: فعالیت های دامپروری و کشاورزی در اطراف تهران نیز در زمانی که هوا پایدار است، در انتشار گاز و بوی نامطبوع بی تاثیر نیستند.
وی گفت: اکنون کارشناسان ژاپنی در منطقه در حال بررسی موضوع هستند و کارشناسان صاحب نظر ما نیز در حال مطالعه چرایی و چگونگی انتشار بوی نامطبوع در پایتخت هستند
استاندار تهران ۲۷ عامل منشا بوی نامطبوع هستند که کارگروه ملی در حال بررسی این مساله هستند که تا ۱۰ روز آینده گزارش خود را ارائه خواهند داد.
وی در مورد آلودگی هوا تهران نیز گفت: ‌۴ میلیون خودرو با ایجاد ۶۵ درصد متهمان اصلی آلودگی هستند که شرایط پایدار جوی بر میزان آلودگی افزوده می شود.
در چند روز گذشته به دلیل بالا بودن میزان آلاینده های جوی ۵۲۴ نفر به دلیل مشکل تنفسی و ۹۲۵ بیماری قلبی با اورژانس تماس گرفته و خدمات دریافت کردند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محرم سلیمی یاسی کند
    0

    خوب است

  • تشکری
    0

    این همه دزد واختلاسگرتواین مملکت ریخت ازژاپن برای تشخیس بوکارشناس بیارین ویاکارشناس های خودمان عرزه ندارن ویاازاینانمیشود پورسانت گرفت

  • ابراهیم
    0

    اینهمه ما ساکنین کهریزک و اطراف گفتیم از بوی بدو آلودگی هیچ مسئولی گوش نکرد،حالا که گریبان خودشونو گرفت به تکاپو افتادن.بابا چرا هر چیز بدو آلوده که هست باید تو محل زندگی ما باشه،مثل مرکز زباله و گورستان و غیره یک شهر بیست میلیونی تهران واطراف.حالا چند روزیه بو وآلودگی برشما رسیده ،ببینید ساکنین اینجا مدام بااین وضع چه میکنن

  • کاربر ناشناس
    0

    من میدونم ولی نمیگم

  • عدالت
    0

    بوی گند کاریهای شهردار ودولت محترمه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها