اگر مردم در انتخابات مجلس شرکت نکنند چه کسانی انتخاب می شوند

در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف عملکرد دولت و نظام و مطرح نمودن برخی از ناکارآمدی‌های موجود، درصدد مایوس کردن مردم از شرکت در انتخابات هستند.

اگر مردم در انتخابات مجلس شرکت نکنند چه کسانی انتخاب می شوند

این افراد به لحاظ انگیزه و مقصود متفاوتند و در دو گروه جای می‌گیرند و بر همین مبنا، نمی‌توان بر همه آنها حکم واحدی جاری ساخت.
دسته اول بی‌تردید کسانی هستند که با انقلاب اسلامی و مردم مسلمان آن از ابتدا مشکل داشته‌اند و اکنون که به جهت مشکلات موجود و بخصوص مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی، زمینه‌ها و فرصت‌هایی برای دوری مردم از نظام فراهم شده، این گروه درصددند بر آتش این تنور بدمند و فاصله مردم را با حکومت عمیق‌تر و بیشتر کنند. در این نوشتار قصد پرداختن و تشریح مقاصد و مسیر این گروه را نداریم. مردم نیز مکررا در طی چهل سال گذشته با این جماعت مرزبندی مشخصی داشته‌اند.

اما دسته دوم که مورد بحث و مخاطب ما در این مجال هستند، نیروهای علاقه‌مند و دلسوز نسبت به آینده و سرنوشت کشور و میهن هستند ولی در وضعیت موجود حضور خود را در انتخابات فاقد اثربخشی لازم می‌دانند ، این افراد سال‌هاست که با وجود تغییر شرایط همواره دغدغه‌های مهم خویش منجمله، پیشرفت و سرفرازی میهن، حفظ فرهنگ اسلامی و ایرانی، اخلاق، معنویت، مدنیت، آزادی و امنیت را حفظ نموده و برای دستیابی به آنها از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند.
پرسش مهم از این گروه از جامعه، این است که آیا عدم حضور آنها در انتخابات، منجر به واگذار کردن فرصت به اقلیتی زاویه‌دار با معیارها و اصول اسلامی و اصل جمهوریت نظام جمهوری اسلامی نیست؟ که در صورت بلارقیب بودن به قهرمانان تصنعی صحنه انتخابات و درنهایت به اعضای یکی از قوای تصمیم گیرنده برای حال و آینده کشور، بدل خواهند شد که خطر و آسیبی که از این حیث متوجه کشور و جامعه خواهد شد، برای هیچکس قابل انکار نیست.
ازسوی دیگر آنچه از قواعد عقلی و شرعی برمی آید این است که حتی اگر راه ورود بهترین‌ها به عرصه رقابت بسته باشد با این وجود باز هم کسانی خواهند بود که حضورشان مانع از حضور و ورود افراد فاقد انگیزه و فاقد صلاحیت کشورداری و تقنینی به قوه مقننه باشد، بنابراین نباید در هیچ شرایطی و حتی با وجوده مشکلات موجود، از شرکت در انتخاب وکلای خویش پا پس کشید.


عدم مشارکت گسترده مردم به هر دلیلی که باشد، به مفهوم گام نهادن ناخواسته در مسیر دشمنان ایران است. همه باید از شورای نگهبان و مجریان انتخابات بخواهیم افراد صاحب نظر و صلاحیتدار را تشویق به ادامه حضور و رقابت سالم بکنند و اصل موضوع شرکت همگانی در انتخابات را با همه دشواری‌های آن، وجهه همت خویش قرار دهند. آنچه مهم است این است که مردم در انتخاب نمایندگان خود آگاهانه و دلسوزانه مشارکت کنند و این امر را دغدغه خود بدانند و به کسانی رای دهند که صدای آنها هستند و در جهت سامان بخشیدن به وضعیت کنونی کشور، قادر به ایفای نقش موثر هستند. دستگاه‌های تاییدکننده صلاحیت نیز یقینا با پرهیز از تنگ‌نظری‌ها، راه را برای مشارکت گسترده مردم که بارها مدنظر مقام معظم رهبری قرار گرفته، تسهیل خواهند کرد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    دولت قبلی همین بود مردم پسنداز خود خرج کردند دولت روحانی مردم زیر خط فقر برده مردم دیگر نای کار تلاش ندارند چه برسه بر انتخابات دروغگویی نامش مردمی که نیست پیش انتخاب شدن کسانی روی کار میروند مردم مسخر می‌کنی کدام نمایند حرف زده گوش کرد دولت دولت کار خود را انجام میدهد ایا ملت برای دولت مهم نه اگر مهم بود خاست مردم انجام می دادند

  • محمدرضا کیانفر
    0

    مفسر روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دستگاه‌های تاییدکننده صلاحیت با پرهیز از تنگ‌نظری‌ها راه را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات تسهیل خواهند کرد. مفسر محترم، کار ازتنگ و گشادنظری‌ها گذشته است مشارکت گسترده مردم فقط با رد صلاحیت نشدن کاندیداهای مخالف انقلاب میسر می‌باشد. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

  • بی نام
    0

    به جهنم هر کسی میخواهد بشود چه فرقی دارد برای درد مردم ؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    مطمئن باشید هیچ کس پای صندوق‌های رأی گیری نمی ایند اخه چه دلخوشی داریم خودتان قضاوت کنید مسئولین محترم بی کیفیت.

  • ناشناس
    0

    طرح پشیمان کننده ی مردم انقلابی برای مسئولان و نمایندگان رانت خوار خیانت کار چیست؟ --- آقا!!! دلواپس نباش کاندیداهایی که در دور دوم انتخابات مجلس رای می آورند همگی همیشه زیر رصد مردم وفا دار به دین و وطن و نظام خواهند بود و این بار کافیست اگر با اسناد و مدارک معتبر ثابت شود آنان با رانت خواری و سوگند شکنی و کوتاهی در دفاع از منافع ملی و منافع نظام اسلامی کم ترین خیانت را به اصول قانون اساسی مرتکب شده اند ده ها میلیون مردم خدا پرست انقلابی هوشیار ایران اسلامی اعتماد خود را در ملأ عام از آنان سلب کنند و آنان را با یک فوت یا نهیب با حکم قاطع قانون از کرسی مسئولیت و مجلس شورا به زمین بیاندازند و از مجلس با لگد بیرون کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها